- ارسال کننده: رضا امامی تاریخ: ۹۲/۱۱/۰۱

طلاب و فضلای میانه ای برای اولین بار در قم گرد هم آمدند

خبر از میانه

طلاب و فضلای میانه ای برای اولین بار در قم گرد هم آمدند

عکس : رضا امامی

فضلا و طلاب میانه ای مقیم قم جهت جلب مشارکت های مسئولین شهرستانی و شخصیت های کشوری منتسب به شهرستان برای ارتقای وضعیت فرهنگی و رشد و بالندگی حوزه های علمیه میانه  در قم گردهم آمدند.

در این گردهمایی که در ساختمان مجمع طلاب آذربایجان شرقی انجام شد امام جمعه میانه ، فرماندار و جمعی از مسئولین شهرستان و نیز شخصیت های کشوری، لشکری و حوزه حضور یافتند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا حامدی امام جمعه میانه و مسئول مدارج علمی حوزه های علمی سراسر کشور در این گردهمایی با ارائه گزارشی از اقدامات انجام یافته در شهرستان ، تشکیل شورای آموزش عالی را با توجه به وجود دانشگاههای متعدد در شهرستان از جمله  دانشگاههای آزاد ، پیام نور و دانشگاههای تازه تاسیس فنی و حرفه ای و جامع علمی کاربردی را از اقدامات شهرستان در راستای توسعه آموزش عالی شهرستان خوانده گفت: درسایه هماهنگیهای انجام شده در جلسات شورای آموزش عالی، مقدمات ایجاد دانشکده پرستاری و علوم قرآنی  فراهم آمد .

حجت الاسلام حامدی برگزاری همایشها و نشستهای مختلف را با استفاده شخصیتهای طراز اول کشوری از جمله برگزاری یادواره شهدای روحانیت برای سه سال متوالی را که از مظلومترین اقشار در سطح شهرستان بودند از دیگر امور انجام شده در شهرستان خوانده گفت: یادواره شهدای روحانیت به برکت تاسیس حوزه و حضور حوزویان این یادواره طی سه دوره برگزارشده و امسال نیز برگزارخواهدشد.

وی ایجاد موسسه خیریه را در خصوص ساماندهی خیرات وحسنات و و راه اندازی درمانگاه خیریه خبرداده همچنین افزود: نبود برخی از ادارات و نهادها در شهرستان از جمله دفترخبری و اداره اوقاف احساس می شد که با هماهنگیها و پیگیریهای انجام شده دایرشد .

حامدی با بیان اینکه نیم دانگ از شش دانگ شهرستان میانه موقوفه بوده و متولی نداشته و از آنها بهره برداری نمی شد راه اندازی اداره اوقاف را سبب ساماندهی موقوفات خواند.

امام جمعه میانه خواستار مساعدت طلاب میانه ای مقیم قم برای پرکردن صحنه های مختلف شهرستان شد و گفت: دانشگاههای ما به اساتید معارف زن و مرد با مدرک حوزوی نیازدارند ، همچنین شهرستان  نیاز به مساعدت فرهنگی ، سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی حوزویان دارد.

وی به انتخابات نمایندگان طلاب در 20 بهمن سال جاری اشاره کرده از عدم مشارکت طلاب و فضلای میانه ای اظهارنارضایتی کرده افزود: انتظارداریم این عزیزان در انتخابات ثبت نام بعمل آورده و مشارکت فعال داشته باشند تا بتوانیم به حل مشکلات حوزوی کمک کنیم.

حامدی از فعالیت تعاونی مسکن طلاب میانه و عضوگیری آن خبرداده گفت: این تعاونی در حال اختصاص زمین برای احداث مسکن بوده و وظیفه اطلاع رسانی برعهده ما گذاشته شده تا بعدا کسی گله مند نشود که اطلاعی از این موضوع نداشته پس هرکسی که می خواهد می تواند عضو تعاونی شود.

رضا امامی – میانه – شهر مقدس قم

1
1