- ارسال کننده: تقی رحیمی تاریخ: ۸۹/۰۵/۱۷

۳۰ درصد آب آذربایجان شرقی در میانه قرار دارد

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میانه با اشاره به وجود ۳۶ سد خاکی در میانه با ظرفیت یک میلیارد متر مکعب آب گفت: ۳۰ درصد آب استان در میانه قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی، نادر زارع‌تالی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات بخش کشاورزی میانه با اشاره به وجود ۳۶ سد خاکی در میانه با ظرفیت یک‌میلیارد متر مکعب آب گفت: ۳۰ درصد آب استان در میانه شکل گرفته و امیدواریم با مدیریت اصولی و با همکاری شرکت آب منطقه‌ای بتوانیم در بهره‌برداری پایاب ۳۶ سد میانه موفق عمل کینم.
وی همچنین از زیرکشت رفتن یک‌هزار و ۲۳۰ هکتار پایاب سد آیدغموش میانه برای کشت پاییزه امسال خبرداد و افزود: عملیات اجرایی ۱۰۰ هکتار از اراضی شیب‌دار این پایاب هم برای احداث باغ در حال اتمام است و برای ۷۰۰ هکتار نیز هدف‌گذارشده که به محض تامین آب، توسط سازمان آب منطقه‌ای عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

دغدغه مسئولان باید توسعه کشاورزی باشد
عضو کمیسیون جهاد کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: با اشاره به تحریم کشورمان از سوی دولت‌های اروپایی و غربی افزود: همه تلاش و دغدغه مسئولان باید توسعه بخش کشاورزی به عنوان زیر بنای استقلال کشور بوده و باید تلاش کنیم تهدیدات دشمنان نظام اسلامی را به مزمت تبدیل کرده و در راه توسعه بخش کشاورزی تلاش مضاعف کنیم.
سیدمحمدرضا حاجی‌اصغری با بیان اینکه هدفگذاری‌های لازم برای بهره‌برداری از سد «آیدغموش» انجام پذیرفته و به نظر می‌رسد با برنامه‌های راهبردی مسائل و مشکلات آن حل می‌شود و سازمان جهاد کشاورزی برای بهره‌برداری این سد باحرکت جهادی عمل کند.

* بهره‌گیری از متخصصان و فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی در ایجاد شهرک گلخانه‌ای
فرماندار شهرستان میانه تنها راه نجات در عرصه‌های مختلف کشور را احیا و تجلی فرهنگ جهادی عنوان کرد و گفت: با وجود این فرهنگ در همه زمینه‌ها به ویژه در بخش کشاورزی به خودکفایی دست خواهیم یافت.
سیدحمید یزدانی با اشاره به بهره‌گیری از متخصصان و فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی در ایجاد شهرک گلخانه‌ای در پایاب سد آیدوغموش افزود: امیدواریم هر چه زودتر با همکاری سازمان آب منطقه‌ای و سازمان جهاد کشاورزی استان کار بهره‌برداری از سد آیدوغموش به پایان رسیده و مشکلات بهره‌برداری این سد خاتمه یابد.
یزدانی با اشاره به اینکه میانه از نظر وسعت گسترده‌ترین و بزرگ‌ترین شهرستان استان است، افزود: امکانات اختصاص یافته در بخش کشاورزی به شهرستان میانه با وسعت و ظرفیت‌های موجود شهرستان همخوانی ندارد.