- ارسال کننده: کمیل میانه تاریخ: ۹۲/۱۰/۲۷

حجت الاسلام حامدی امام جمعه میانه:هفته ی وحدت بهترین ایام برای آگاهی مسلمانان و شناخت دشمن است/تعلیم و تربیت مهم ترین وزیربنایی ترین مساله کشوراست.

حجت الاسلام حامدی امام جمعه میانه در خطبه های این هفته نماز جمعه:

هفته ی وحدت بهترین ایام برای آگاهی مسلمانان و شناخت دشمن است/تعلیم و تربیت مهم ترین وزیربنایی ترین مساله کشوراست.

به گزارش خبرنگار ستاد برگزاری نماز جمعه میانه _ حجت الاسلام حامدی امام جمعه میانه در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه پس از دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی در تمام شئونات زندگی به بیان قسمتی از بخش سوم نهج البلاغه پرداخت و افزود:هیچ تجارتی مثل عمل صالح و هیچ صوابی مثل صوابی که خدا می دهد نیست.

امام جمعه میانه با اشاره به هفته شوراهای آموزش و پرورش خاطر نشان کرد : آموزش و پرورش از جمله اساسی ترین و مهم ترین نیازهای کشور است و در دین مبین اسلام نیز بر تعلیم و تربیت تاکید زیادی شده که نیاز دارد همه و همه اعم از مسئول و غیرمسئول نسبت به این قضیه مهم اهمیت دهند و کسی نمی تواند از بار مسئولیت شانه خالی کند. تعلیم و تربیت مهم ترین وزیربنایی ترین مساله کشور است. اگر بنا باشد که در کشور تحول بیافرینیم به یقین یکی از مهم ترین زیر ساخت هایش همین مساله خواهد بود در باب آموزش و پرورش همه باید دست در دست هم دهیم و مشکلات آموزش و پروش را حل کنیم و اگر بخواهیم صدقه جاریه از خود بجای بگذاریم یکی از شایسته ترین محل هایش همین آموزش و پرورش است.

خطیب جمعه میانه بااشاره به فرارسیدن هفته وحدت و سالروز ولادت نبی مکرم اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) خاطر نشان کرد : نبی مکرم اسلام (ص) خودشان منادی وحدت بودند. آن جامعه پراکنده ی عرب جاهلی را دورهم جمع کردند و اتحادی به وجود آوردند که سالیان سال در دنیا منشا تغییر و تحول شد. اما با کمال تاسف امروزه شاهد هستیم که این اجتماع بزرگ نزدیک به 2 میلیارد نفری در چه وضعیتی زندگی میکنند هرروزه شاهد پراکندگی ، اختلاف ، قتل و خونریزی در بین این اجتماع بزرگ هستیم. در دینی که دین رحمت و برابری و برادری است امروزه در این دین شاهد برادرکشی هستیم که در هچ دین و اعتقاد و ایدئولوژی وجود ندارد.

ایشان با اشاره به سجایای اخلاقی ویژه پیامبر گرامی اسلام(ص) خاطر نشان کرد : مدعیان دروغینی که ادعا میکنند پیرو این چنین پیامبری هستند امروزه به طور فجیع دست به کشتار بی رحمانه سایر مسلمانان می زنند که حتی حیوانات از این دست کارها انجام نمی دهند. اینها چطور مدعی پیرو بودن پیامبر را دارند؟ هفته ی وحدت بهترین ایام برای آگاهی مسلمانان و شناخت دشمن است وبایستی در این ایام به وحدتی که نیاز امروز جامعه اسلامی است توجه کنند.

حجت الاسلام حامدی بااشاره به درک واصل شدن جنایتکار بزرگ ، فصاب صبرا و شتیلا آریل شارون ملعون و واکنش های بعد از آن خاطر نشان کرد :رییس جمهور محترم وقتی در سخنرانی شان در استان خوزستان اشاره می کنند که توافق ژنو تسلیم قدرت های بزرگ در برابر عظمت ملت ایران بود استکبار جهانی این سخن واقع را برنتافتند و فورا موضع گرفتند. پس از آن وقتی وزیر امور خارجه دکتر ظریف در مزار شهید بزگوار حزب الله لبنان حضور یافت باز هم این حرکت را برنتافتند و گفتند که ایران حامی تروریست است اما وقتی قصاب صبرا و شتیلا به درک واصل می شود از آن ملعون تجلیل می کنند. توجه داشته باشیم که در چه دنیای زندگی می کنیم.

امام جمعه میانه همچنین در همین زمینه خاطر نشان کرد : خیال خام است که دول استکباری از دولت یازدهم فرض دیگری داشته باشند. اینها آرمان ماست . از این دست حرکات مکررا از دولتمردان خواهیم دیـد. این دولت هم مثل دولت های دیگر از این آرمانها و باور ها و ارزش ها دفاع کرده و از خطوط قرمز نظام حمایت خواهد کرد.

حجت الاسلام حامدی در انتهای خطبه های نماز جمعه بااشاره به مشکلات موجود در عرصه بهداشت و درمان شهرستان خاطر نشان کرد : هزینه های این عرصه بسیار زیاد است و بیش از پیش نیاز به مساعدت و همکاری اهل خیر در این زمینه می باشد.

1
2
1 2