- ارسال کننده: بین الحرمین تاریخ: ۹۲/۱۰/۲۷

امام جمعه میانه: مکاتب نوظهور وحدت میان مسلمین را نشانه رفته اند

 

خبرگزاری فارس: مکاتب نوظهور وحدت میان مسلمین را نشانه رفته‌اند

 

  •  
  •   حجت‌الاسلام محمدرضا حامدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته میانه با اشاره به هفته شوراهای آموزش و پرورش، اساسی‌ترین و زیربنایی‌ترین زیرساخت‌های کشور را بحث تعلم و تربیت دانست و ضمن تقدیر و تشکر از مسئولان فعال در این

    عرضه تمام مردم جامعه موظف به رعایت و حفظ تعالیم تربیتی دانست و اختصاص امور خیر در این راه را صدقه جاریه برای افراد خیر دانست.

    وی در ادامه ضمن تبریک هفته وحدت خدمت همشهریان و نمازگزاران و تمام مسلمین جهان اسلام با اشاره به این موضوع که پیامبر اکرم (ص) خود بانی وحدت و اتحاد مسلمین است متاسفانه با توجه به اجتماع 2 میلیاردی مسلمین در جهان و اهمیت وحدت به عنوان عامل برادری و برابری میان مسلمین توسط گروه‌ها و مذهب‌های نو ظهور همانند وهابیت، نشانه گرفته شده است که این خود بر لزوم بیداری مسلمین جهان و تقویت نقاط مشترک بین فرقه های مسلمین می افزاید.

    امام جمعه میانه با بیان این موضوع که ممکن است اختلافات جزئی در میان مسلمانان باشد اما  وحدت بیان گر تقویت مشترکات است که همان پروردگار یکتا، قبله واحد، پیامبر اکرم (ص)، کتاب آسمانی یکسان  است.

    وی همچنین ایام حج را یکی از بارز ترین نمودهای این وحدت میان مسلمانان جهان عنوان کرد.

    حامدی با اشاره به درک واصل شدن جنایتکار جهانی و سر کرده رژیم فاسد و خونخوار صهیونیستی با بیان این موضوع که این شخص روی تمام جنایتکاران جهان را سفید کرده بود عکس العمل برخی از سران کشورهای به اصطلاح حامی حقوق بشر را از مرگ این شخص و ابراز تاسف و ناراحتی را در نوع خود دیدنی خواند.

    وی افزود: حرکت‌های انجام پذیرفته در هفته‌های گذشته از سوی مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران که سخنرانی رئیس جمهور در جمع مردم خوزستان و سفر وزیر امور خارجه به لبنان و حضور در سر مزار عماد مقنیه شهید والای اسلام و مقاومت را عاملی تاثیر گذار برای برملا شدن چهره واقعی کشورهای مستکبر دانست و خاطرنشان کرد ؛ وقایع اخیر باعث شد چهره این جانایتکاران و مستکبرین در حمایت از قاتل صبرا وشاتیلا بیش از پیش بر همگان آشکار شود.

    امام جمعه میانه با بیان این موضوع که این خیال خام دشمنان است که بخواهند با اعتقادات و آرمان‌های ملت ایران بازی کنند در ادامه خاطرنشان کرد؛ ملت غیور ایران اسلامی با ثبات قدم و پیروی از ولایت فقیه و رهبر خویش اجازه نخواهند داد خطوط قرمز و ارزش ها و آرمانهایی که سالهای سال برای حفظ آن تلاش کرده اند و شهدای بسیاری در این راه تقدیم اسلام نموده اند از بین برود .

    حامدی با در خاتمه صحبت های خود در جمع نماز گزاران با اشاره به وضعیت نامناسب بهداشت و درمان در شهرستان میانه بر لزوم توجه به مشکلات این بخش توسط مسئولین ذی ربط تاکید کرد و مساعدت افراد خیر در این راه را خواستار شد.

    در نماز جمعه این هفته طرح باران مهربانی توسط جمعیت هلال احمر شهرستان میانه در محوطه صحن امام زاده اسماعیل (ع) اجرا شد و نماز گزاران کمک نقدی خود را بمنظور کمک به کودکان سرطانی در سطح استان آذربایجان شرقی را بصورت نقدی اهدا کردند.

    1
    1