- ارسال کننده: بین الحرمین تاریخ: ۹۲/۱۰/۲۶

گفتگو با علی ملکی دانش آموخته رتبه اول دکترای دانشگاه شهید بهشتی

مصاحبه      
 
 
 

 

گفتگو با علی ملکی دانشجوی نمونه کشوری در سال 1388

می گوید اراده، تلاش و همت سه عامل مهم برای رسیدن به موفقیت است. خوشحال از به ثمر رسیدن بخشی ازتلاشهای شبانه روزی اش در این سالهاست. رساله دکتری را با نمره 20 و درجه عالی دفاع کرده است .

علی ملکی

لطفا خودتان را معرفی کنید؟
علی ملکی هستم متولد 1358 شهر میانه.

سوابق تحصیلی؟
کارشناسی را در رشته شیمی محض از دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین در سال 82 گرفتم. کارشناسی ارشد را در رشته شیمی آلی سال 84 و دوره دکتری را هم دررشته شیمی آلی سال 88 از دانشگاه شهید بهشتی اخذ کردم.

سایر سوابق و افتخارات ؟
دانش آموخته رتبه اول دکترای دانشگاه شهید بهشتی در سال 88 همچنین به عنوان دانشجوی نمونه دانشگاه شهید بهشتی در سال های 86 و 87 برگزیده شدم.

فرآیند انتخاب دانشجوی نمونه چگونه است؟انتخاب دانشجوی نمونه در چند مرحله انجام می شود. در مرحله اول مهر ماه سال گذشته فرم های مربوطه از طریق مدیریت امورفرهنگی و فوق برنامه در اختیار دانشجویان قرار گرفت. بعد از تکمیل فرم ها و بررسی سوابق دانشجویان، افراد واجد شرایط به وزارتخانه معرفی شدند. لیست نهایی پس از بررسی از طریق وزارت علوم ارائه شد.

معیار ها موجود در این فرم ها چیست؟
فعالیت های دانشجویی در حوزه های پژوهش، آموزش ، فرهنگی، اخلاقی و ورزشی طبقه بندی می شود و مجموع امتیاز کسب شده لحاظ می گردد.

شما بر اساس چه معیارهایی برگزیده شدید؟
در بخش پژوهش 35 مقاله چاپ شده و 5 مقاله در دست تهیه دارم. در بخش آموزشی از نمره معدل و کارنامه تحصیلی امتیاز خوبی بدست آوردم.
 
بخشی از امتیازبدست آمده شامل فعالیت های فوق برنامه است . از فعالیت هایتان در این حوزه بگویید؟
در حوزه ورزشی عضو تیم کوهنوردی دانشگاه هستم و موفق شدم به قله های دماوند وسبلان صعود کنم. همچنین مربی تیم فوتسال هستم . فعالیت در نشریه های دانشجویی و علمی نیز یکی از ملاک هایی بود که تاثیر مثبتی بر این انتخاب گذاشت. در تاسیس انجمن دانش آموختگان دانشگاه قزوین از نفرات اصلی بودم.

چه کسانی را درکسب این موفقیت شریک می دانید ؟
در درجه اول خانواده که با ایجاد محیط امن وآرامش فکری شرایط مطلوبی را فراهم کردند.از طرفی در داخل دانشگاه استاد راهنما ی من دکتر شعبانی که ایشان خود از افراد بسیار موفق هم در سطح دانشگاه و هم در سطح کشورهستند و در بعد آموزشی و پژوهشی و حتی در فعالیت های جنبی انرژی مثبتی که می دادند تاثیر بسیار زیادی در کسب این موفقیت داشتند.



1
1