- ارسال کننده: رضا امامی تاریخ: ۹۲/۱۰/۲۶

یادواره شهدای زینبیه و ثارالله باید همه ساله با روح و پیام جدید برگزار شود


فرماندارشهرستان ویژه میانه بربرگزاری همه ساله یادواره شهدای زینبیه و ثارلله میانه با روح و پیام جدید ، باشکوهترو پویاتر از سالهای گذشته تاکیدکرد.
تقی خلفاپور در جلسه مشترک  ستاد استانی و شهرستانی  یادواره شهدای زینبیه و ثارالله میانه با حضوراستاندار آذربایجان شرقی از تصمیم استان و شهرستان طی سه سال گذشته برای بیشترمطرح شدن مظلومیت شهدای زینبیه و ثارالله میانه خبردادو گفت: در این سه سال اولین یادواره به صورت استانی ، دومی به صورت کشوری و سومین یادواره به صورت بین المللی با مهمانان استانی ، کشوری و خارجی برگزارشد .
وی از اجرای یادمانی در ورودی شهرستان خبرداده گفت: کارهای فنی این طرح انجام شده و توسط شهرداری به اجراخواهد رسید.
خلفاپور همچنین افزود: اجازه تخریب و بازسازی مدرسه زینبیه زودتر از 5 سال موعد برای تخریب و بازسازی از سوی وزارت آموزش و پرورش برای تبدیل آن به مجتمع آموزشی و فرهنگی در راستای تعلق یافتن یک طبقه از این مجتمع با ورودی جداگانه به آثارو وصیت نامه های شهدا و سالن همایش اخذ شده ، وزیرآموزش و پرورش و وزیرکشور قول مساعد برای تامین اعتبار آن داده اند.معاون استاندار آذربایجان شرقی ساماندهی مزارشهدای زینبیه و ثارالله را از دیگر طرحهای اجرایی خواند که بازسازی اولیه آن در سال گذشته انجام شده و مابقی با هماهنگی بنیاد شهید انجام خواهدشد.
خلفاپور با استمداد از مسوولین استانی در راستای کمک مالی و فراهم آوردن امکانات و مساعدت برای دعوت از مسوولین کشوری جهت سخنرانی و پیگیری و تکمیل  مصوبات سال گذشته یادواره ، از برگزاری یادواره شهدای زینبیه و ثارالله در دهم بهمن امسال برای چهارمین سال متوالی خبرداد.
گفتنی است میانه 755 شهید دارد که 60 نفر از آنان را زنان تشکیل داده  و از این تعداد 37 دانش آموز در دبیرستان زینبیه و دبستان ثارالله به شهادت رسیدند.

رضا امامی - میانه

1
1