- ارسال کننده: بین الحرمین تاریخ: ۹۲/۱۰/۲۶

زنده نگهداشتن یاد و ایثارگری های شهدا وظیفه همه است

زنده نگهداشتن یاد و ایثارگری های شهدا وظیفه همه است

 

میانه ، تبریز - ایرنا - استاندار آذربایجان شرقی گفت: زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا از جمله وظایف ما در قبال ایثارگری های آنان است.

 

 

اسماعیل جبارزاده چهارشنبه شب در جلسه مشترک ستاد استانی و شهرستانی یادواره شهدای زینبیه و ثارالله میانه اظهارکرد: زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا به خاطر شهدا نیست، بلکه یادآوری به خودمان است.

وی با اشاره به بازسازی پروژه تل شهدای زینبیه گفت: امیدواریم حضرت زینب (س) ما را دوستدار خود دانسته و یاریمان کند تا بتوانیم بازسازی تل زینبیه و یادواره شهدای ثارالله را به نحو مطلوب و در خور شان شهدا اجرا کنیم.

جبارزاده بر پیگیری دعوت میهمانان برای حضور و سخنرانی در این یادواره و تامین اعتبار بازسازی مزار شهدا از سوی استانداری، ادارات کل و دیگر نهادهای مسوول قول مساعد داد.

استاندار آذربایجان شرقی بر دعوت از وزیر آموزش و پرورش برای سخنرانی در این یادواره تاکید کرد و افزود: گرامی داشت یاد شهدای دانش آموز نیز همچون شهدای مناطق عملیاتی ضروری است.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: دفاع از ارزش های دینی و اسلامی بعد از هشت سال دفاع مقدس نماد عینی جامعه ایران است.
محمدعلی مددی افزود: در موضوع شهدای زینبیه و ثارالله دو اصل اوج ایثار، فداکاری و ولایتمداری و اوج ددمنشی دشمن به نمایش درآمد.

وی اظهار کرد: باید با انجام کاری فرهنگی بتوانیم جوانان را از فلسفه خون شهدا آگاه تا آنها به دفاع از این خون ها بپردازند.

مددی گفت: ما مدیون خون شهدا هستیم و وظیفه اخلاقی و اجتماعی حکم می کند برای زنده نگهداشتن یاد و خاطره آنان بیش از پیش تلاش کنیم.

دیگر نماینده مردم میانه در مجلس نهم نیز فاجعه صورت گرفته از سوی جنایتکاران بعثی را نمونه ای از واقعه کربلا عنوان کرد که انعکاسی بزرگ و جهانی داشت.
سید بهلول حسینی صرف وقت و هزینه برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدا را کافی ندانست و گفت: باید از تمام توان خود برای ثبت این جنایت بزرگ در تاریخ بهره بگیریم.

1
1