- ارسال کننده: اسماعیل مختاری تاریخ: ۹۰/۰۷/۱۰

مجید شهپری


مجید شهپری در 12 شهریور سال 1362 در میانه به دنیا آمد تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در این شهر به پایان رساند و با معدل عالی از دبیرستانی در میانه در رشته ریاضی فیزیك فارغ التحصیل شد.

در سال 1381در رشته مهندسی هوا و فضا در دانشگاه شهید ستاری پذیرفته شد و در سال 1385 از آن دانشگاه فارغ التحصیل گردید. در همان سال رشته مكانیك- طراحی كاربردی را جهت اخذ مدرك فوق لیسانس برگزید و در دانشگاه مهندسی سمنان مشغول به تحصیل شد و در سال 1387 از این دانشگاه با معدل ممتاز به تحصیل خاتمه داد.

 او در دوران متوسطه به رشته كشتی مشغول گشت و به رده های قهرمانی راه یافت در همان سالها با گروه های كوهنوردی شهر میانه با كوهنوردی آشنا شد و بعد از ورود به دانشگاه شهید ستاری با تیم كوهنوردی آن دانشگاه صعود به قله های سبلان و الوند را تجربه كرد . او در سال 88 دو بار به قله دماوند و نیز همراه گروه كوهنوردی دماوند به قله علم كوه صعود كرد.

 او حدود یك سال بود كه نسبت به فراگیری علم كوهنوردی از طریق باشگاه كوهنوردی دماوند اقدام می نمود كه در حادثه سقوط بهمن، 16 بهمن ماه سال 88 جان به جان آفرین تسلیم كرد.

====================
منبع این مطلب : http://forum.qaflanti.com

مطلبی از وبلاگ همطناب(آقای مهدی فرهادی) (http://piaro.blogfa.com/post-114.aspx)

گزارش صعود مشترک باشگاه دماوند و کوهنوردان میانه -یادبود مجید شهپری
 
 مرحوم مجید شهپری را اولین بار درمهرماه 1388 در دفتر باشگاه دماوند دیدم که قصد داشت در کلاس کارآموزی سنگنوردی ثبت نام کند. و در همان برخورد اول متوجه شدم که جوانی باهوش و زیرک و تیزبین است.
در کلاس کار آموزی سنگنوردی که یکی دو هفته پس از آن برخورد به مربیگری من و شهرام عباس نژاد برگزار شد مجید هم حضور داشت البته به همراه علی اکبر ابراهیم پور و اکبر کشاورز(که این دو عزیز نیز در حادثه دیزین جان به جان آفرین تسلیم کردند).
مجید را من در این سه چهار روز کلاس بیشتر شناختم و بیشتر شیفته این جوان مهربان و دوست داشتنی شدم اما صد افسوس که زود از میان ما رفت و فرصت همراهی بیشتر با اورا از دست دادیم.
 روحش شاد و یادش گرامی.

عکسی از مجید که در کلاس کارآموزی سنگ در منطقه بند یخچال از او گرفتم


باشگاه کوهنوردی و اسکی دماوند در راستای بزرگداشت این کوهنورد عزیز برنامه صعود مشترکی را با کوهنوردان شهرستان میانه برگزار نمود.

1
1