- ارسال کننده: ساری کوینک تاریخ: ۹۲/۱۰/۲۰

پیشنهادی در خصوص تامین آب فضای سبز شهرداری میانه برای مسئولین مربوطه


گفته می شود جنگهای آینده بر سر منابع آب خواهد بود نه منابع انرژی. و این بیشتر نواحی خشک و نیمه خشک زمین را تحت تاثیر قرار خواهد داد . مسئله ایی که ما با پوست و گوشتمان در ایران آن را احساس می کنیم و

شهرستا ن میانه نیز با وجودی که بیشترین آبهای جاری استان در آن جریان دارد از مناطق  کم آب به حساب می آید و

خود میانه مخصوصا از نظر آب شرب وضعیت اسفناکی رادارد و تعدادی از مردم از آب معدنی یا آب چشمه های اطراف استفاده میکنند و همه چشم امیدشان به انتقال آب از گرمی چای به آن طی نمی دانم چند سال آینده                   می باشد .نمایندگان محترم هم چون از آب پاک تهران تناول می فر مایند ..... حتما با جدیت مسئله انتفال آب از      گرمی چای را دنبال می کنند. (در صورت پی گیری با وضع اعتبارات کنونی ممکن است چند صباحی طول بکشد.)

اما در کنار مصارف خانگی مصارف شهرداریها مخصوصا در فضای سبز شهری  یکی دیگر از نیازها ی اساسی هر شهری می باشد که میانه هم از آن مستثنا نمی باشد . برای حل این موضوع در کشورهای پیشرفته و در تعدادی از شهرها ی ایران شهرداری ها آب تصفیه شده سازمان آب و فاضلاب را خریداری کرده و از آن استفاده می نمایند یا خودشان اقدام به احداث تصفیه خانه نموده و از آب آن استفاده می نمایند . گفته می شود در تعدادی از کشورهای اروپایی بیشتر مصارف خانگی غیر از شرب ازاین طریق تامین می شود .

حال آیا زمان آن نرسیده که شهرداری میانه و شورای محترم شهر در این خصوص برنامه ریزی نموده و با عقد قرارداد بلند مدت نسبت به خرید این آب و این ثروت عمومی اقدام نمایند.آیا  نگاه نمی کنید درختان پارک جنگلی را که به خاطر کمبود اب حتی در فصل بهار نیز مانند پائیز خران هستند ایا با این آب و برنامه ریزی صحیح نمی توان کمر بند سبز میانه را بوجود اورد ,پس اقدام کنید تا قیمت این آب هم چندین برابر نشده .

اگر اقدامی صورت گرفته و ما نمی دانیم لطفا اطلاع رسانی فرمائید

 

1
1