- ارسال کننده: تقی رحیمی تاریخ: ۸۹/۰۵/۱۳

فرماندار شهرستان ميانه: ساخت 64 واحد مسكن مهر همزمان با هفته دولت به اتمام مي‌رسد

فرماندارشهرستان ميانه گفت: دولت عزم خود را جزم كرده تا در راستاي ايجاد سرپناه براي افراد بدون خانه و اقشار كم درآمد مسكن مناسب ايجاد كند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)،منطقه آذربايجان شرقي، حميد يزداني در جلسه شوراي مسكن مهر اين شهرستان با بيان اين كه مسكن مهر از بركات و نعمات دولت نهم و دهم است كه در راستاي سرپناه دادن به خانواده‌هاي بدون سرپناه است، گفت: دولت عزم خود را جزم كرده تا در راستاي ايجاد سرپناه براي افراد بدون خانه و اقشار كم درآمد مسكن مناسب ايجاد كند و سخنان مقام معظم رهبري كه امسال را سال همت مضاعف و تلاش مضاعف بيان كرده در اين راستا تاثيرگذار خواهد بود و روند اجراي اين طرح با همت و تلاش مضاعف مسؤولان تسريع خواهد شد.

يزداني گفت: تعداد واجدين مسكن مهر شهرستان در حال حاضر 2085 نفر است كه با تعداد 1661 واحد قرارداد واگذاري انجام شده و همچنين تعداد 1625 واحد تسهيلات آماده سازي دريافت كرده‌اند.

وي روند پيشرفت پروژه‌ها را در كل رضايت بخش دانست و گفت: تعداد 475 واحد در بخش اجراي فونداسيون ، 301 واحد مرحله اتمام فونداسيون ، 90 واحد اتمام اسكلت و تعداد 184 واحد در قالب مسكن مهر به صورت خود مالك در حال دريافت تسهيلات هستند.

يزداني گفت: تعداد 64 واحد مسكن مهر در قالب خيرين مسكن ساز در حال اجرا است كه همزمان با هفته دولت به اتمام خواهد رسيد و تعداد 120 واحد نيز تا آخر امسال به صورت كامل به اتمام رسيده و بهره‌برداري خواهد شد.

همچنين در اين جلسه علي علمي مديرامور مسكن سازمان مسكن و شهرسازي استان با اعلام اينكه تاكنون به بيش از هيجده هزار واحد مسكن مهر در سطح استان تسهيلات آماده سازي پرداخت شده است گفت : مسكن مهر در سطح استان با پيشرفت قابل قبولي در حال اجرا است كه تا به حال براي هيجده هزار و دويست و سي و دو واحد تسهيلات آماده سازي پرداخت شده است.

وي در ادامه با اشاره به اينكه در راستاي پرداخت وام مسكن مهر هيچ گونه محدوديت اعتباري وجود ندارد، گفت: وام مسكن مهر از طريق بانك مسكن براي هر واحد دويست ميليون ريال است كه در چهار مرحله پرداخت مي‌شود و در صورت استفاده از فن آوري نوين و صنعتي سازي اين مبلغ براي هر واحد دويست و پنجاه ميليون ريال خواهد بود.

وي همچنين گفت: براي افراد خود مالك با معرفي افراد واجد شرايط به ازاء هر واحد مبلغ دويست ميليون ريال تسهيلات مسكن از سوي بانك مسكن و با معرفي سازمان مسكن و شهرسازي تعلق مي‌گيرد.

مديرامور مسكن سازمان مسكن و شهرسازي استان گفت: تعداد واحدهاي مسكن مهر در سطح استان در شهر جديد سهند حدود پانزده هزار و هشتصد واحد عقد قرارداد شده و در شهرهاي بالاي بيست و پنج هزار نفر استان حدود ده هزار واحد و در شهرهاي زير بيست و پنج هزار نفر ، پنج هزار واحد عقد قرارداد شده است.

وي افزود: از مجموع قراردادهاي فوق يازده هزار و چهارصد و هشتاد و چهار واحد در مرحله پي سازي است و حدود ششصد و پنجاه واحد اتمام سفت كاري شده و يكصد و بيست و پنج واحد نيز در مرحله اتمام نازك كاري است كه در آينده نزديك شاهد افتتاح و بهره‌برداري فاز اول مسكن مهر در استان خواهيم بود.