- ارسال کننده: کمیل میانه تاریخ: ۹۲/۱۰/۱۳

حجت الاسلام حامدی امام جمعه میانه:وضعیت حجاب وسبک زندگی امروزی هیچ تناسبی با فرهنگ و اعتقادات و مذهب ندارد/همگی بایدجلوی هجوم خزنده وبی سروصدای دشمن رابگیرند

حجت الاسلام حامدی ، امام جمعه میانه:

وضعیت حجاب وسبک زندگی امروزی هیچ تناسبی با فرهنگ و اعتقادات و مذهب ندارد/همگی بایدجلوی هجوم خزنده وبی سروصدای دشمن رابگیرند

به گزارش خبرنگار ستاد برگزاری نماز جمعه شهرستان ویژه میانه _ حجت الاسلام حامدی امام جمعه میانه در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه پس از دعوت خود و نماز گزاران به بیان قسمتی از بخش سوم نهج البلاغه پرداخت و بیان کرد : امیرالمومنین علی(ع) می فرماید : هیچ ارثی مثل ادب و هیچ راهنمایی مانند توفیق نیست.

حجت الاسلام حامدی بااشاره به 13 دی ماه اول ربیع الاول ، آغاز هجرت پیامبر اسلام(ص) از مکه به مدیـــنه به فداکاری حضرت علی(ع) در شبی که قرار بود پیامبر اکرم (ص) توسط کفار و مشرکین به قتل برسد پرداخت و افزود: امثال این شواهد و قرائن در تاریخ در حقانیت امیرالمومنین علی (ع) بسیار است که برای درک آنها بایستی معاندین قدری چشمشان بینا باشد و از عناد دست بردارند.

همچنین خطیب جمعه میانه بااشاره به ابلاغ پیام تاریخی حضرت امام(ره) به گورباچف در سال 1367 توسط حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی خاطر نشان کرد : این پیام حضرت امام(ره)5 ماه بعد از پذیرش قطعنامه 598 بود. زمانی که سردمداران استکبار علیه جمهوری اسلامی ایران تبلیغ کرده بودند که این نظام دیگر توانایی مبارزه نداشت و منزوی شده بود و از مبانی اعتقادی خودش دست برداشته بود . بخاطر همین قطعنامه را پذیرفته بود. ارسال هوشمندانه پیام به گورباچف توسط امام (ره) که قطعا موید من عندالله بود که اگر تاییدات الهی نبود چنین حرکتی به ثمر نمی نشست باعث شد تا نقشه این هجمه هاو تبلیغ ها همه نقش بر آب شود. به زعم کارشناسان این مهم ترین برنامه امام(ره) جهت صدور انقلاب اسلامی بود.

حجت الاسلام حامدی بااشاره به روز سه شنبه 17 دی ماه سالروز اجرای توطئه استعماری کشف حجاب در زمان رضاخان ملعون در سال1314 خاطر نشان کرد : این برنامه باشعار تجددطلبی شروع شدوادعا شد که این پیشرفت هایی که در اروپا اتفاق افتاده در سایه همین تجددطلبی است . شاهان ابله قاجاری و همچنین رضاخان ملعون فکر کردند که اگر چادر از سرها بردارند و کت وشلوار و کلاه مخصوص به مردم بپوشانند می توانند به پیشرفتی که در اروپای آن زمان وجود دارد خواهند رسید.

خطیب جمعه میانه باتحلیل و ریشه یابی و بیان تاریخچه کشف حجاب به وضع امروزی حجاب در جامعه پرداخت و تصریح کرد : این جوی که در جامعه بوجود آمده به اذعان اهل نظری که با جامعه خارج از ایران در ارتباط هستند این وضعیت در کمتر جایی وجود دارد.

امام جمعه میانه همچنین باانتقاد از اختلاط پسران و دختران در محیط های علمی خاطر نشان کرد : اکثر دانشگاههای معتبر جهان برای اینکه محیط های علمی شان همچنان علمی بماند اقدام به تفکیک کرده اند. اما امروزه شاهد هستیم برخی در داخل به نام کارشناس برخی مسایل را نشخوار میکنند که واقعا مایه ی شرم است. اینها این مسایل غرب را هم ببینند.

ایشان با اشاره به هجوم بی سرو صداو خزنده ی دشمن به فرهنگ و اعتقادات اسلامی خاطر نشان کرد : دشمن امروزی ، ماهواره است که اساس و بنیان خانواده را از بین می برد. امروزه آمار تاسف بار افزایش طلاق و بدحجابی در جامعه موید این امر است. همگی بایستی در مقابل این هجوم خرنده دشمن آگاه باشیم و جلویش را بگیریم. این وضعیت حجاب و پوشش وحتی وضعیت زندگی روزمره هیچ تناسبی با فرهنگ و اعتقادات و مذهب ندارد. هرکسی وظیفه دارد در حیطه خودش به این مسایل بپردازد.

حجت الاسلام حامدی در انتهای خطبه ها بااشاره به روز پنج شنبه 19 دی ماه سالروز قیام خونین مردم و حوزه علیمه قم در اعتراض به چاپ مقاله توهین آمیز به ساحت امام خمینی (ره) توسط روزنامه اطلاعات خاطر نشان کرد : این حرکت منشا قیام خونینی شد که به روند پیروزی انقلاب اسلامی سرعت بخشید.

1
2
1 2