- ارسال کننده: داود موسوی تاریخ: ۹۲/۱۰/۱۳

دکتر مددی:برخی از سهامداران دولتی مافیای قدرت و ثروت اند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

برخی از سهامداران دولتی مافیای قدرت و ثروت‌اند

حذف شعبه بانک، تمرکز نقدینگی، بانک‌های خصوصی، نماینده مردم میانه، حذف شعبه بانک سپه میانه، بانک‌های دولتی از مسائل مهمی بود که عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درباره آن توضیحاتی ارائه کرد.

علی مددی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در میانه در پاسخ به سئوال خبرنگار ما، مبنی بر حذف یکی از شعبات بانک سپه در این شهر و درخواست برخی همشهریان به منظور پاسخ از سوی ایشان به عنوان عضو کمیسیون اقتصاد مجلس شورای اسلامی با اشاره به سیاست دولت مبنی بر تمرکز نقدینگی مردم در بانک‌های خصوصی و مؤسسات غیردولتی را یکی از عوامل این موضوع دانست.

وی جلوگیری از پراکندگی نقدینگی مردم توسط دولت که توسط گسترش موسسات غیردولتی و بانک‌های خصوصی انجام می‌پذیرد را در کنار درآمد کم مردم و عملکرد بانک و حفظ منافع خود را عامل اصلی کاهش 20 درصدی شعبات بانک‌های دولتی در شهرستان‌هایی که نتوانسته‌اند شاخصه‌های اصلی بانک مرکزی را کسب کنند عنوان کرد.

نماینده مردم میانه انتشار برخی مطالب در خصوص منتصب کردن این موضوعات به نماینده و کم کاری آنها را کاملا بی‌پایه و اساس خواند و خاطر نشان کرد: اینگونه سیاست‌ها از سوی بانک مرکزی و شعبات مرکزی بانک‌ها در استان اتخاذ می‌شود و منافع آنها بسیار مقدم‌تر از هر چیز دیگری است که طبیعتاً با توجه به رشد و آغاز فعالیت بانک‌های خصوصی و غیردولتی در سطح شهرستان میانه نیز خود به خود برخی از بانک‌های دولتی نمی‌توانند خود را در این چرخه رقابت نگه دارند که از سوی مرکز استان‌ها و بررسی عملکرد مورد بررسی قرار می‌گیرند.

مددی در این گفت‌وگو از تلاش‌های خود برای آغاز به کار بانک رسالت در شهرستان میانه در آینده نزدیک خبر داد که توسط افراد خیر اداره خواهد شد.

تخصیص غیرکارشناسی بودجه به حوزه‌های مختلف کشور

مددی در ادامه در پاسخ به این سئوال که بودجه 93 دولت روحانی را چطور ارزیابی می‌کنید، گفت: من از تخصیص غیرکارشناسی بودجه به حوزه‌های مختلف کشور انتقاد داشته و دارم.

نماینده مردم میانه بودجه دولت را برنامه پیش‌بینی شده به منظور تحقق مطالبات مردم دانست و با بیان این موضوع که اقدام آقای روحانی در تقدیم به موقع بودجه به مجلس، رویکردی مثبت از جانب ایشان بوده است که متاسفانه روی آن کار کارشناسی دقیق انجام نپذیرفته است.

وی اختصاص کم بودجه در حوزه اشتغال، به عنوان دغدغه و مشکل اصلی خانواده‌های ایرانی و همچنین تاکید مقام معظم رهبری در این بخش به جهت تحکیم بنیان خانواده و حفظ ارزش‌های نظام، را به عنوان اصلی‌ترین نقاط ضعف در بودجه سال 93 دولت تدبیر و امید دانست.

محروم ماندن پروژه‌های بهداشت و درمان در بودجه 93

مددی در این گفت‌وگو حوزه‌های بهداشت و عمران را از دیگر بخش‌های محروم مانده در بودجه 93 عنوان کرد که کم لطفی به پروژه‌هایی با پیشرفت کم‌تر از 80 درصد در سطح شهرستان‌ها، توزیع ناعادلانه بودجه را عامل اصلی استعفای عده‌ای از نمایندگان مجلس دانست.

نماینده میانه با اشاره به وضعیت نامناسب بهداشت و درمان در سطح کشور و به خصوص در شهرستان میانه، یکی از وظایف اصلی دولت را در تامین اعتبارات این حوزه عنوان کرد که با توجه به بودجه سال جدید می‌توان پیش‌بینی کرد در آینده این مشکلات بیشتر نیز خواهند شد.

برخی بیمارستان‌ها از ارائه خدمات اولیه به مردم عاجز هستند

وی با تاکید بر این موضوع که برخی از بیمارستان‌ها در سطح شهرستان از ارائه خدمات اولیه به مردم عاجز هستند بیان کرد وضعیت نامطلوب کلینیک‌های شبانه‌روزی در سطح شهرستان میانه نیز علاوه بر این موضوعات، باعث شده تا اولویت اصلی برنامه‌ها و فعالیت خود را درصدد حل این مشکلات و معضلات قرار دهیم.

مددی در ادامه گفت‌وگو با اشاره به مباحث مطرح شده پیرامون شورای رقابت این نهاد را نهادی فراقوه‌ای که کشورهای اروپایی که از اقتصاد خصوصی و آزاد از آن بهره‌مند هستند دانست و افزود: جایگاه این شورا هنوز در کشورهایی که اقتصاد آنها دولتی است به طور کامل درک نشده است و به خاطر این موضوع که دولت نمی‌خواهد تصدی خود را در این حوزه رها کند همچنان در مقابل تصمیمات این شورا که می‌تواند بسیاری از مشکلات حال حاضر کشور را از میان ببرد ایستادگی می‌کند.

وی همچنین وظیفه اصلی شورای رقابت را تعیین مکانیزم قیمت‌گذاری در بازار رقابت عنوان کرد و خاطر نشان کرد: سهام‌داران دولتی شرکت‌ها در کشور مافیای قدرت و ثروت هستند، ایشان انتظارات مردم در خصوص اعمال اصل قانون 44 و حرکت به سمت خصوصی سازی را بسیار عقلانی و زمینه‌ساز دستیابی شورای رقابت به جایگاه اصلی خود دانست.

آخرین وضعیت خط ریلی میانه - تبریز

مددی در جواب سئوال ما مبنی بر وضعیت خط ریلی میانه - تبریز با بیان این موضوع که من از زمانی رئیس مجمع نمایندگان استان بودم بر اهمیت این خط ریلی و نقش آن در توسعه منطقه تاکید داشته و دارم و همچنان پیگیر مطالبات مردم از دولت جدید در این خصوص هستم ایشان همچنین چهار خطه کردن جاده میانه - سرچم و میانه – تیکمه‌داش را از اولویت‌های برنامه خود عنوان کرد.

1
1