- ارسال کننده: جواد کاظمی- تاریخ: ۹۲/۱۰/۱۲

«شهر موش ها» پرهزینه ترین فیلم کودکانه تاریخ سینمای ایران می شود

http://naghdefarsi.com/images/stories/rooz/12/10.08/465357_598.jpg

 

"موش‌های قدیمی و با نمکی که در قسمت اول "شهر موش‌ها" حضور داشتند، حالا با گذشت زمان بزرگ شده‌اند و هر کدام زندگی متفاوتی را آغاز کرده اند. شرایط سنتی شهر هم تغییر کرده و همه چیز مدرن شده است، مثلا حالا دیگر این منطقه خبرگزاری موشنا دارد و شورای شهر برای آن تشکیل داده اند..."

*شناسنامه:

نام فیلم: شهر موش‌ها

کارگردان: مرضیه برومند

تهیه کننده: منیژه حکمت

سرمایه گذار: فارابی
عروسک گردان‌ها: محمد اعلمی - مرضیه محبوب

وضعیت ساخت: در مرحله فیلمبرداری و تدوین هم‌زمان

ژانر: سینمای کودک و نوجوان

* درباره کارگردان:


مرضیه برومند خواهر راضیه برومند گوینده، بازیگر، نویسنده و احترام برومند مجری و بازیگر ایرانی است. وی سال 1330 در تهران به دنیا آمد. فعالیت هنری وی از سال 1355 با فیلم دایره مینا آغاز شد. و تاکنون بانی ساخت آثار متعددی خصوصا در زمینه کودک و نوجوان شده است. سریال مدرسه موش‌‎ها، خونه مادربزرگه، آرایشگاه زیبا و کتابفروشی هدهد از جمله آثار قابل توجه این هنرمند در سال های گذشته است.

برومند را می توان تاثیرگذار ترین هنرمند زن ایرانی در سال های پس از انقلاب نامید که البته این تاثیرگذاری تا اواسط دهه هشتاد برقرار بود و بعد از ان دیگر کار شاخصی از او مشاهده نشد.

* درباره فیلم:

اولین روزهای مهر ماه سال جاری "شهر موش‌ها" جلوی دوربین رفت. فیلمی که در ابتدا عوامل آن علاقه ای به انتشار اخبارش نداشته و اولین بار پس از مطرح شدن این موضوع در سانه ها، مرضیه برومند از اساس آن را تکذیب کرد.


آخرین پروژه کودکانه برومند قرار است ادامه ای باشد بر سریال و فیلم سینمایی خاطره انگیزی که در دهه هفتاد بسیار پر مخاطب بود و امروز دوباره قرار است پر مخاطب شود. شنیده ها حاکی از آن است که این فیلم کودکانه با هزینه‌های میلیاردی ساخته می‌شود و با توجه به این که فارابی از آن حمایت می کند، شاید بتوان از آن به عنوان پرخرج ترین فیلم کودکانه تاریخ سینمای ایران نام برد.

باید صبر کرد و دید آیا کودکان امروز از پروژه ای که برای کودکان نسل قبل شادی بخش بود، استقبال می کنند یا خیر.

1
1