- ارسال کننده: علی میکائیلی تاریخ: ۹۲/۱۰/۱۲

فیلم گزارش شبکه پرس تی وی از شکنجه سایکل توریست میانه ای در امارات + دانلود و ترجمه

 perss

روز چهارشنبه شبکه بین المللی پرس تی وی جمهوری اسلامی ایران در گزارش خبری به شکنجه غیر قانونی سایکل توریست ایرانی و همشهری عزیزمان آقای حسین قره داغی پرداخت که  آن را در ادامه میتوانید تماشا کنید که ترجمه خبر نیز  در پائین قرار داده شده است.

حسین قره داغی یک معلم ساده است . او همچنین سایکل تورسیتی حرفه ای است .. او در یکی از روستاهای دور افتاده در شمال غرب ایران زندگی میکند.

( خبرنگارمحل کار ایشان را به عنوان محل زندگی نیز تلقی کرده)

 

اما آخرین سفر او چنان در خاطرش نفش بسته  که هرگز آن را فراموش نخواهد کرد.

 

طی سفر اخیرش به امارات متخده عربی به اتهام عملیات جاسوسی بازداشت و زندانی شد . او به مدت 78 روز تحت شرایط اسفناک انسانی و بدون دسترسی به نیازهای اساسی زندانی بوده است .

 

آنچنان که حسین قره داغی میگوید او به کشورهای مختلف با پیام صلح و دوستی برای دنیا سفرکرده است.

یبیب

 

حسین قره داغی : من به مدت  35 روز تحت شکنجه بودم و به لحاظ روحی و جسمی همانفردسابقنیستم.من از نیاز های اولیه محروم بودم .من حامل پیام صلح و دوستی بودم .در مدت بازداشتم من اجازه تماس با خانواده و حتی سفارت ایران را نداشتم و تحت وضعیت اسفناکی بودم . به مدت 50 روز نتونستم بخوابم . آنها به اتهام جاسوسی من رو بازداشت و شکنجه کردند در حالی که هیچ مدری بر علیه من نداشتند .من فقط یک سایکل توریست بودم .

 

اگرچه حسین قره داغی الان آزاد است  وزارت خارجه میگوید  اکنون پرونده او را از طریق کانالهای دیپلماتیک دنبال میکند اما پیامی هم به مقامات اماراتی دارد .

 

ییسی

مسئول وزارت خارجه : شماره حق انجام چنین کارهائی را ندارید . شما باید از قوانین حقوق بشر پیروی کنید .شما اگر کسی را دستگیر کردید باید به او احترام بگذارید و او را نگه داشته و اگر مرتکب اشتباهی شده شما میتوانید او را به عدالت بسپارید و از او بپرسید این کار و آن کار را انجام دادی و اجازه ندارید شکنجه بکنید .

 

به نظر میرسد اتهام جاسوسی ابزاری در دست برخی کشورها در آمده تا زندانیان ملیت های دیگر را برای دوره های زمانی زندانی کند.

 

همچنان که ایران  اغلب با زندانیان خارجی در داخل کشور با رافت اسلامی رفتار میکند در عوض انتظار دارد که کشورهای دیگر هم به ملت ایران احترام بگذارد.

سیلب

 

بر اساس قوانین بین المللی هر انسانی حق دارد که اطمینان حاصل کند که حقوقش مورد احترام واقع میشود و بر این اساس حسین قره داغی که در زندان امارات مورد شکنجه قرار گرفته از وزارت خارجه خواسته است که پرونده او را به دیوان بین‌المللی دادگستری بفرستد تا چنین وقایعی بر علیه ملت ایران در آینده تکرار نشود.

 دانلود خبر از سرور پرس تی وی

 

 

 

منبع :شبکه خبری پرس تی وی

 

ترجمه :علی میکائیلی

 

 

 

1
2
3
1 2 3