- ارسال کننده: وبلاگ ترکمان سسی تاریخ: ۹۲/۱۰/۱۱

تصویب فرماندار ی ترکمانچای در 29 بهمن

چندین سال است که اهالی منطقه ترکمانچای خواهان ارتقاء این بخش ۷۶ به فرمانداری هستند ولی استارت این کار توسط مهندس حاج اصغری حدود سال پیش زده شد.

 

پرونده ارتقاء بخش ترکمانچای به فرمانداری حدود یک سال به مرحله نهایی رسید و در این حدود حتی رئیس جمهور اسبق آقای احمدی نژاد از شبکه سهند اعلام کردند که امشب فرمانداری ترکمانچای تصویب خواهد شد و بعد از آن چندین بار خبر تصویب فرمانداری منتشر شد ولی از آن موقع خبری از ابلاغ به اهالی منتظر ترکمانچای نرسیده است.

زمستان سال پیش بود که در سایت میانالی دو گروه شکل گرفت که یک گروه خواهان تصویب  فرمانداری ویژه میانه بود و گروه دیگر خواهان تصویب فرمانداری ترکمانچای بودند.

استدلال گروه اول این بود که اگر فرمانداری ترکمانچای تصویب شود میانه شرط جمعیت را از دست می دهد و دیگر نمی تواند به شهرستان ویژه ارتقاء یابد,بنابراین بهتر است که اول میانه به فرمانداری ویژه میانه تصویب شود و بعد از آن بلافاصله آقایان نماینده هر دو پیگیر فرمانداری ترکمانچای خواهند شد و تا ارتقاء این بخش به شهرستان نخواهند نشست.

استدلال گروه دوم این بود که ترکمنانچای با قدمت ۷۶  ساله  بخش بودن در مقابل میانه در الویت است  واگر فرمانداری ویژه میانه تصویب شود شرایط برای ارتقاء ترکمانچای سخت تر خواهد شد چونکه افرادی از اهالی میانه و با نفوذ, پیدا خواهند شد که خواهان اتلاف زمان می شوند تا اینکه عمر دولت دهم به پایان برسد که این طور هم شد.

در 29 بهمن)روز قیام مردم آذربایجان(سال گذشته فرمانداری ویژه میانه را به تصویب رسید

فرمانداری ویژه میانه

 میانه با داشتن 2 شرط از ۵ شرط به شهرستان ویژه ارتقاءیافت ولی ترکمانچای با داشتن تمام شرایط هنوزهم نتوانسته به شهرستان ارتقاء یابد.

 

نمایندگان محترم تا کی مردم رامنتظر خواهید گذاشت و دل اهالی ترکمانچای را به وعده و وعید خوش خواهید کرد,مردم منتظر و در حال نظاره شما هستند و با خود می گویند که چطور می شود ارسلان فتحی پور می تواند هوراند ۳۸۰۰ نفری که به اندازه روستای صومعه علیای ترکمانچای نیست را به شهرستان ارتقاء دهد ولی دو نماینده ما نمی توانند ترکمانچای را نمی تواند به شهرستان ارتقاء دهند.

 

از دفاتر روابط عمومی نمایندگان درخواست می شود که از آخرین اقدام نمایندگان برای ارتقاء ترکمانچای گزارشی را برای اهالی منطقه ارائه دهند.

آیا فرمانداری ترکمانچای در29 بهمن همزمان با اولین سالگرد تصویب فرمانداری ویژه به کمک و همت نمایندگان تصویب خواهد شد؟

 

مـطلب در ترکمان سســی

1
2
1 2