- ارسال کننده: بین الحرمین تاریخ: ۹۲/۱۰/۰۴

اسدالله الهیاری شیخ درآبادی

اسدالله الهیاری شیخ درآبادی

نام پدر: علی اصغر تاریخ تولد: 20/06/1344
محل تولد: ایران - آذربایجان شرقی - میانه  تاریخ شهادت: 25/10/1365
محل شهادت: ماووت عراق طول مدت حیات: 21 سال
مزار شهید: بهشت زهرا (س)



زندگینامه
اسدالله در تاریخ 20 شهریور 1344 در شهر میانه از توابع آذربایجان شرقی قدم به عرصه هستی نهاد. علوم و مبانی دین اسلام را در مکتب عشق به اهل بیت (ع) و در جمع خانواده ای مؤمن و مقید فرا گرفت و تحصیلاتش را تا پایان مقطع دبستان به پایان رساند. اسدالله در زمان پیروزی انقلاب مسئولیت نگهبانی را در مسجد محل پذیرفت و به عضویت بسیج درآمد اما چندی بعد لباس سبز سپاه پاسداران را بر تن نمود. جنگ تحمیلی برگ زرین تاریخ ایران زمین بود و چون ستاره ای درخشان در این عرصه خوش درخشید. اللهیاری در حین نبرد با دشمن از ناحیه پا مجروح شد و به 15% جانبازی در راه اسلام مفتخر گشت اما با وجود اصرار خانواده مبنی بر گرفتن معافی بار دیگر در میدان نبرد قرار گرفت.
تخریبچی پایگاه مقاومت بسیج شهید جعفری مردانه در مقابل دشمنان ایستاد و تا آنجا که مسئولان به خاطر شایستگی و کاردانی بسیار او را به عنوان معاون فرمانده معرفی کردند.
دلاور حوزه مقاومت 1 کوثر سرانجام در روز جمعه در تاریخ 25 دی 1365 به همراه سه تن از همرزمانش به علت اصابت ترکش خمپاره در منطقه ماووت عراق جرعه وصال حق تعالی را نوشید و با پهلویی خونین و پیکری بی سر به دیدار حق شتافت پیکر سرباز 21 ساله روح الله را در بهشت زهرا (س) به خاک سپردند از او یک دختر به نام زینب به یادگار ماند.
1
1