- ارسال کننده: روابط عمومی دفتر مهندس حسینی تاریخ: ۹۲/۰۹/۳۰

درپاسخ به سوال یک شهروند درمورد فرمانداری ویژه میانه

آقای سعید صادقیان از فعالان سایبری از نحوه فعالیت فرمانداریهای ویژه در دولت جدید درسایت صدای میانه سوالی مطرح کرده بودند:

 با توجه به اینکه آقای مهندس حسینی تلاش فراوانی جهت فرمانداری ویِژه شدن میانه انجام دادند و در نهایت این امر مهم محقق شد. از ایشان تقاضا دارم به موارد ذیل پاسخ دهند
1- در قانون تقسیمات کشوری عناصر تقسیماتی احصا شده است( روستا، شهر، دهستان، بخش، شهرستان،استان) و عنصری به نام شهرستان ویژه یا فرمانداری ویژه نداریم. ایجاد فرمانداری ویژه طبق مصوبه هیات دولت می باشد که دولت به این شهرستانها اختیارات بیشتری تفویض نموده است. حال سوال اینجاست که آیا تضمینی وجود دارد که دولت فعلی یا دولتهای بعدی اقدام به لغو این مصوبه نکنند؟
2- با عنایت به بررسی طرح جامع تقسیمات کشوری در دولت و ارائه آن در روزهای آینده به مجلس ، آیا جایگاه شهرستانهای ویژه در این قانون جدید پیش بینی شده است؟

 درپاسخ به این سوال مهندس حسینی ضمن تاکید بر افزایش توان و ظرفیتهای فرمانداریهای ویژه افزودند: در تاریخ 18آذرماه (1392) با جناب آقای جهانگیری معاون اول محترم ریاست جمهوری جلسه ای در همین خصوص برگزار شد و مقرر گردید علاوه بر اختیارات فعلی فرمانداریهای ویژه در آینده برخی از امورات شهرستانهای اطراف نیز زیر نظر فرمانداریهای ویژه قرار بگیرد و از وابستگی این شهرستانها به مرکز استان نیز کاسته شود.

بنابراین نه تنها جای نگرانی در خصوص لغو مصوبات فرمانداریهای ویژه وجود ندارد بلکه بسی جای خوشحالی است که دولت جدید ضمن حفظ موقعیت این شهرستانها در تلاش است تا ظرفیت آنها را  افزایش دهد.

1
1