- ارسال کننده: کمیل میانه تاریخ: ۹۲/۰۹/۲۹

حجت الاسلام حامدی امام جمعه میانه : پیاده روی اربعین نماد وحدت مردمی و قدرت نرم شیعه است/برخی تمایل دارند که تنور اختلافات نمایندگان داغ باشد

به گزارش خبرنگار ستاد برگزاری نماز جمعه شهرستان ویژه میانه _ حجت الاسلام حامدی امام جمعه میانه در خطبه های نماز وحدت آفرینِ جمعه پس از دعوت خود و عموم مردم نمازگزار به رعایت تقوای الهی در تمامی زمینه های زندگی به بیان روایتی از قسمت سوم نهج البلاغه پرداخت و افزود : امیـرالمومنین علی(ع) می فرمایند :هیچ سرمایه ای سودمند تر از عقل و هیچ تنهایی بدتر از خودبینی و خود پسندی و هیچ عقلی مثل عاقبت اندیشی نیست.

امام جمعه میانه بااشاره به 30 آذر ماه آخرین روز ماه وشب یلدا عموم مردم را به غنی سازی این شب با صله رحم و سایر مستحبات ، مناسب باشأن ایام دهه آخر عزای اباعبدالله توصیه کرد.

حجت الاسلام حامدی با اشاره به2 دی ماه سالروز اربعین عزای سیدوسالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) خاطرنشان کرد : اولین باری که پیاده روی اربعین حسینی مردم عراق درمقابل چشمان استکبار و آمریکایی ها به حرکت افتاد باعث وحشت و تعجب آنها شد که بحمدالله پس از گذشت سالها ، امروزه این حرکت که نمایش قدرت مردمی و قدرت نرم شیعه است جای خود را باز کرده است.

خطیب جمعه میانه بااشاره به این نکته که این شعائر مذهبی علی الخصوص پیاده روی اربعین باعث رعب و وحشت دشمنان اسلام است خاطر نشان کرد : بخاطر تاثیر گذاری این حرکات است که دشمنان اسلام به هرنحو ممکن می خواهند این تاثیر گذاری را از این موارد بگیرندو انرا کم رنگ کنند.

وی باانتقاد از استفاده غیرمعمول از آلات موسیقی در دستجات حسینی افزود : امروزه شاهد هستیم که بطور غیرطبیعی از آلات و ادوات موسیقی در عزاداری ها استفاده می شود. آلات موسیقی هیچ تناسبی با عزاداری بر مصائب اهل بیت(ع) ندارد. استفاده از آلات و ادوات نامانوس طبق استفتایی که از حضرات مراجع صورت گرفته ، اشکال دارد.

وی همچنین با اظهار تاسف از حضور بانوان با وضعیت پوششی نامناسب در شبیه خوانی ها و دستجات حسینی خاطر نشان کرد: ما چطور به خودمان جرات می دهیم که ناممان را عزادار امام حسین(ع) بگذاریم در صورتی که درکنار دسته های عزاداری مان بانوان به شکل نامناسبی حضور می یابند که شهدالله این چنین در مراسم عروسی نمی توانند حضور یابند. چرا باید سکوت کنیم و بگذاریم کارناوال هایی به اسم عزاداری امام حسین به راه بیندازند؟
وی در همین زمینه خاطر نشان کرد : تمام تلاش دشمنان اسلام و ایران این است که انحراف را وارد دستگاه عزاداری کرده و آنرا بی مفهوم کنند.

حجت الاسلام حامدی با انتقاد شدید از مزاحمت های برخی از هیآت حسینی برای مردم و عدم رعایت حقوق شهروندی توسط آنها تاکید کرد : بنده مکرراً در جلساتی که با مسئولین داشته ام عرض کرده ام که بایستی جلوی آنها گرفته شود. اینهایی که مزاحمت ایجاد می کنند ، آنها را از دستگاه امام حسین(ع) نمی دانیم . قطعا امام حسین (ع) این مزاحمت ها را قبول ندارد. بایستی جلوی این مزاحمت ها گرفته شود که اگر نشود در جامعه هرج و مرج بوجود می آید.

حجت الاسلام حامدی بااشاره به پیاده روی میلیونی اربعین افزود : این وحدت و نماد قدرت شیعه بایست در جاهای دیگر نیز نمود پیدا کند.

وی همچنین ضمن دعوت از عموم مردم جهت شرکت در برنامه عزاداری و پیاده روی اربعین که درشهرستان برگزار خواهد شد تاکید کرد : این نماد قدرت شیعه و وحدت عمومی بایستی در برنامه تجمع عزاداری که در شهرستان ترتیب داده شده نمود پیدا کند.

امام جمعه میــــانه در انتهای خطبه های نماز جمعه با اشاره به مطالبات مردم شهید پرور مبنی بر طرح و حل مشکلات شهری از تریبون نماز جمعه خاطر نشان کرد : ما تمایلی به طرح شدن علنی مشکلات در تریبون نماز جمعه نداریم و قایل به حل حضوری مسائل و مشکلات با مسئول مربوطه هستیم ولی وقتی که افاقه نکرده است با پشتوانه این حضور مردمی در تریبون نماز جمعه مطرح کرده و نتیجه هم گرفته ایم. مطمئناً اگر موردی به ما اطلاع داده شود و یا خود ما از آن مساله یا مشکل اطلاع پیداکنیم محال است که پیگیری نکنیم.

وی همچنین در باب مسایل شهری خاطر نشان کرد : انصافاً همدلی و وحدت مسئولین شهرستان در سطح مناسبی است اما مشکلاتی هم وجود دارد.

امام جمعه میـــــانه همیچنین افزود: برخی تمایل دارند که تنور اختلافات نمایندگان شهرستان مثل سنوات سابق داغ باشد ولی بنده با هردو نماینده شهرستان در ارتباط تنگاتنگ هستم ولی واقع قضیه این است که آنطور که این قضیه توسط برخی جلوه داده می شود نیست و هماهنگی در حد مطلوب است.

1
2
1 2