- ارسال کننده: قادرحسن زاده تاریخ: ۹۲/۰۹/۲۸

مجمع خیرین سلامت شهرستان در آستانه اعلام موجودیت

مجمع خیرین سلامت شهرستان که زیر نظر مجمع خیرین سلامت کشور فعالیت خواهد کرد، در آستانه اعلام موجودیت قرار دارد. 

حدود یکماه قبل جمعی از جوانان و فعالان اجتماعی شهرستان که پیش از این در برخی فعالیت های اجتماعی و گروهی از جمله تهیه طومار 5000 امضایی برای فرمانداری ویژه میانه توانایی خود را ثابت کرده بودند، برای کاستن از آلام و دردهای بی شمار همشهریان در حوزه ی بهداشت و درمان شهرستان، دست به کار شده و این بار برای راه اندازی یک کمپین برای افزایش ضریب بهداشتی و درمانی شهرستان دست به کار شدند. 

 هدف گذاری این جوانان روی کمک های مردمی جهت خرید مایحتاج و تجهیزات پزشکی از جمله دستگاه سی تی اسکن و در مرحله بعدی دستگاه ام آر آی بود. جلسات متعددی که به این منظور تشکیل می شد در منزل نهایی عقیم می ماند و آن منزل نهایی نداشتن شخصیت حقوقی بود که این حرکت ها را قانونی می کرد تا خیرین و آنهایی که سلامت همنوعانشان را دوست دارند با خیالی آسوده پا پیش گذاشته و حمایت نمایند. در نهایت با مشورت های زیاد با اشخاص حقیقی و حقوقی و مسئولین رده بالای استانی و شهرستانی، مقرر گردید که یکی از بچه ها برای اطلاع از نحوه ایجاد شاخه شهرستانی مجمع خیرین سلامت کشور که یک سازمان مردم نهاد است، راهی تهران شود. و این امر منجر به اعلام موافقت کتبی هسته مرکزی خیرین سلامت کشور برای ایجاد نمایندگی آن در شهرستان میانه شد. 

پس از اخذ این موافقنامه، جلسات مقدماتی و هماهنگی با تلاش آقایان حامد کبیری و حامد یزدانی انجام شد و دیدارهای چهره به چهره این دوستان مقدمات تشکیل یک جلسه عمومی را فراهم کرد که این جلسه با حضور 10 نفر از معتمدین و بزرگان شهر در دفتر کار یکی از دوستان برگزار شد. در این جلسه اعضای حاضر با قرائت اساسنامه مجمع، به بررسی حقوقی این موضوع پرداختند که در نهایت صورتجلسه ای نیز برای جلسه مذکور تنظیم و به امضاء اعضای حاضر رسید. 

ادامه این جلسه با بررسی مفاد اساسنامه و انجام تشریفات قانونی به نوبت بعدی موکول شد که در چند روز آتی خبرهای تکمیلی آن به همراه اسامی اعضای این مجمع به سمع و نظر همشهریان عزیز خواهد رسید.

1
1