- ارسال کننده: اسماعیل مختاری تاریخ: ۹۰/۰۶/۲۸

جوان مخترع 20 ساله میانه ای با ثبت 2 اختراع کشوری.

شنبه, 26 شهریور 1390
نسرین آقاپور جوان 20 ساله  میانه ای و دانشجوی رشته ژنتیک دانشگاه آزاد اسلامی زنجان  با شماره عضویت 4901 عضو انجمن مخترعین کشور دارای 2 اختراع ثبت شده با همکاری دوستانش می باشد. یکی از اختراعات وی به همراه 3 تن از دوستان و همکارانش شیشه پاک کن مغناطیسی به شماره ثبت 52503 می باشد که وی در مورد علت این اختراع چنین گفت: عاملی که ما را به فکر این اختراع انداخت ساخت برجهای آسمان خراش با نماهای شیشه ای و افزایش رو به رشد آن بوده  و روشی که در حال حاضر برای پاک کردن شیشه های این برجها به کار می برند آویزان شدن از پشت بام این برجها می باشد که بسیار خطرناک و هزینه بر است  که در این راستا وجود این اختراع می تواند از خطرات و هزینه های این کار بکاهد.
آقاپور در مورد نحوه کار این اختراع افزود: در این اختراع از دو پارچه مجزا در چهارچوبی از گالوانیزه برای دو طرف شیشه استفاده شده که با کمک گرفتن از القای مغناطیسی و خاصیت رسانایی شیشه می توانیم بدون دردسر با پارچه داخلی پارچه بیرونی را کنترل کرده و نمای بیرونی را نیز همزمان با نمای داخلی پاک کنیم.
دیگر اختراع  اخیر این مخترع جوان میانه ای به همراه گروهی از همکارانش دستگاه شناسایی و مقابله با قارچ عفونی محیط (RMA) می باشد که کارکرد کامل این دستگاه در خبر قبلی  توضیح داده  شد.
وی در پایان از دکتر رهنما معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد زنجان ، دکتر صلوتی رییس دانشکده علوم پزشکی و پایه آزاد زنجان برای بررسی سریع و صدور تا ئیدیه علمی دستگاه اختراعی تقدیر و تشکر کرده و تاسیس آزمایشگاه ژنتیک پزشکی در شهرستان را مهمترین هدف  شخصی خود در آینده عنوان کرد.

1
2
3
1 2 3