- ارسال کننده: داود موسوی تاریخ: ۹۲/۰۹/۲۷

برگزاری نخستین نشست مجمع نمایندگان با استاندار آذربایجان شرقی

مجمعمجمع2

نخستین نشست مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی با استاندار، با محوریت بررسی بودجه 93 استان  برگزار شد.

در این نشست 4 ساعته ، که با حضور اکثریت نمایندگان استان آذربایجان شرقی  در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، موضوعات مختلف  اقتصادی و اجتماعی استان مورد بررسی قرار گرفت.

استاندار آذربایجان شرقی در حاشیه نشست مشترک مجمع نمایندگان مجلس آذربایجان شرقی، در گفت و گو با خبرنگاران در خصوص محور برگزاری نشست، اظهار داشت : این نشست با محوریت موضوع لایحه بودجه سال 93 برگزار شد که  در خدمت نمایندگان استان ، بدان پرداخت شد .

اسماعیل جبارزاده ادامه داد: همانطور که اطلاع دارید، دولت امسال برخلاف سنوات قبل در مهلت قانونی لایحه بودجه را تقدیم مجلس کرد، طبیعتا وقتی لایحه در مجلس و در اختیار نمایندگان قرار می گیرد ، بالطبع انتظار می رود نشست های مشترک بررسی لایحه صورت پذیرد که متاسفانه این جلسات هماهنگی در سالهای گذشته اتفاق نمی افتاد و ارتباط بین نمایندگان و استانداری قطع می شد، که در نهایت امسال بنا  بر این گذاشته شد تا از پتانسیل و توان قوه مقننه علی الخصوص نمایندگان استان حداکثر استفاده را بکنیم.

استاندار آذربایجان شرقی  در خصوص موضوعات مطرح شده در این نشست، تصریح کرد: کلیات بودجه و تبصره ها و ردیف های جاری و هزینه ای و عمرانی بودجه ، مورد بحث  و بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه  ، لایحه بودجه سال 93 با یک حالت انقباضی بسته شده است، افزود: امیدواریم بتوانیم با بحث مشترک نمایندگان و معاونین استانداری و دستگاه های اجرایی، احکامی را در لایحه بودجه 93 در رابطه با روان تر انجام دادن کارهای اجرایی استان و حمایت از بخش خصوصی و سرمایه گذاری ، تسهیل در اجرای پروژه های عمرانی و همچنین تامین هزینه های جاری استان انجام بدهیم.

جبارزاده،  در ادامه با ابراز امیدواری از نتیجه نشست مشترک ، خاطرنشان کرد : پیشنهادات مشترکی داشتیم و امیدواریم با استفاده از پتانسیل موجود در نمایندگان در صحن علنی مجلس بتوانیم لایحه بودجه سال 93 را به صورت قانون بسیار خوب و در حد رفع نیازهای سال 93 تنظیم و به تصویب مجلس برسانیم.
محمد اسماعیل سعیدی رئیس مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی نیز  در حاشیه نشست نمایندگان مجلس با استاندار در گفت و گو با خبرنگاران، اهداف این نشست را تعامل بیشتر با مدیران اجرایی استان و استفاده از دیدگاه و نظرات آنها و بحث های کارشناسی استاندار و معاون برنامه ریزی عنوان کرد.
نماینده مردم شریف تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در خصوص مسائل مطرح شده در این نشست افزود: پروژه های ملی و استانی و همچنین مسائل مختلف فرهنگی و اجتماعی که در بودجه سال 93 پیش بینی شده است در این نشست مطرح شد و همکاران در حوزه های انتخابیه ، مسائل و مشکلاتی داشتند که در ارتباط با بودجه مطرح کردند و امیدواریم به جمع بندی مثبتی برسیم.

منبع:

http://www.ostan-as.gov.ir/?MID=21&Type=News&TypeID=2&id=14554

1
1