- ارسال کننده: روابط عمومی شهرداری میانه تاریخ: ۹۲/۰۹/۲۶

استارت شهرداری میانه در بازیافت زباله از مبدأ

اهمیت زباله امروزه که طلای کثیف نامگذاری شده بر هیچ کس پوشیده نیست. و روی این اصل خیلی از کشورها و شهرهای پیشرفته در بازیافت و استخراج منابع موجود در آن که ما آن را زباله تشخیص می دهیم سرمایه گذاری و هزینه های بسیاری را تخصیص داده و بسیار هم موفق نشان داده اند.مدیریت و استفاده از طلای کثیف رو به رشد و پیشرفت یک جامعه را نشان می دهد.

شهرداری میانه در راستای استفاده از زباله هایی که روزانه حدوداً 120 تن از شهر خارج شده و در زیر خروارها خاک دفن می شود یه دستور شهردار محترم برنامه داشته و تدبیرات لازم را برای بازیافت آن در حال اقدام می باشد. ازجمله شناسایی شرکت هایی که در راستای بازیافت در کشور و استان در حال فعالیت هستند بوده و اخیراً دعوتی نیز از شرکت گستر تنظیف ایرانیان با مدیریت آقای مهندس نصرتی که اصالتاً اهل شهر میانه هستند و در چندین شهر علی الخصوص کلان شهر تبریز در حال فعالیت می باشند را انتخاب و به شهرداری دعوت نمودند. ایشان با گروه کاری خود طی جلسه ای که با حضور شهردار - رئیس شورای اسلامی شهر و مسئولین شهرداری حضور داشتند، اهداف و برنامه ای کاری مجموعه این شرکت را بیان و آمادگی خود را برای تأسیس واحد بازیافت زباله از مبدأ در یکی از نقاط کنار شهر عنوان نمودند.

شهردار میانه هم به اتفاق رئیس شورا بعد از آنالیز برنامه های این شرکت مقرر کردند که در اولین فرصت طرح و برنامه و اساسنامه و مفاد قرارداد نحوه فعالیت این شرکت را به همراه ماکتی از کارخانه کمپوست بازیافت به شهرداری ارائه نمایند.

در همین راستا ماکت این مجموعه تولیدی بازیافت زباله برای آشنایی کارشناسان شورا و شهرداری و بازدید عموم به شهرداری تحویل داده شد.

هدف از این اقدامات رعایت اصول بهداشتی ، حفظ محیط زیست ، سلامت کالاهای تولید شده از مواد بازیافتی ، ساماندهی زباله و حذف هزینه های ناشی از جمع آوری و دفع زباله می باشد.

شهروندان عزیز نیز می توانند با مراجعه به طبقه همکف از کار این کارگاه تولیدی آشنایی پیدا نمایند.

 

پسماند

پسماند

پسماند

پسماند

پسماند

1
2
1 2