- ارسال کننده: علی نصرتی تاریخ: ۹۲/۰۹/۲۵

وضعیت احداث پروژه قطار تبریز میانه و بالعکس در سکوت- ما منتظریم

قطار میانه ـ تبریز سال 92 از راه می‌رسد/ سفر از تهران به تبریز در 6 ساعت

خبرگزاری فارس: راه‌آهن میانه – تبریز به طول 183 کیلومتر به صورت دوخطه طراحی شده که با بهره‌برداری از آن در سال 92، ترانزیت ریلی ایران برای نخستین‌بار به اروپا متصل شده و فاصله بین تهران – تبریز از 13 ساعت به شش ساعت کاهش می‌دهد.

قطار میانه

این عنوان خبرگزاری فارس در تاریخ 91/11/22 بوده

و

معاون وزیر: پروژه خط آهن تبریز – میانه ۷۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد

این خبر در تاریخ ۲۳ام بهمن ۱۳۹۱ ب نقل از منبع ذکر شده، در پرتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا، احمد صادقی در نشست بررسی وضعیت پروژه های بخش حمل و نقل آذربایجان شرقی در تبریز افزود: راه ‌آهن تبریز – میانه ب طول ۲۰۰ کیلومتر در دو قطعه رفت و برگشت در مجموع ب طول ۴۰۰ کیلومتر از مهمترین و تاثیرگذارترین پروژه‌های وزارت راه و شهرسازی در بخش شبکه ریلی کشور ب شمار می رود.

وی، با اشاره ب اینکه عملیات اجرایی خط آهن تبریز – میانه از سال ۷۹ آغاز شد، اظهار کرد: این پروژه از سال ۷۹ تا ۸۹ ب مدت ۱۰ سال با ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی سالانه در مجموع ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشت.

صادقی اضافه کرد: با توجه ب اهمیت این شبکه ریلی، در دو سال اخیر ب طور میانگین در این پروژه سالانه ۱۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی با مجموع ۲۵ درصد را شاهد بودیم.

وی افزود: پیشرفت فیزیکی دو سال اخیر پروژه خط آهن تبریز  میانه سه برابر پیشرفت فیزیکی سال‌های قبلی بوده است.

صادقی اظهار امیدواری کرد: این پروژه با توجه ب اهمیتی ک در جابجایی کالا و مسافر ب کشورهای همسایه خواهد داشت و در توسعه آذربایجان شرقی و کشور نقش مهمی ایفا می کند در مدت زمان طراحی شده ب بره برداری برسد.

این هم سایت ممتاز نیوز 91/11/23

و

 

بهره برداری راه آهن میانه ـ تبریز؛ 3 سال دیگر



 راه آهن میانه ـ تبریز به طول 183 کیلومتر به صورت دوخطه طراحی شده که در صورت راه اندازی آن ترانزیت ریلی ایران برای نخستین بار به اروپا متصل می شود و فاصله بین تهران ـ تبریز نیز از 13 ساعت به شش ساعت کاهش می یابد. گفته می شود این راه آهن 3 سال دیگر به بهره برداری می رسد.
    به گزارش فارس، راه آهن تبریز ـ میانه به عنوان حلقه مفقوده اتصال راه آهن سراسری به راه آهن شمال غرب باعث پیوستگی بیشتر شبکه ریلی کشور خواهد شد و براساس نظر آگاهان صنعت حمل و نقل کشور، در صورت بهره برداری از این پروژه، درصد استفاده از خط آهن در انتقال کالا، ترانزیت و انتقال مسافر در سطح کشور که در زمان حاضر فقط دو درصد ارزیابی شده، حداقل به 20 درصد خواهد رسید.
     همچنین در صورت تکمیل راه آهن، فاصله بین تهران و تبریز از نظر مسافت 114 کیلومتر و از لحاظ زمانی 5.5 ساعت کاهش می یابد. این خط آهن به صورت دو خطه طراحی شده و حداکثر سرعت آن برای واگن های باری 120 کیلومتر و برای واگن های مسافربری 160 کیلومتر در ساعت خواهد بود.
    
    اختصاص 900 میلیارد ریال اعتبار
    میرهادی قره سید میانی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی درباره این طرح گفت: اعتباری که در کمیسیون تلفیق به حوزه تبریز، آذرشهر و اسکو اختصاص یافته در طرح قطار سریع السیر تبریز ـ میانه ـ تهران هزینه می شود.
     وی افزود: 900 میلیارد ریال برای حوزه یاد شده در کمسیون تلفیق مصوب شد.
     میرهادی قره سیدمیانی با اشاره به این که اختصاص کل این اعتبار به قطار سریع السیر تبریز ـ میانه ـ تهران با همفکری شش نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو صورت گرفت، گفت: بنا به ضرورتی که در اتمام این طرح احساس می شد و همچنین به منظور استفاده حداکثری و بهینه از این اعتبار این تصمیم اتخاذ شد.
     قره سیدرومیانی این طرح را تاثیرگذار در تمام حوزه نه تنها در استان بلکه در کشور دانست و گفت: با بهره برداری از این طرح حوزه های حمل و نقل، ترافیک، بهداشت و درمان، اقتصاد، صنعت در سطح آذربایجان شرقی و کشور متاثر خواهند شد. این عضو کمیسیون تلفیق بودجه، کاهش زمان مسافرت های بین شهری تهران و آذربایجان شرقی را یکی از شاخص ترین اتفاقاتی عنوان کرد که با بهره برداری از راه آهن سریع السیر تبریز ـ میانه اتفاق خواهد افتاد.

روزنامه جام جم 92/2/22

و ...

تا کی  .........

 

 

1
1