- ارسال کننده: رضا امامی تاریخ: ۹۲/۰۹/۲۳

حامدی،امام جمعه ی میانه:باید باور کنیم که مشکلمان به دست خودمان حل می شود

خبر از میانه . نماز جمعه ی شهرستان

عکس : رضا امامی

حجه الاسلام والمسلمین حامدی امام جمعه ی شهرستان میانه به سه شنبه روز 26 آذرماه روز حمل و نقل و رانندگان اشاره کرد و از آنها بعنوان قشر زحمتکش جامعه یاد کرد و این روز را به آنها تبریک گفت .

حامدی درباره مناسبت چهارشنبه 27 آذرماه روز وحدت حوزه و دانشگاه که روز شهادت دکتر مفتح است گفت حوزه و دانشگاه دو نهاد بسیار تاثیرگذار دررشد و بالندگی جامعه ی اسلامی هستند . وی گفت منظور از وحدت حوزه و دانشگاه این است که این دو مکان مقدس به دنبال یک هدف مقدس هستند و باید همسو با هم برای رسیدن به این هدف که همان ساختن یک جامعه ی اسلامی پیشرفته است حرکت کنند و ایران را بعنوان یک جامعه ی نمونه ی اسلامی به دنیا معرفی کنند .

وی به دیدارمقام معظم رهبری با اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره کرد و به نکات مهم و تاثیرگذار مقام معظم رهبری در این جلسه اشاره کرد و گفت جا دارد که مسئولین فرهنگی به این بیانات به دقت توجه کنند. وی گفت انتظار مقام معظم رهبری از این شورا این است که در تصمیم گیری های فرهنگی بیش از پیش دخالت داشته باشند و برای فعالیت های مختلف فرهنگی توسط متولیان آن برنامه ریزی کنند .

او همچنین از عدم هماهنگی بخش های مختلف و مجموعه ها, کارهای تکراری و گاهاً بی اطلاعی از کارهای یکدیگر انتقاد کرد و گفت : لازم است برنامه ریزی ها بر اساس سیاستگذاری کلی که مقام معظم رهبری بر آن اشاره فرمودند داشته باشند .

حجة الاسلام والمسلمین حامدی در ادامه به یکی دیگر از بیانات رهبری که همان دانشگاه جولانگاه احزاب سیاسی نشود اشاره کرده و گفت: این فرموده ی ایشان این است که سیاست زدگی مانع رشد و شتاب علمی دانشگاه است .سیاست زدگی و سیاست بازی مطلوب محیط علمی دانشگاه نیست و باید قداست محیط دانشگاهی حفظ شود تا باعث رشد و شتاب علمی کشور باشد.

عکس : رضا امامی

وی بر بومی سازی علم و شاخ و برگ گرفتن آن در کشور تاکید کرد و ثمره ی آن را عدم وابستگی به کشورهای دیگر عنوان کرد و گفت: دیگر کسی قادر به سد شدن مقابل این پیشرفت نیست و دشمن نیز به این مساله معترف است و ما به بومی سازی علم در کشور نیاز داریم و این یک هدف مقدس است.

امام جمعه ی میانه یکی دیگر از فرمایشات رهبری را پایبندی بر ارزشهای والای اسلامی  عنوان کرد و افزود القائات کشورهای دیگر بر ما نباید تاثیر بگذارد تا ما از آنها عقب نشینی کنیم و اسلام و قرآن بایدها و نبایدها و خط و خطوط ها را به صورت واضح بیان کرده است .

او به بحث هسته ای و مذاکرات ژنو اشاره کرد و گفت : دشمنان ما وقیحانه و در کمال بی شرمی درحالیکه هنوز جوهر توافق نامه خشک نشده کشور ما را به اصطلاح راستی آزمایی میکنند .

وی گفت رمز موفقیت کشور و ملت مردم ایران این است که به این باور برسیم مشکل خودمان را چه در عرصه ی اقتصادی و چه در عرصه ی سیاسی خودمان حل خواهیم کرد.

حامدی در پایان از مردم خواست به دلیل سردی هوا و احتمال کمبود و افت فشار گاز , در مصرف آن صرفه جویی کنند .

رضا امامی

 

1
1