- ارسال کننده: بین الحرمین تاریخ: ۹۲/۰۹/۲۰

اعتراض نمایندگان آذربایجان شرقی به بودجه/نماینده مردم میانه در مجلس

 
نماینده مردم میانه در مجلس در گفت‌و‌گو با فارس:
اعتراض نمایندگان آذربایجان‌ شرقی ‌به بودجه‌‌/مجلس بودجه سلیقه‌ای دولت را تایید ‌نمی‌کند

تمرکز بودجه 93 دولت در پایتخت و ظلم به شهرستان‌ها و استان‌ها، سلیقه‌ای و انقباضی بوده بودجه و بی توجهی به بخش آموزش و پرورش و وزارت بهداشت و درمان و جلسه نمایندگان آذربایجان شرقی با استاندار در خصوص بودجه از جمله مواردی که نماینده مردم میانه در گفت‌وگو با فارس عنوان کرد.

 

محمدعلی مددی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: نمایندگان آذربایجان‌شرقی همانند سایر نمایندگان به نحوه تخصیص بودجه اعتراض دارند و آن را در جلسه‌ای که روز سه‌شنبه آینده با استاندار آذربایجان‌ شرقی خواهند داشت بعد از جمع‌بندی و بررسی بودجه استان به دولت اعلام خواهند کرد.

تمرکز بودجه در پایتخت

وی با اشاره به استدلال دولت مبنی بر اتمام طرح‌ها و پروژه‌هایی که بالا 80 درصد پیشرفت دارند گفت: تقریبا تمام طرح‌ها با این ویژگی در پایتخت متمرکز بوده و در نتیجه به سایر استان‌ها و شهرستان‌ها اعتباری اختصاص نیافته است.

مددی از عنوان ظلم در حق شهرستان‌ها و حتی استان‌ها در بودجه سال آینده استفاده کرد و گفت: در بودجه سال آینده با وجود اینکه به موقع به مجلس ارائه شد توزیع عادلانه رعایت نشده است.

بودجه 93 دولت دولت سلیقه‌ای و انقباضی تدوین شده است

 

این نماینده مجلس نهم تاکید کرد: بودجه سال آینده کاملا سلیقه‌ای و انقباضی تدوین شده و مطمئنا مجلس این بودجه را نه تائید خواهد کرد و نه رای خواهد داد.

وی در عین حال تحقق بودجه را غیرممکن دانست و گفت: کسری در بودجه سال آینده محتمل است و مجلس و کمسیون‌ها تغییرات اساسی را در بودجه ارائه شده توسط دولت اعمال خواهد کرد.

مددی عدم توجه به آموزش و پرورش و حوزه بهداشت و درمان را نیز به عنوان نظر شخصی مورد تاکید قرار داد و گفت: در مطالعه اولیه بودجه آنچه به چشم می‌خورد عدم توجه به این دو بخش به عنوان زیرساخت‌های اساسی که مردم مطالبات و نیاز خاصی به حوزه بهداشت و درمان و آموزش و پرورش دارند.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای از ارائه به موقع بودجه سال آینده توسط رئیس جمهور به مجلس تقدید و تشکر کرد.

1
1