- ارسال کننده: مجید سلیمانی فرد تاریخ: ۹۲/۰۹/۱۹

به بهانه یکصدمین روز فعالیت شورای شهر چهارم

 

چندی است که در رسانه های جمعی شاهد یک حرکت زیبا از سوی ریاست محترم جمهوری و هیئت دولت هستیم که به اتفاق در رسانه ملی حاضر شده  و عملکرد 100 روزه حود را به محضر ملت شریف ایران ارائه می نمایند و مورد نقد و انتقاد کارشناسان قرار می دهند تا در ادامه مسیر از راهنماییها و انتقادات کارشناسان استفاده کنند. این مطلب بهانه ای شد که به مناسبت یکصدمین روز فعالیت شورای شهر چهارم سوالاتی از اعضای شورای شهر داشته باشیم . ای کاش مسئولان رده شهرستانی و استانی نیز از این حرکت دولت تدبیر و امید الگو گرفته و ولی نعمتان خود را در روند فعالیت ها و عملکرد خود قرار دهند.

 

shora

 

1- به منظور فراهم آوری امکانات دسترسی آزاد مردم به اطلاعات شوراها و شهرداری های کشور و نیز تأکید بر اجرای بند 31 ماده 71، ماده 76 قانون شوراها و نیز ماده 71 قانون شهرداری و مقررات و همچنین شعارهای تبلیغاتی اکثر اعضای شورای شهر که مردم را در روند تصمیمات شورای شهر قرار خواهیم داد چرا تا کنون هیچ گونه اطلاع رسانی و بیان مصوبات شورای شهر صورت نگرفته است؟

 

2- با توجه به اینکه اولین و اصلیترین وظیفه شورای شهر انتخاب شهردار می باشد و با عنایت به مصاحبه ریاست شورای شهر با خبرنگار قافلان (به آدرس http://www.miyanali.com/HASSANZADEH/91 )مبنی بر اینکه "ابقاء خرده فروش در سمت شهرداری کذب محض است و وی تا تعیین شهرداری توانمند به صورت سرپرست امورات شهرداری را انجام می دهد." چرا پس از گذشت یکصد روز از شروع به کار قانونی و شش ماه از انتخاب اعضای شورای شهر چهارم هنوز تصمیمی بر انتخاب شهردار جدید و یا ادامه فعالیت این شهردار گرفته نشده است؟

 

3- یکی از مباحث فراوانی که در ایام انتخابات شورای شهر از سوی منتخبین انجام می شد اعتراض به عدم وجود برنامه و استفاده نکردن از کارشناسان و مشاوران با تجربه بود، در راستای تهیه و تدوین برنامه و استفاده از کارشناسان چه حرکتی از سوی شورای شهر انجام شده است؟

 

4-در خصوص شایعاتی که در سطح شهر مبنی بر قانونی بودن فعالیت دو نفر از منتخبین شورا و ارایه رای دیوان عدالت از سوی برخی از کاندیداهای باز مانده از ورود به شورای شهر چرا به طور صریح موضع گیری از سوی شورای شهر انجام نشده است؟

 

5- در ایام انتخابات بعضی از اعضا موضع گیری شدیدی علیه حضور اقبال عبادی به عنوان کارمند در شورای شهر داشتند و حتی اعلام می کردند شورا محل کار نیست.حال با عنایت به در خواست 2نفر از اعضای شورای شهر که سابقاًکارمند شهرداری بودند با فعالیت به عنوان مامور از شهرداری به شورای شهر و نامه یکی از مقامات استانداری به شهرداری که خواستار انتقال ایشان به صورت مامور به شورای شهرشده اند چه تصمیمی در این راستا اتخاذ شده است؟

 

حال از دوستان و فعالان سایبری عزیز خواهشمندیم سوالات خود را مطرح نمایند.

1
1