- ارسال کننده: تقی رحیمی تاریخ: ۸۹/۰۵/۰۸

رئیس دانشگاه آزاد میانه: نغمه های شما ادبا و شعرا، همان اقتدا به امامت و ولایت است

فرهیختگان: دکتر حسین پور سنبلی در مراسم شب شعر دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه گفت: شما ادبا و شعرا آنقدر زیبا سازنده هستید که درد ما بشریت را با نغمه های زیبایی که پهلوی هم می چینید، بیان می کنید و این نغمه ها، همان اقتدا شما به امامت و ولایت است.

در این مراسم که با حضور شاعران جوان، اساتید ادب و هنر و جمعی از دانشجویان و مسئولین دانشگاه برگزار شد، رئیس واحد میانه به راز آفرینش اشاره کرد و افزود: با این همه دیداری که از یک نسلی می آید و از نهایتی به نهایت دیگر سلسله امامت و ولایت ختم می شود، این برای بشر هنوز هم راز آفرینش است. و نهایتا این راز آفرینش را در سیره عاشقان نبوت و امامت می بینیم.

دکتر سنبلی در پایان تصریح کرد: هر چقدر انسان به زیبایی کلمات می اندیشد و به قلم انسانها فکر می کند، به این زیبا کلام پی می برد: " الله جمیل و یحب الجمال."

سپس استاد نجفلو از اساتید ادبیات واحد در بخشی از سخنان خود به تعریف شعر و شاعری و نقش شاهنامه در ادبیات ایران پرداخت و اظهار داشت: شاعر، معمار جامعه خویش است. مسئولیت را احساس می کند و پیام مهمی را برای بشریت می گوید. اندیشمندان جهان بر این باورند که شاهنامه فردوسی، سند و هویت ملت ایران است.

وی در ادامه گفت: فردوسی با سرودن شاهنامه، فرهنگ ایران را که داشت از بین می رفت زنده کرد، خرد، آزادی و آزادگی را ستوده است و در این کتاب زیباترین داستاهای عاشقانه را می توان یافت.

 در ادمه مراسم بعد از قرائت اشعار توسط شاعران جوان، به 3 شعر منتخب برگزیده جوایزی به رسم یادبود اهدا گردید.