- ارسال کننده: قادرحسن زاده تاریخ: ۹۲/۰۹/۱۸

آزادی خواهی و استکبار ستیزی، از ویژگی های یک دانشجوست

دانشجویان قشر خاصی هستند که توجهات خاص سیاسی و جناحی به یک گروه ندارند و حس استکبار ستیزی و آزادی خواهی در وجودشان نهفته است. 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه در جمع پرشور دانشجویان این دانشگاه که به مناسبت روز دانشجو سخن می گفت، با بیان این مطلب گفت: دانشجویان فارغ از تمام مسائل سیاسی، همواره منافع کشورشان را مدنظر قرار می دهند و این روحیه ی استکبار ستیزی بود که در سال 1332 به بار نشست و خون شهیدان دانشجو در تاریخ این مملکت جاودانه شد. دکتر سلمانپور با اشاره به فلسفه نامگذاری روز 16 آذر به نام دانشجو، به ریخته شدن خون سه دانشجوی شهید اشاره کرد و افزود: دانشجویان، راه شهدای دانشجوی سال 1332 را دنبال کنند و به اهداف این شهدای بزرگوار توجه ویژه ای داشته باشند. چون قشر دانشجو همواره به سرنوشت جامعه ی خود و به مسائل سیاسی و اقتصادی و اجتماعی حساس هست و توجه خاصی به این مقولات دارد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه با اشاره به توصیه بزرگان نظام به دانشجویان گفت: با مرور اجمالی به بیانات مقام معظم رهبری طی چندین سال گذشته، به مطالبی برخورد می کنیم که همواره و در مناسبت های مختلف بیان کرده اند، از جمله حماسه سیاسی و اقتصادی در نامگذاری سال جدید و بقیه فرمایشات ایشان که نشانگر توجه ویژه و اعتقاد داشتن به پتانسیل عظیم جوانان و دانشجویان برای ایجاد تحول در جامعه هست. 
سلمانپور با اشاره به نهادینه و بومی کردن علم و دانش که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده، افزود: برای تحقق حماسه ی اقتصادی شما دانشجویان عزیز باید تلاش خودتان را برای بومی سازی علوم دو چندان کنید، چرا که برای تحقق حماسه اقتصادی، علم باید به ثروت تبدیل شود. استاد دانشگاه آزاد اسلامی در پایان صحبت های خود اظهار داشت، امروزه اختراعات و پژوهش های دانشجویی باید به ثروت تبدیل شود و تحقق این امر، وابستگی به دیگران را کمتر می کند و این امر مستلزم تقویت روحیه ی استکبار ستیزی و آزادی خواهی هست که در نهان دانشجویان وجود دارد. دانشجویان به وظیفه علم آموزی توجه نمایند و ما هم وظیفه داریم تا کیفیت آموزش های خودمان را بالا ببریم.

در ادامه این مراسم با شکوه سرهنگ ایمانی فرمانده سپاه ناحیه میانه پشت تریبون رفت و ضمن تبریک روز دانشجو، یاد و خاطره شهدای کربلا و شهید سه ساله خرابه های شام را گرامی داشت و با اشاره به مصیبت هایی که بر سر کاروان اسرای کربلا آمد گفت: امام حسین و یاران باوفایش هر چه داشت در راه خدا قربانی کرد تا دین زنده بماند. سرهنگ ایمانی با اشاره به وعده الهی برای یاری رساندن به یاریگران دین گفت: خداوند در هشت سال دفاع مقدس به وعده خود عمل کرد و به همه ی جهانیان ثابت کرد که یاریگران دین را تنها نمی گذارد.

فرمانده سپاه ناحیه میانه از جنگ سی و سه روز اسرائیل با حزب الله، حمله اسرائیل به غزه و تجمع دانشجویان بسیجی در مقابل سفارتخانه های انگلیس، مصر و کشورهای اروپایی را سه محور در انقلاب اسلامی عنوان کرد که دنیا را به حرکت واداشته است و باعث سقوط حکومت های خودکامه منطقه شده است و این از بصیرت و آگاهی دانشجویان ما بود که دانشجویان سایر کشورها از آن الگو برداری کردند و توانستند حکومت های دیکتاتوری را از بین ببرند و این الگوبرداری از دانشجویان سال 32 و دانشجویان شهید دفاع مقدس و شهدای عرصه علم این کشور بوده است. 
اضافه می شود این مراسم با دعوت روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دفتر فرهنگ اسلامی و با همکاری بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه و با استقبال و حضور پرشور دانشجویان در سالن آمفی تئاتر ساختمان مرکزی دانشگاه برگزار شد.

1
1