- ارسال کننده: حسن گل محمدی تاریخ: ۹۲/۰۹/۱۸

سهم شهرستان میانه از بودجه سال 93 کل کشور

سهم شهرستان میانه از بودجه سال 93 کل کشور

 با نیم نگاهی به بودجه سال 93 کل کشور می توان ردیف های اختصاصی شهرستان میانه را در این برنامه دخل و خرج ملی که برای یک سال آینده تنظیم شده است دید.

مبالغ مصوب برای برخی از طرح های ملی و استانی در شهرستان میانه در بودجه سال 93 به شرح زیر است (ارقام به میلیون ریال):

احداث سد گرمی چای:        12 هزار و 760

    

شبکه آبیاری و زهکشی پایاب گرمی چای:    4 هزار و 375

باند دوم جاده سرچم – میانه:  10 هزار

جاده میانه میاندوآب (مشترک با فیروزآباد- آقکند، رضوانشهر- خلخال، فیروزآباد- خلخال) :          150هزار

خط آهن جدید میانه تبریز:      2 میلیون

کنارگذر شمالی و پل قوری چای میانه:  8 هزار

توسعه و تجهیز دانشکده فنی و مهندی میانه: 2 هزار و 650

توسعه شبکه فاضلاب شهری میانه:   15 هزار

آبرسانی شهر میانه:   68 هزار و 390

مجموع این ارقام صرفنظر از کسر سهم دیگر مناطق از ردیف مشترک احداث راههای اصلی جمعاً مبلغ 2 میلیون و 271 هزار و 175 میلیون ریال می باشد که در مقایسه با ارقام مصوب سال 92 با افزایش 656802 میلیون ریالی مواجه شده است.

جدول تغییرات برآورد اعتبارات ملی و استانی شهرستان میانه بودجه در سال 93 نسبت به اعتبارات مصوب سال 92

 

علاوه بر ردیف های اعتباری اختصاصی که در بودجه سال 1393 کل کشور برای اجرای طرح های ملی و استانی در شهرستان میانه برآورد و پیشنهاد شده است در برخی از ردیف های استانی نیز مواردی وجود دارد که با توجه به ضرورت اجرای برخی طرح از جمله در بخش بهبود امکانات بهداشتی و درمانی، تعمیرات اساسی بیمارستان ها، تکمیل اماکن ورزشی در حال احداث، احداث موزه و دیگر موارد نیز اعتبارات عمومی در نظر گرفته شده است که در صورت تلاش و پیگیری مسئولین شهرستان امکان برخورداری ویژه از این ردیف ها وجود دارد.

حال باید دید:

1-    1- آیا این اعتبارات به همین میزان که از سوی دولت پیشنهاد شده است از فیلتر مجلسی ها به سلامت عبور خواهد کرد یا گرفتار سوهان تیز کمیسیون های تخصصی مجلس خواهد شد؟!

2-   2-  با توجه به اینکه همواره در سال های اخیر به دلیل شرایط خاص اقتصادی کشور، با وجود تصویب ارقام مختلف، در عمل تخصیص و تحقق بخشی از آن ها با مشکل مواجه شده و از نظر عملکردی ارقامی به مراتب کمتر از ارقام مصوب پرداخت شده است؛ باید دید در دولت تدبیر و امید که با رویکردی محافظه کارانه و انقباضی ارقام بودجه را محتاطانه و با پیش بینی احتمال خطای پایین نگاشته اند تا چه اندازه این وعده ها و پیش بینی ها درست از آب در خواهد آمد.

3-  3-  در بخش اعتبارات ملی، مسئولین و نمایندگان شهرستان تا چه اندازه خواهند توانست در مطالبه حقوق حوزه خدمت خود فعال بوده و در بلبشوی کش و قوس های مالی دولت سهم مردم میانه را از خوان گسترده منابع ملی محقق سازند.

4-   4-  در جدال بین مسئولان شهرستان های مختلف استان مدیران برای جذب منابع و اعتبارات استانی مسئولان شهرستان میانه تا چه اندازه خواهند توانست در تحقق انتظارات مردم شهرستان موفق عمل نمایند.

 

 

1
1