- ارسال کننده: اسماعیل مختاری تاریخ: ۸۹/۰۸/۲۹

چند خبر متنوع جدید از میانه

از شنبه 22 تا پنج شنبه 27  آبان

ایجاد موزه در میانه
آغاز اجرای CNG  در بخش ترکمانچای میانه
بخش ترکمنچای به شهرستان تبدیل خواهد شد
درخواست راه اندازی اینترنت پر سرعت در ترکمنچای
دیدار فرماندار با مردم در مساجد بصورت محله ای
همایش حجاب و عفاف در دانشگاه پیام نور
احداث ساختمان شماره دو پیام نور میانه
حجاب ، مهربانی در حق جامعه
پرداخت  19 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال زایی در میانه
ده میلیارد ریال برای اشتغال فارغ التحصیلات بیکار کشاورزی و طرحهای تولید کشاورزی
اشتغال سیصد نفر  از جوانان بیکار شهرستان با اعطای تسهیلات قرض الحسنهجلسه ستاد اقامه نماز شهرستان میانه

---------------------------------------------------

ایجاد موزه در میانه
فرماندار شهرستان میانه که نماینده فرمانداران شهرستانهای استان در کار گروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگیست، ایجاد موزه را  از ضرورتهای توسعه شهرستان از لحاظ فرهنگی و اجتماعی خواند.

نماینده فرمانداران در کار گروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان با توجه به رویکرد فرهنگی سفر ریاست جمهوری از اختصاص هشتصد و هشتاد و هشت میلیارد ریال به امور فرهنگی خبر داد .

خلفاپور در نشست کار گروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی شهرستان ، نحوه مدیریت و قدرت وی را موجب جذب اعتبارات بیشتر برای شهرستان میانه عنوان کرده  گفت:با توجه به انتظارات بالا بایستی شهرستان میانه پیشرو در این کار گروه باشد .
فرماندار شهرستان میانه سازمانهای فرهنگی متولی امور فرهنگی جامعه را از ضعیف ترین دستگاهها دانست و افزود: ما هنوز نتوانسته ایم جامعه را از لحاظ فرهنگی تغذیه کنیم اما با این همه اعتباری که به مسائل فرهنگی تخصیص یافته اجازه نداریم با کم کاری به هدر رفت بودجه اختصاصی کمک کنیم .
وی در ادامه  کار گروه فرهنگی و امور اجتماعی را متشکل از 7 گروه کاری شامل تعلیم و تربیت ، کاهش آسیب (اخلاقی ، اعتیاد ، طلاق و ... ) ،ارتقاع نشاط و سلامت اجتماعی و رضایت عمومی ، تقویت همبستگی وحدت و هویت ملی (ایرانی – اسلامی )، انضباط اجتماعی و امور فرهنگی و تبلیغی ذکر کرد .
خلفاپور در پایان توسعه ورزشهای همگانی ، ایجاد مجتمع های ورزشی برای بانوان و کارگران ،احداث نمازخانه در مجموعه های ورزشی ، احداث خانه عالم ، تکمیل ، تعمیر و تجهیز کتابخانه های عمومی و کتابخانه های سیار ، برگزاری کنگره های علما ، احداث نمازخانه در مدارس ، احداث حسینیه شهدای زینبیه در محل دبیرستان زینبیه ، ساماندهی مزار شهداء، تجهیز و تکمیل دفتر خبری و ایجاد موزه را  ضرورتهای توسعه شهرستان از لحاظ فرهنگی و اجتماعی خوانده از مسئولین خواست تابا برنامه ریزی صحیح به جذب اعتبار بیشتر برای شهرستان کمک کرده و در هزینه کرد مطلوب آن در راه توسعه شهرستان بکوشند که در غیر این صورت مورد بازخواست قرار خواهند گرفت .

آغاز اجرای CNG  در بخش ترکمانچای میانه

بخش ترکمنچای به شهرستان تبدیل خواهد شد

درخواست راه اندازی اینترنت پر سرعت در ترکمن چای
فرماندار شهرستان میانه به آغاز اجرای CNG  در بخش ترکمانچای میانه اشاره کرده از پیشرفت مطلوب آن خبر داد و از پزشکان درمانگاه بخش نیز خواست تا با ارائه خدمات در ساعات اداری و بعد از وقت اداری موارد اورژانسی را درمان و معاینه نمایند زیرا مدل سیاسی دولت حاضر خدمت شبانه روزی است و زمان و مکان نمی شناسد .

تقی خلفاپور با بیان معضل بیکاری در بخش ترکمانچای که همچون دیگر مناطق کشور از بزرگترین مشکلات به شمار می رود بر جلب و جذب سرمایه گذار به بخش تاکید کرده افزود: هر اداره یا فردی که با بهانه های غیر قانونی سرمایه گذاری را فراری دهد خائن محسوب می شود.
تقی خلفاپور در نشست بحث و بررسی مشکلات بخش ترکمانچای میانه بر راه اندازی شهرک صنعتی ترکمانچای در اسرع وقت برای اشتغالزایی تاکید کرده از مسئولان و مردم خواست زمینه حضور سرمایه گذار در بخش را فراهم کنند تا شاهد شکوفایی این بخش خصوصاً در صنعت باشیم .
وی افزایش جمعیت را تنها شاخصه اصلی تغییر بخش ترکمانچای به شهرستان خواند و افزود : با وجود سرمایه گذار در بخش و ایجاد اشتغالزایی برجمعیت افزوده شده و این بخش به شهرستان تبدیل خواهد شد . وی در پایان ساماندهی مزار شهدای بخش ترکمانچای را از اولویتهای کاری بخش خواند و گفت : به زودی عملیات ساماندهی مزار شهداء به اجرا خواهد رسید .
در ادامه جلسه مردم به ارائه مشکلات پرداخته و خواستار حل آنها از قبیل مشکلات راه سانیان علیا ، بالسین، شریف آباد ، روستای یالقوزآغاج ، گاوینه رود ، صومعه علیا ، ینگجه ، تندرلو  ،رفع مشکلات آب و فاضلاب برخی از روستاها، مشکلات کشاورزی و دامداری ، چاههای کشاورزی و آب کشاورزی ،پایاب سدیالقوز آغاج و مشکلات مسکن و سند روستایی و مخابرات از جمله راه اندازی اینترنت پر سرعت و گازکشی به روستاهای تابعه شدند. 
همچنین در این جلسه شوراها بدون واسطه و بی پرده مشکلات را طرح و مسئولین اجرایی با سعه صدر پاسخ داده و در راستای حل اعظم مشکلات قول مساعد دادند .
گفتنی است در پایان فرماندار از مسئولین اجرایی خصوصاً مدیر امور برق در اجرا و راه اندازی روشنایی شهر ترکمانچای قدردانی کرد .

دیدار فرماندار با مردم در مساجد بصورت محله ای
به گزارش روابط عمومی فرمانداری  ملاقات مردمی  فرماندار شهرستان میانه طبق روال هر هفته یکشنبه این هفته نیز برگزار شد.

اشتغال ، بافت های فرسوده ، مشکلات پرورش دهندگان ماهی در سدها ومشکلات  جانبازان از عمده مسائل مطرح شده در دیدار مردمی این هفته بود .
خلفاپور در این دیدارها پس از شنیدن مشکلات مراجعه کنندگان حسب مورد دستور رسیدگی را صادر کرد.
دردیدار عمومی روز یکشنبه مردم با فرماندار 9 نفر درخواستهای خود را بیان کردند  که 1 نفر از آنها ایثارگران بود . در این دیدار عمومی مدیران امور آب ، جهاد کشاورزی ، شهرداری ، صنایع در جهت رسیدگی مشکلات  مراجعین و دستور رسیدگی حضور داشتند . شایان ذکر است دیدار فرماندار با مردم در محل مساجد و در اوقات نماز مغرب و عشاء بصورت محله ای نیز انجام می شود .

همایش حجاب و عفاف در دانشگاه پیام نور

نماینده ولی فقیه در دانشگاه پیام نور استان، عفت را ملکه باطنی انسان دانست که قابل رویت نیست اما در گفتار ، رفتار  و پوشش انسان نمود می باید که بالاترین وبرترین نمود آن در حجاب و پوشش انسان است .

حجت الاسلام و المسلمین کریم زاده ، شناخت زن به عفت در جامعه را از فلسفه های مهم حجاب عنوان کرده و گفت: عفت جلوی هر گونه تعرض به زن را گرفته و ارزش و جایگاه واقعی زن در جامعه را مشخص می کند . وی در پایان به جنگ نرم کنونی دشمن با کشور ما اشاره کرده گفت : نوک پیکان جنگ نرم دشمنان اسلام به سمت حجاب جوانان ماست و جوانان ما بایستی بدانند که حجاب و عفت آنها برنده تر و کوبنده تر از توپها و سلاحهای هسته ای است پس بایستی در حفظ حجاب و عفت خود بکوشند.

احداث ساختمان شماره دو پیام نور میانه
رئیس دانشگاه پیام نور میانه با بیان اینکه بی توجهی مسئولان و متولیان امور فرهنگی و دانشگاه ها برامر حجاب و عفاف آثار سوئی  را به دنبال خواهد داشت برشناخت عوامل موثر در سیر نزولی عفاف و حجاب در جامعه تاکید کرد .

سعید کریمی که در همایش حجاب و عفاف سخن می گفت دقت نظر و تامل بیشتر در راستای کیفیت حجاب و عفاف در جامعه را موجب تربیت نسل نوآور، خلاق، موفق ، مسئولیت پذیر و شایسته برای رساندن جامعه اسلامی به قله های رفیع سعادت عنوان کرد .
وی علل و عوامل ضعف فرهنگ اصیل حجاب و عفاف در جامعه و ارائه راهکارهای علمی و عملی و الگوی مناسب برای برخورد با این معضل روز جامعه را از مهمترین  اهداف این همایش ذکر کرد.
کریمی در ادامه گفت : 53 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده که از این تعداد 15 مقاله توسط داوران کمیته همایش انتخاب و 8 مقاله در نشست امروز ارائه و 7 مقاله نیز به صورت پوستر می باشد.
رییس دانشگاه پیام نور میانه همچنین از اختصاص 8 میلیارد ریال اعتبار علاوه بر اعتبار ده میلیارد ریالی که برای احداث ساختمان شماره دو پیام نور میانه اختصاص یافته بود خبر داد و گفت : این اعتبار نیز صرف احداث مسجد دانشگاه یک باب غذاخوری و حصار کشی آن خواهد شد که در این راستا جا دارد از مسئولین استانی و شهرستانی که با جدیت تمام پیگیر احداث ساختمان شماره دو پیام نور می باشند تقدیر و تشکر کنم . وی در پایان اظهار امیدواری کرد که تا سال آینده بتوانیم شاهد بهره برداری از این ساختمان در راستای ارتقای علم و توسعه شهرستان باشیم .

حجاب مهربانی در حق جامعه است.
مدیر موسسه ریحانه نبی قم ، با اشاره به اینکه شیوه های نگرش ما به حجاب نبایستی مستقیم باشد بلکه بایستی به بحث حجاب از زاویه عشق و آرامش به روش نو نگریسته شود تا سبب جلب و جذب جوانان به سوی حجاب باشد .

حجت الاسلام و المسلمین بیاتی حجاب را ارزش مبتنی بر یک سیستم فکری و رفتاری که آثار و اهدافی را دنبال می کند عنوان کرد و افزود :اینکه به هر قیمتی شده چادر سرزنها کنیم فکر غلطی است بلکه زنها بایستی بدانند که حجاب  آنها نوعی مهربانی در حق جامعه است.وی با حضور در همایش حجاب و عفاف در دانشگاه پیام نور میانه ، مردم را خسته از شعار حجاب دانسته و افزود : بایستی از شعار خارج شده و به رابطه مستقیم حجاب و آرامش دست یافت زیرا مقصد نهایی جامعه ما از بحث حجاب و عفاف رسیدن به آرامش است .حاج آقا بیاتی با تاکید براینکه تلاش دشمن برای حذف حجاب بیشتر از تلاش ما برای حفظ حجاب است گفت : چرا ما بایستی در ساخت فیلمهای ایرانی بر علیه حجاب کار کرده ریشه خود را بزنیم تا دشمن هم از فرصت استفاده کرده  و به سرکوبی جوانان ما بپردازد .وی در پایان ، کرامت ، قدرت ، مهربانی و جذابیت ، تعالی و پرورش زنان و مردان مسلمان را از دستاوردهای مهم حجاب در جامعه ذکر کرد و گفت : حجاب رمز موفقیت در زندگی است که تنها راهکار آن تغییر نگرش نسبت به حقیقت حجاب است .

پرداخت بیش از 19 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال زایی در میانهرئیس صندوق مهر امام رضای شهرستان میانه از پرداخت بیش از 19 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به 360 نفر از جوانان جویای کار شهرستان در چهار ماهه سال جاری خبر داد .

نادر قاسمی طی مصاحبه ای از تخصیص مجدد اعتبار ویژه روستا محور به منظور ایجاد اشتغال برای جوانان روستایی در سال جاری نیز خبر داده و افزود :  طی تفاهم نامه ای با وزارت جهاد کشاورزی اعتبار ده میلیارد ریالی نیز برای اشتغال فارغ التحصیلات بیکار کشاورزی و طرحهای تولید کشاورزی میانه در نظر گرفته شده است . وی در ادامه حل مشکل بیکاری جوانان را از اهداف مهم دولت مکتبی دکتر احمدی نژاد عنوان کرده گفت : امیدواریم تا پایان سال این صندوق بتواند زمینه اشتغال سیصد نفر دیگر از جوانان بیکار شهرستان را با اعطای تسهیلات قرض الحسنه فراهم نماید .
گفتنی است صندوق مهر رضای شهرستان میانه توانسته است در زمان تصدی گری حاج نادر قاسمی به عنوان رئیس این صندوق به رتبه های برتر استانی در اعطای تسهیلات اشتغال زایی دست یابد .

جلسه ستاد اقامه نماز شهرستان میانه معاون امور عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری شهرستان میانه با اشاره بر اینکه نماز بالاترین ارزش برای انسان سازی است بر توسعه نماز بویژه اقامه نماز جماعت تاکید کرد.

علی کاملی که در جلسه ستاد اقامه نماز شهرستان میانه سخن می گفت افزود: دشمنان اسلام فرهنگ غنی اسلام را مورد هدف قرار داده اند و سعی دارند تا با کمرنگ نشان دادن معنویات در زندگی مردم مسلمان ایران خصوصا جوانان ، آنها را به گمراهی بکشانند.
وی در پایان وظیفه همه علما ، اساتید و مسئولین را آسیب شناسی مسائل معنوی از جمله نماز عنوان کرد و افزود: بایستی با برنامه ریزی صحیح در بحث فرهنگ و دین از جمله نماز کاری کرد که روز به روز بر ایمان مردم خصوصا جوانان و فرزندان این مرزو بوم افزوده شود.
**********************

 ماخذ : وب سایت فرمانداری میانه mianeh.gov.ir