- ارسال کننده: بین الحرمین تاریخ: ۹۲/۰۹/۰۷

نوحه خوانان بهشتی جبهه ها/شهیدی که شور حسینی را در جبهه های کردستان برپا میکرد

   

شهیدی که شور حسینی را در جبهه‌های کردستان برپا می‌کرد


نوحه‌خوان شهید "محمدتقی میانجی" در وصیت‌نامه‌اش می‌نویسد: «امروز دنیاپرستان که تعدادشان از زمان پیامبر(ص) زیادتر است در توطئه هستند که بتوانند، مسئله‌ی اسلام را از میان ببرند».
شهیدی که شور حسینی را در جبهه‌های کردستان برپا می‌کرد

خبرگزاری دفاع مقدس: بیست و هفتم شهریور ماه سال 1344 شمسی در شهرستان میانه به دنیا آمد. پدر و مادرش که عاشق امامان معصوم(ع) بودند، نام امام محمدتقی(ع) را بر فرزندشان نهادند تا رهرو خوبی برای امام جواد(ع) باشد. خانواده‌ی حاج حسن میانجی یکی از خانواده‌های مبارز در دوران طاغوت پهلوی در میانه بودند که علیه رژیم دیکتاتور پهلوی فعالیت می‌کردند. محمدتقی در این محیط باصفا رشد کرد و دوران دبستان و راهنمایی را با موفقیت پشت سر گذاشت. با شروع انقلاب اسلامی در راهپیمایی‌ها شرکت فعالی داشت. هفتم دی‌ماه سال 1357 شمسی حادثه‌ی تکان دهنده‌ای در میانه رخ داد که همه را غمگین نمود و آن شهادت برادر بزرگ محمدتقی در تظاهرات، به دست ماموران رژیم پهلوی بود. با شهادت وی منزل آنان از مراکز فعال ضدحکومت  پهلوی گردید.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی برادر دیگرش به فرمان حضرت امام خمینی(ره) عازم کردستان شد تا کنار دیگر رزمندگان، مقابل دسیسه‌های دشمنان اسلام بایستد. نهم مردادماه سال 1359 علی‌اصغر نیز در سنندج به شهادت رسید و دومین قربانی خانواده در راه قرآن ثبت گردید.

محمدتقی عاشق حضرت امام خمینی(ره) بود و خود را مطیع فرامین آن رهبر کبیر می‌دانست. با بصیرت زیاد فعالیت خود را گسترش داد و از جوانان انقلابی و مومن میانه، به‌شمار می‌‌رفت. او نمی‌توانست در میانه آرام باشد، در حالی‌که دشمنان اسلام تصمیم بر نابودی جمهوری اسلامی گرفته بودند. کلاس اول نظری را تمام نکرده بود که عازم جبهه‌های کردستان شد. سپس در گردان تخریب لشگر عاشورا منشاء خیر و برکت شد و با مرثیه‌هایش،  زینت‌بخش مجالس رزمندگان تخریب گردید، وی در 22  اسفند سال 1363 شمسی شربت شهادت را نوشید. پیکر مطهرش بعد از سال‌ها به میانه باز گشت و در گلزار شهدای این شهر آرام گرفت.

فرازهایی از وصیتنامه‌ی شهید محمدتقی میانجی: پدر و مادرم در مقابل زحمات شما نتوانسته‌ام فرزند خوبی همچون برادرانم، خصوصاً دو برادر  شهیدم باشم. امروز منادی حق و عصاره‌ی امام زمان(عج) و شاگرد و فرزند امام حسین(ع) ندا می‌کند و پیروان حسین(ع) را به مقابله با دشمنان اسلام دعوت می‌نماید. امروز دنیاپرستان که تعدادشان از زمان پیامبر(ص) زیادتر است در توطئه هستند که بتوانند، مسئله‌ی اسلام را از میان ببرند. اما گول خورده‌اند. اگر خودمان را پیرو سرور شهیدان بدانیم که فرموده: زندگی عقیده و جهاد است.

1
1