- ارسال کننده: تقی رحیمی تاریخ: ۸۹/۰۵/۰۴

مصاحبه با جوان مبتکر میانه ای سازنده خودرو

با توجه به اینکه سال 87 بنا به فرمایش مقام معظم رهبری سال نوآوری و شکوفایی می باشد یکی از وظایف خطیر و مهم جوانان در همین راستا تحقق بخشیدن به فرمایش رهبر عزیزمان و تلاش در خوکفایی میهن سبزمان است.

در مقابل مسئولان نیز باید در این زمینه برای شکوفایی استعدادهای جوانان این مرز و بوم را مورد نظر خود قرار دهند.

اخیرا با خبر شدیم جوان تلاشگر میانه ای در مدت 2 سال موفق به ساخت خودرویی شده که تمام قسمتهای آن توسط دستان توانمند و ذهن خلاق این میا نه ای ساخته شده.

در همین مورد مصاحبه ای با ایشان ترتیب دادیم تا بیشتر با او و کارش آشنا شویم.

آقای علی عبادی با سلام ؛

 

لطفا خودتون را معرفی کنین و بگین چطور شد اصلا به فکر ساخت این خودرو افتادین؟

من علی عبادی متولد 1362 ، دیپلم مکانیک و دوره برق و مکانیک را در مرکز فنی و حرفه ای شهرستان میانه گذرانده ام.و به خاطر علاقه شخصی ام این خودرو را ساختم.

 

آقای عبادی اگر ممکن است در مورد مراحل کار خود توضیحاتی را به خوانندگان عزیز بفرمائید؟

این خودرو را من در طی دو سال با تلاش و کوشش ساختم و کل مراحل ساخت آن به صورت دستی همراه با آزمون خطا می باشد به عنوان مثال : ساخت شاسی و بدنه این خودرو طی دو سال کامل شده است و تک تک قطعات نیز با انجام آزمایشات متعدد به مرحله ساخت و راه اندازی رسیده است.

 

و مراحل ساخت؟

1- ایدۀ اصلی این خودرو توسط خودم و به طور ذهنی و خلاقیت خودم می باشد. ساخت قطعات آن توسط خودم و با کمترین امکانات صورت گرفته است و هیچ گونه کمکی از کسی نگرفته ام. و از وسایل ساده آهن و نبشی صورت گرفته است و مدت 25 ماه به صورت آزمون و خطا صورت گرفته است و دارای محرک چرخ عقب می باشد و بدنه و صندلیهای آن به صورت دستی و ابتکار اینجانب می باشد و طرح و شکل آن نظریه خودم می باشد و تودوزی و داشبرد آن از چوب و فیبر سه لایه درست شده است و دربهای آن در مدت سه ماه از آهن درست شده است.

قاب چراغهای جلو و عقب آن از چوب و فیبر درست شده است.

شیشه های جلو و دربهای آن از جنس تلق می باشد و دو درب دارد. برف پاک کن آن به صورت دستی درست شده است.

در پایان هدف از ساخت این خودرو این است که ما می توانیم که ان شاءالله با فروش این خودرو بتوانیم در آینده به ساخت خودرو جدید با تغییرات بهتری و بهینه باشم .

 

حداکثر سرعت خودرو چقدره؟؟

بین 70-80

 

در مرحله آزمایش حداکثر سرعتی که با خودرو رفتین چقدر بوده؟

60 کیلومتر در ساعت