- ارسال کننده: بین الحرمین تاریخ: ۹۲/۰۹/۰۴

دکتر رحیم فرضی پور همشهری موفق میانه ای

من  در روستای اشلق از توابع آذربایجان شرقی اطراف شهر میانه به دنیا آمدم. روستای کوچک ما مردمانی زحمتکش با روحی سالم و صفاتی انسانی داشت . اکثر آنها به کشاورزی اشتغال داشتند اما نکته ی جالب اینجاست که بسیار اهل مطالعه و آگاه بودند.
پدرم کشاورزی می کرد اما در این حال کسب و کاری برای خودش داشت و مدیر عامل تعاونی روستا بود. پدرم تا 6 ابتدایی خوانده بود اما عشق و علاقه شدیدی به علم و سواد داشت. قاری قران بود ، مداح اهل بیت بود ، و عاشق شعر حافظ و سعدی بود. من بخش عمده ای از مسیر زندگی خود را مدیون نوع نگاه و تربیت خاص پدرم هستم . نکته مهمی که از پدرم آموختم درست کار کردن و صادق بودن در کار بود . آن دوران بچه ها از همان کودکی کار می کردند و من هم از این قاعده مستثنا نبودم کاسبی و پول در آوردن را در همین سیستم کوچک یاد گرفتم

به طوری که در همان دوران ابتدایی تعداد بسیار زیادی کتاب داشتم و به هر زحمتی بود دیپلم خود را در رشته ریاضی کسب کردم. اما در کنکور در دو رشته قبول شدم ، در دانشگاه آزاد مهندسی صنایع و در دانشگاه پیام نوررشته مدیریت پذیرفته شدم. من وارد رشته مدیریت شدم،اما تا سال های آخر دانشگاه مدیریت برایم شناخته نشده باقی مانده بود .
در سال آخر دانشگاه مبحث مدیریت برایم جذاب شده بود . به این دلیل که در محیط کار لمس کرده بودم وکارایی آن را تجربه نمودم بنابراین مطالعه متمرکز را روی مدیریت شروع کردم ، اواخر سال 74 من وارد کاری شدم که مسیر شغلی آینده مرا تعین کرد . علاقه شدید من به درس خواندن باعث شد که در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه تهران پذیرفته شدم . در دوره ارشد با دکتر الوانی ارتباط بسیار خوبی داشتم و بهترین نمره هارا از ایشان گرفتم.  به هر حال بعد از مشقتهای فراوان کار با جدیت و با تکیه بیشتری بر آموزش های مدیریتی آغاز شد . در ایران دوره مدیریت MBAدر سطح کارشناسی ارشد اجرا میشد اما نیاز مخاطبانی را که در حوضه کسب و کار فعالیت میکردند را بر طرف نمی کرد، MBAکاربردی-حرفه ای در واقع جوابی به این نیاز بود .
تصمیم گرفتیم با تحقیق و مطالعه در این زمینه بنیان گذار دوره مدیریت MBA حرفه ای – کاربردی در کشور باشیم ، دوره هایی طراحی کردیم ابتدا موضوع برای همه ناشناخته بود.
سال 84بود که کارم را در موسسه آغاز کردم در طول این چند سالی که کارم را شروع کردم تا کنون بیش از 52 دوره MBA برگزار کرده ایم ...
اکنون با دانشگاه های بسیاری در سراسر کشر جهان در ارتباط هستیم خصوصا" با دانشکده مدیریت دانشگاه تهران" در ارتباط هستیم ...
MBA موجب بالا رفتن اثر بخشی و کارایی افراد در هر پست و مقامی می شود. در واقع MBA  قادر است مهارت های عمومی مدیریتی افراد را ارتقاء دهد برنامه ریزی کند و سازماندهی و کنترل سازمان را در فرد افزایش دهد و اینها مسائلی است که تاثیر بسزایی در ارتقاء سطح زندگی دارد . در آماری که توسط موسسه تهیه شده 84 تغییر نگرش را تائید کرده بودند و این تغییر نگرش یعنی همه چیز.
زمانی بود افراد مایل بودند رشته ای بخوانند که بتوانند در سازمانی استخدام شوند اما اکنون می خواهند رشته ای بخوانند که سازمان ها دنبال آن ها باشند.
این دوره ها برای بیشتر اشخاص مفید است. اما اشخاصی هستند که گذراندن این دوره ها برایشان ضروری است، به هر حال MBA علم روز است .
من ادعا نمی کنم که تدریس و دوره های ما دقیقا مانند خارج از کشور است. اما می دانم که به دیدگاه مورد نظر نزدیک شده ایم و با جرات ادعا می کنم که در ایران موسسه ما - موسسه بهار یکی از بهترین مراکزی است که این دوره ها را ارائه می کند.
معتقدم اگر هر کس بتواند مسیر زندگی خود را درست انتخاب کند این مسیر می تواند در اجتماع و جاهای دیگر اثر خود را بگذارد و این راهی است که سعی کردم در تمام مسیر زندگیم رعایت کنم.
همواره می دانستم چون به کاری که می کنم اعتقاد دارم قطعا به نتیجه می رسد
و اینگونه بود که رویای من به حقیقت پیوست ...

1
1