- ارسال کننده: کمیل میانه تاریخ: ۹۲/۰۹/۰۱

حجت الاسلام حامدی،امام جمعه میانه : حضور دهها هزار نفری فرماندهان بسیج درمحضر مقام معظم رهبری در برهه حساس مذاکرات هسته ای مایه دلگرمی مردم و موجب هراس و وحشت دشمنان بود

به گزارش خبرنگار ستاد برگزاری نماز جمعه شهرستان ویژه میانه_ حجت الاسلام حامدی امام جمعه میانه در خطبه های نماز عبادی ، سیاسی جمعه این هفته پس از دعوت خود و مردم نمازگزار به رعایت تقوای الهی در تمام شئونات زندگی بدنبال مباحث هفته های گذشته ، به بیان قسمتی از بخش سوم نهج البلاغه پرداخت و افزود: حضرت امیرالمومنین علی(ع) میفرماید : برخی از بندگان خدا

 برنامه و تکلیف دینی شان را تعطیل میکنند یا به تاخیر می اندازند تاجلوی یک ضرر را بگیرند یه به ظاهر نفعی ببرند ولی آنها با اینکار علاوه بر اینکه هیچ نفعی نمی برند بلکه دچار یک ضرر بزرگتری می شوند.
امام جمعه میانه به بیان مثال بارزی در این زمینه پرداخت و افزود : برخی از مسلمانان به خاطر انجام کاری نمازشان را به تاخیر می اندازند با این فکر که با آن کار نفعی برده اند ولی واقعیت این است که دچار ضرر بزرگی شده اند.

حجت الاسلام حامدی بااشاره به فرارسیدن هفته بسیج خاطر نشان کرد : واژه مقدس بسیج امروزه در جامعه ما به درجه و جایگاهی رسیده که اگر بخواهیم کسی را تمجید کنیم او را با بسیجی بودنش یاد میکنیم. افتخار بسیجی بودن عنوان ارزشمندیست که رهبر معظم انقلاب ومسئولین نظام را با عنوان بسیجی یاد میکنیم.

وی بااشاره به این نکته که افتخار بسیجی بودن به تدریج تبدیل به یک فرهنگ عمومی در جامعه کنونی شده خاطر نشان کرد : عقیده ما این است که ما هنوز در عمل با معنی واقعی بسیج و بسیجی فاصله داریم. بطوریکه کاملا بسیجی نشدیم. برخی اینطور فکر می کنند که بسیج یک نهاد و نیروی نظامی است وفقط در عرصه ی جنگ و دفاع سر صحنه است درحالیکه این برداشت غلطی است. یک بخش از مسئولیت بسیج و بسیجی این است که هرگاه نیاز باشد بعنوان نیروی تدافعی وارد صحنه شود و دفاع کند که این حضور بسیار تعیین کننده است.
امام جمعه میانه با اشاره به حضور هفتاد هزار نفری فرماندهان بسیج سراسر کشوردر محضر مقام معظم رهبری خاطر نشان کرد : این حضور چشمگیر در آستانه هفته بسیج و دراین برهه حساس مذاکرات هسته ای مایه دلگرمی مردم و موجب هراس و وحشت دشمنان بود. از الطاف الهی است که این اجتماع با مذاکرات هسته ای ژنو تقارن داشته باشد و به دشمنان هشدار بدهد که وقتی مقام معظم رهبری خطوط قرمز مذاکرات را تعیین می فرمایند دیگر جای چانه زنی وجود ندارد.

امام جمعه

وی بابیان اینکه فرهنگ و تفکر بسیجی باید درتمام شئونات زندگی ساری و جاری باشد خاطر نشان کرد : برای مثال یک دانش آموز برای اینکه بتواند یک بسیجی باشد بایستی فکر و ذکرش تحصیل علم باشد تا درآینده بتواند باعث پیشرفت نظام جمهوری اسلامی و اعتلای پرچم الله باشد والا اگر دانش آموز یا دانشجویی نام بسیجی بودن را یدک بکشد و در تحصیل علم یا سایر شئونات سستی کند به هیچ وجه قابل قبول نیست و با فرهنگ بسیجی هیچ تناسبی ندارد.

همچنین امام جمعه میانه بابیان این نکته که پیشرفت های علمی علی الخصوص در بخش هسته ای حاصل تفکر و فرهنگ بسیجی است تصریح کرد : برخی تصور میکنند که امروزه که فشارها علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی زیاد شده پس باید دست از مقاومت برداشت! باید عرض کنیم که اصلا اینطور نیست.1400 سال است که دین اسلام و همچنین سایر پیامبران الهی زیر شدیدترین فشارها بوده اند و متحمل زحمات و مشقت های زیادی شده اند واز اعتقادات خود کوتاه نیامدند اکنون که فشارها زیاد شده بایستی کوتاه بیاییم؟ نه محال است

حجت الاسلام حامدی در پایان با اشاره به شروع مذاکرات هسته ای ژنو خاطر نشان کرد : ما میگوییم و ثابت کرده ایم که اهل تعامل با دنیا هستیم. اگر این مذاکرات به نتیجه هم نرسد راه ما روشن است. و ملت هم به هیچ عنوان از حقوق هسته ای خود کوتاه نخواهد آمد.

1
2
1 2