- ارسال کننده: قادرحسن زاده تاریخ: ۹۲/۰۸/۲۸

صخره سنگ نوردی عقاب به فهرست صخره های استاندارد کشور اضافه شد

سرپرست امداد نجات کوهستان میانه از تائید مسیرهای سنگنوردی تعبیه شده در دیواره قارتال قه یه سی میانه با نام «عقاب» خبر داد.

ناصر نجاری در گفتگو با خبرنگار قافلان که برای تهیه این خبر به قارتال قه یه سی رفته بود، گفت: پس از اینکه این محل توسط خود بنده و دیگر دوستان همنوردم رول کوبی و مسیر گذاری شد، برای اینکه این محل از نظر فنی مورد تائید فدراسیون و مسئولین امر قرار گیرد تا ورزشکاران با خیالی آسوده به این ورزش مهیج بپردازند، از طرف هیئت کوهنوردی شهرستان میانه طی نامه ای از کارشناسان برای این امر دعوت شد.

نجاری با اشاره به طبیعت زیبا و مسیر بکر منطقه و زحماتی که برای این مسیرها کشیده شده گفت: دسترسی به این دیواره برای دوستداران و علاقه مندان این ورزش بسیار راحت است و مسیرهای این محل از نظر فنی توسط آقای احد نصیرزاده مربی و کارشناس سنگنوردی در تاریخ 22/7/92 مورد تائید قرار گرفته است.

لازم به ذکر است مسیرهای سنگنوردی دیواره قارتال قه یه سی واقع در کیلومتر 10 جاده میانه به تبریز توسط آقای ناصر نجاری و با همکاری آقایان علی رحمانی و هادی جعفری و همچنین با کمک مالی دوستان کوهنورد و برخی دوستداران طبیعت تعبیه شده و از این پس سنگنوردان می توانند با خیالی آسوده در این دیواره به تمرینات سنگنوردی بپردازند.

 

حسین پوربهرامی در حال فرود از صخره عقاب

مهندس حامد یزدانی در حال فرود از صخره عقاب

1
1