- ارسال کننده: کمیل میانه تاریخ: ۹۲/۰۸/۲۴

امام جمعه میانه در خطبه های نماز جمعه: امروزه عشق و راه امام حسین(ع)تاقلب بلادکفرراه پیداکرده است/نماز ظهر عاشورا خاری در چشم دشمنان تشیع است

به گزارش خبرنگارستاد برگزاری نمازجمعه میانه _ حجت الاسلام حامدی امام جمعه میانه در خطبه های نماز وحدت آفرین جمعه این هفته پس از دعوت نمازگزاران و خود به رعایت تقوای الهی به بیان قسمتی از بخش سوم نهج البلاغه پرداخت و افزود:امیر المومنین علی (ع)می فرمایند: بالاترین مرتبه امربه معروف آن است که با سه ابزار دست و لسان و قبل باشد.مرتبه بعدی این است که عملا کاری انجام نمی دهد اما زبان و قلبش از آن عمل منزجر است و مرتبه ی سوم آن است که عملا کاری انجام نمی دهد و قولا نیزچیزی نمی گوید ولی قلبا ناراحت است.

حجت الاسلام والمسلمین حامدی بااشاره به روز جمعه 24 آبانماه روز کتاب و کتابخوانی و کتابدار و آغاز هفته کتاب افزود : از جمله اموری که کمتر به آن اهمیت داده می شود بحث گرایش به مطالعه و کتابخوانی است.آماری که از وضعیت کتابخوانی ارائه میشود شایسته جامعه اسلامی ما نیست.

محمد رضا حامدی همچنین در این زمینه افزود: از جمله اثرات منفی عدم گرایش به کتابخوانی در بین جوانان این است که جوان دانشگاهی از نظر اطلاعات بسیار ضعیف است که این مساله باید هم توسط متولیان امر و هم از طرف خانواده ها  مورد توجه قرار بگیرد.

ایشان بااشاره به روز شنبه25 آبانماه روز شهادت امام سجاد(ع)/ سالروز ورود اسرای کربلا به کوفه، ضمن بیان مصیبت های عظیم اهل بیت امام حسین(ع) افزود : از جمله اتفاقات دلخراش پس از عاشورا دفن ابدان پاک شهدای کربلاست که توسط امام زین العابدین (ع) صورت پذیرفت.

خطیب جمعه میانه بااشاره به برگزاری باشکوه مراسم روز عاشورای حسینی افزود: علیرغم  تبلیغات و هجمه های روزافزون جبهه دشمن، به کوری چشم دشمنان مذهب تشیع امسال مراسم عزاداری باشکوه تر از سال گذشته و به اذعان همه امسال مراسم عاشورا هم از نظر کیفی و هم از نظر کمی بسیار چشمگیر بود.

همچنین امام جمعه میانه تصریح کرد : امروزه شاهد هستیم که عشق و یاد و راه امام حسین (ع) تا قلب بلاد کفر راه پیدا کرده و انقلاب عظیمی ایجاد کرده است.برای مثال در آمریکا شاهد هستیم که دسته های عزاداری باشکوه هرچه تمام تر در خیابان ها به عزاداری می پردازند.گویی که این عزاداری ها در کشور شیعی انجام میگیرد.

حجت الاسلام حامدی امام جمعه میانه بااشاره به برگزاری باعظمت و باشکوه نمازظهر عاشورا به تاسی از امام حسین (ع) خاطر نشان کرد : این عزاداری ها واین حرکات خاری در چشمان دشمنان تشیع است که با کذب های واهی و بدون دلیل به مذهب تشیع هجمه می کنند واین عزاداری ها وحرکات ثابت کرد که شیعه درعین اینکه حسینی است و عزادار امام حسین است اما رکن و اساس تمام برنامه ها ، شهادت امام حسین(ع) در جهت احیای نماز است.

1
2
1 2