- ارسال کننده: امیرمهرانپور تاریخ: ۹۲/۰۸/۲۴

تشکر ویژه از نیروی انتظامی و انتقاد از راهنمایی و رانندگی و بازهم شهرداری

عاشورا سال 92 تمام شد . چه کسی می تواند روز عاشورای  92 را امروز تکرار کند و این همه احساس را بر انگیزد.

چه کسی می تواند این همه مردم را به خیابان بکشاند و به عزاداری بپردازند.

راستی این حسین کیست که همه عاشق اوست . به خودمان نگاه کنیم وقتی یکی از عزیزانمان می میرد فوق تا چهلم به یادش نشسته ایم و در اولین سالگرد پیراهن سیاه بر تن می کنیم و از آن روز بعد دیگر به یادش نمی افتیم .

می گوییم کار و مشغله کاریمان زیاد است شب هفتم می آییم و یا بعد از چند روز بر اثر ارثیه به جنگ می نشینیم . اما این حسین کیست که هم جان و هم مال خود را در راهش تقدیم می کنیم .

هر ساله مراسم عزاداریش با شکوهتر از سال قبل برگزار می شود . و حتی کودک خردسال نیز هنگام دیدن مراسم شبیه خوانی نفرت خود را از یزید به زبان جاری می کند و می گوید بروم یزید را بکشم چرا امام را کشت !

این روزها هر کسی و با هر لباس و مقامی ارادت خود را به آقا اعلام می کند پیرمرد و یا پیرزنی را می بینیم که حتی اگر فزرندش کشته شود چنین گریه نمی کند . جوانی را می بینیم که تا دیروز عرق خور بود ولی امروز به احترام آقا از کارش دست می کشد ( قصه علی گندابی )

در شهرمان نیز همه چه بزرگ و چه کوچک   چه دارا و چه ندارا همه باهم اشک بر امامشان جاری می کنند و از ته دل لعنت بر یزید می فرستند.

بارها متذکر شدیم ولی بازهم بی نظمی را در مراسم عزاداری را شاهد بودیم . چه باید بکنیم ؟ از این همه تجربه کیه باید استفاده کنیم . شدیم فرمانداری ویژه ! باید همه رفتارهایمان ویژه و سرمشق باشد.

نیروی انتظامی و این برادران عزیز که همیشه با حضور سرسبز خود باعث دلگرمی مردم و ایجاد امنیت بودند که بنده به نوبه خود از این پرسنل خدوم و زحمت کش و فرماندهی محترمشان که با مدیریت خوب و ارزنده باعث شدند که مراسم عزاداری با شکوهتر برگزار شود و در اکثر مکانهای عزاداری و شبیه خوانی حضور داشته تقدیر و تشکر می شود و بجز دعای خیر و عمر طولانی دیگر نمیتوان بر زبان جاری کرد.

 

ماکه روز شب بسوزیم و گدازیم / دل فقط به عشق مولامون می بازیم

اگه از دنیا بریم بشیم بهشتی / تو بهشت بازم حسینیه می سازیم . . .

 

110

 اما نیروی راهنمایی و رانندگی می توانست بهتر از اینها عمل کند . با توجه به تصاویر سکوت اختیار می کنیم و تقاضا داریم که در سالهای بعد که قبلا نیز متذکر بودیم در روز تاسوعا حدفاصل بانک ملی و چهارراه پایین را مسدود و از تردد خودروها جلوگیری شود.

 

122

 شورای محترم شهر آیا انتظار از شهرداری برای شهروندان امری بیهوده است . گفتیم که بازگشایی حرم امامزاده سالها طول خواهد کشید لااقل این مسیر را که در تصویر مشاهده می کنیم آسفالت کنید . دیگر چه بگوییم ؟

 

شششش

 انتظار داشتیم این محل سرپوشیده و درب آن گذاشته شود ؟ خدا را شکر به خیر گذشت و تلفات نداشت ! آن موقع باید به دنبال پیمانکار می گشتیم که چرا؟ امیدوارم که شبها آسوده بخوابید

5454

 

 راهنمایی و رانندگی بهتر نبود که این روز ( روز عاشورا) مسیرهای منتهی به گلزار مومنین را مسدود تا شاهد این بی نظمی نبودیم . سال قبل از این صحنه ها دیده نمی شد !

121

 

 

555555

 

اگر این خودروها نبود مراسم باشکوهتر برگزار می شد

 

 

410

 راستی اینجا چه جلسه ای برگزار شده است ؟

ای آن که غمت مسئله آموز من است
شور غم تو در دل پرسوز من است
روزی که حسین! بر تو من گریه کنم
سوگند به تو که بهترین روز من است

قفقف

 راهنمایی و رانندگی می توانست از ساعات اولیه برگزاری مراسم با جلوگیری از تردد خودروها و راهنمایی آنها از خیابانهای مجاور سهم بزرگی را ایفا کنند . انشاا... در سالها آتی

و این هم نفرت خود از یزید  البته با زبان ساده

251

 پیشنهاد:

ستادی را تشکیل بدهیم که اولا تمامی هیاتها را ساماندهی و برای آنها برنامه ای ارائه دهیم که در حرم امامزاده تداخل امواج صورت نگیرد و اگر این اتفاق بیفتد که همه آنها با هم متحد و هم صدا شوند همچون شهرهای دیگر خیلی بهتر می توان از این روزها اجر و ثواب برد .

منزلگه عشاق دل آگاه حسین است / بیراهه نرو ساده ترین راه حسین است

از مردم گمراه جهان راه مجویید / نزدیکترین راه به الله حسین است . . .

1
1