- ارسال کننده: اسماعیل مختاری تاریخ: ۸۹/۰۴/۳۰

تکواندوي ایران با حضور فرزاد عبدالهی و یوسف کرمی قهرمان جهان شد.

تکواندوي ایران براي دومین بار با حضور دو ملی پوش میانه ای،آقایان فرزاد عبدالهی و یوسف کرمی قهرمان جهان شد. ملی پوشان کشورمان چهارشنبه ساعت 22:30 از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) وارد میهن اسلامی می‌شوند.



 

همشهري آنلاين:

دلاور مردان تیم ملی تکواندو کشورمان با پیروزی 3 بر یک مقابل ماتادورهای اسپانیا برای دومین بار قهرمان جهان شدند.
تیم ملی تکواندو کشورمان که در مرحله مقدماتی موفق شد با کسب بیشترین امتیاز حریفان روسیه، اردن و قزاقستان را از پیش رو بردارد ، در یک چهارم نهایی موفق شد بار دیگر تیم روسیه را مغلوب کند که به عنوان ضعیف ترین تیم به این مرحله راه یافته بود و در نیمه نهایی ایران مقابل تیم ترکیه قرار گرفت تا در فینال درمقابل تیم اسپانیا قرار بگیرد.

در دیدار فینال فرزاد عبدالهی در وزن سوم با نتیجه 7 بر 6 به برتری رسید، محمد باقری معتمد در وزن دوم با نتیجه 4 بر یک پیروز شد، میثم باقری در وزن اول 10 بر 2 نتیجه را واگذار کرد و حسین تاجیک در وزن چهارم 8 بر 3 بر حریف اسپانیایی غلبه کرد تا ایران 3 بر یک بر اسپانیا پیروز شود.

فینال پانزدهمین دوره مسابقات تکواندوی قهرمانی جهان در در شهر ارومچی چین در حالی با حضور دو تیم ایران و اسپانیا برگزار شد. که ماتادورها با شکست کره جنوبی شگفتی ساز این دوره از رقابت ها شدند و لی در برابر تکواندو کاران ایرانی حرفی برای گفتن نداشتند و تن به شکست 3 بر یک دادند. 

 ماتادورهای اسپانیایی در مرحله نیمه نهایی کره جنوبی مدعی را 3 بر2 شکست داده بودند.

رضا مهماندوست سرمربی تیم ملی ایران که یوسف کرمی را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت، فرزاد عبدالهی را به جای او در کنار میثم باقری، محمد باقری معتمد و حسین تاجیک به میدان مبارزه با اسپانیا فرستاد.

فرزاد عبدالهی اولین عضو تیم ملی ایران بود که در این دیدار به مصاف حریف اسپانیایی خود رفت و با پیروزی 7 بر6 میدان مبارزه را ترک کرد. محمدباقری معمتد هم در بازی دوم به دیدار نماینده اسپانیا رفت و وی را با نتیجه 4 بر یک از پیش رو برداشت.

میثم باقری در وزن اول سومین نماینده تکواندو ایران بود که به دیدار  گونزالس بونیلا  قهرمان سال 2009 جهان رفت و با 10بر2 نتیجه را واگذار کرد تا حساب کار 2 بر یک به سود تیم ایران شود

حسین تاجیک آخرین تکواندوکار کشورمان بود که در وزن برای کسب پیروزی و تثبیت قهرمانی ایران به مصاف  نیکولاس گارسیا نایب قهرمان سال 2009 جهان از اسپانیا رفت و در نهایت این تاجیک بود که نتیجه نهایی 8 بر 3  به سود تیم ملی کشورمان رقم زد تا تیم ملی ایران بعد از رقابتهای 2000 لیون فرانسه که عنوان قهرمانی جام جهانی را کسب کرد، یک بار دیگر سکوی قهرمانی این مسابقات را از آن خود کند.

پانزدهمین دوره رقابتهای جام جهانی تکواندو با حضور 19 تیم در بخش مردان و 20 تیم در بخش بانوان از روز شنبه در شهر ارومچی، چین آغاز شده بود که در بخش بانوان کره جنوبی با برتری 3 بر2 مقابل چین قهرمانی را کسب کرد.


ملی پوشان کشورمان چهارشنبه ساعت 22:30 از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) وارد میهن اسلامی می‌شوند.

 * * * * * * * * * * * * *


ایران گام نخست را محکم برداشت
 
تیم ملی تکواندو کشورمان اولین دیدار خود در رقابت‌های جام جهانی چین را با پیروزی مقابل تیم پرقدرت روسیه پشت سر گذاشت.

میثم باقری، اولین نماینده ایران بود که به دیدار حریف روس خود رفت و با برتری 6 بر 5 مبارزه را به سود خود خاتمه داد. علیرضا نصرآزادانی هم در بازی دوم با نتیجه 3 بر 2 حریف خود را شکست داد تا شرایط برای پیروزی تیم ایران فراهم شود.
یوسف کرمی، سرگروه تیم ملی سومین نماینده ایران بود که موفق شد حریف سختکوش خود را با نتیجه 4 بر 2 از پیش رو بردارد.
در بازی پایانی هم حسین تاجیک با نتیجه 4 بر 3 حریف خود را شکست داد تا تیم ایران در نهایت 4 بر 0 به برتری دست یابد.


ملی پوشان تکواندو کشورمان در دومین روز از رقابت‌های جام جهانی این رشته ورزشی موفق به شکست تیم ملی اردن شدند.

میثم باقری که در وزن اول دوباره فرصت حضور در ترکیب اصلی تیم ملی تکواندو را پیدا کرده بود، در حالی که چند امتیاز از حریف خود عقب بود با ضربه روی صورت، تکواندوکار اردنی را ناک اوت کرد.

در وزن دوم محمد باقری معتمد در اولین مبارزه خود در جام جهانی نمایش خوبی داشت و حریف اردنی‌اش را با امتیاز 6 بر 1 از پیش رو برداشت.

فرزاد عبدالهی هم که در وزن سوم جایگزین یوسف کرمی شده بود در پیکار با حریف اردنی خود صاحب پیروزی قاطع 6 بر 2 شد.
کوروش رجلی در وزن چهارم به میدان مبارزه با حریف اردنی گام نهاد و موفق شد با نتیجه 9 بر 3 به برتری دست یافته و پیروزی 4 بر 0 را از آن تیم کشورمان کند.


تیم ملی کشورمان در سومين ديدار خود در مسابقات جام جهاني چين مقابل قزاقستان به يك پيروزی قاطع دست يافت.

در وزن اول ياسين اكبر نتاج با نتیجه 13 بر 4 به پيروزي رسيد،
عليرضا نصر آزاداني در وزن دوم با نتیجه 11 بر 2 بر حریف خود غلبه کرد،
در وزن سوم يوسف كرمي 24 بر 1 حريف قزاقستاني را مغلوب كرد
در وزن چهارم كوروش رجلي، تكواندوكار قزاقستاني را ناك اوت كرد.

همچنين تیم ملی تکواندوی ايران در پايان دور مقدماتي رقابت‌ها، به عنوان پر امتيازترين تيم اين دوره معرفي شد.
اين تيم با توجه به کسب 3 پیروزی در دور مقدماتی به عنوان تیم اول گروه دوم به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد.


تيم ملي تكواندو مردان ايران با پيروزي بر روسيه به مرحله نيمه نهايي مسابقه‌هاي جام جهاني راه يافت.
به گزارش ايسنا، در اولين ديدار از مرحله دوم جام جهاني تكواندو، تيم مردان ايران با تركيب عليرضا نصرآزاداني، حسين تاجيك و ميثم باقري مقابل روسيه قرار گرفت كه ملي‌پوشان ايران سه بر صفر از حريف پيش بودند و يوسف كرمي، كاپيتان تيم ايران در مقابل حريف خود قرار نگرفت.