- ارسال کننده: کمیل میانه تاریخ: ۹۲/۰۸/۰۳

حجت الاسلام حامدی درخطبه های این هفته نماز جمعه : شعارهای نظام مقدس جمهوری اسلامی قابل تغییر نیست.

به گزارش خبرنگار ستاد برگزاری نماز جمعه شهرستان ویژه میانه_ حجت الاسلام حامدی امام جمعه میانه در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته پس از دعوت خود و نماز گزاران به رعایت تقوای الهی  به بیان قسمتی از بخش سوم نهج البلاغه پرداخت و افزود: امیرالمومنین علی(ع) میفرمایند : ای فرزند آدم اگر دیدی که از طرف خداوند به طور پیوسته به و نعمت می رسد درحالیکه تو برای خدا بندگی نمی کنی. بترس از این حالت خطرناک که غفلتاً دچار عذاب الهی نباشی.

خطیب جمعه شهرستان در خطبه دوم نماز جمعه بااشاره به عید غدیرخم خاطر نشان کرد: به فرموده پیامبر گرامی اسلام (ص) عیدغدیرخم بزرگترین عید اسلامی و عیدالله الاکبر است.

ایشان با اشاره به 4 آبان ماه سالروز اعتراض و افشاگری امام راحل (ره) علیه پذیرش قانون کاپیتولاسیون در سال 1343 افزود : امام  بزرگوار حق بزرگی بر گردن ما دارد . چه بسا که امام (ره) با افشاگری خود در آن سال به ملت بصیرت داد. با رهبری ، که نعمت خفیه الهی است ، این نظام به ثمر نشسته است.

ایشان با اشاره به به تحولات اخیر منطقه علی الخصوص مصر وبرخی از کشورهای عربی و عدم وجود رهبری جهت راهبری آنها و ناامنی های موجود در کشور آنها تصریح کرد : امروز باید شکر گزار این نعمت بزرگ الهی باشیم که در راس امور ، رهبری جامع الشرایط ناظر بر امور است.

ایشان با انتقاد از سخنان برخی در داخل کشور مبنی بر تغییر شعارهای اساسی نظام مقدس جمهوری اسلامی افزود: در نظام جمهوری اسلامی ملاک ها و معیارها مشخص است و اگر کسی بخواهد انحراف ایجاد کند و یا در ذهنش قصد سوء استفاده داشته باشد رهبری بصیر و آگاه انقلاب بلافاصله مسیر را مشخص کرده و تذکر می دهند.

همچنین امام جمعه شهرستان افزود: امروز برخی می گویند امام مخالف مرگ بر آمریکا بود!!! حرف ما به آنها این است که شما این حرف را از کجا میزنید؟؟؟ شعارهای نظام ما قابل تغییر نیست . برخی دلشان را به این حرکت های بی جا خوش نکنند.

تمام تلاش استکبار این است که به ملت ایران القاء کند که چون این ملت نمی خواهد با آمریکا مذاکره کند به این تحریم ها و مشکلات گرفتار است. در صورتی که اینطور نیست و شاهد بودیم که تعبیر نرمش قهرمانانه  رهبری این نقشه را خنثی کرد و آمریکاییها نیز ثابت کردند که به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند.

امام جمعه میانه همچنین تاکید کرد : اگر بنا باشد مشکلات مملکت حل شود حل این مسایل با توجه به داشته های داخلی است. هرقدر اقتدار درونی و داخلی ما بیشتر باشد به همان اندازه در دنیا موفق هستیم. اگر بخواهیم امید داشته باشیم که از بیرون مشکلات ما را حل خواهند کرد مطمئناً این اشتباه است. اگر اینها حلال مشکلات هستند مشکل افغانستان وعراق را حل می کردند و این مشکلات و جنایات در مصر و سوریه اتفاق نمی افتاد. با دست اینها مشکلی حل نخواهد شد بلکه اینها هستند که مشکلات را بوجود می آورند.

حجت الاسلام حامدی با یادآوری این نکته که مسئولین امر در هر رده که باشند باید حافظ حقوق مردم و آرمانهای انقلاب اسلامی باشند تصریح کرد : بایستی خطوط قرمز انقلاب حفظ شود . چه بسا که خونهای پاک بسیاری از عزیزان این کشور برای به ثمر نشستن این انقلاب ریخته شده است.

ایشان در انتهای خطبه های نماز جمعه با اشاره به 13 آبان ماه سالروز شهادت دانش آموز بسیجی شهید محمد حسین فهمیده ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این شهید بزرگوار وشهدای انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد : مروز بایستی در جمهوری اسلامی دانش آموزانی امثال این شهید بزرگوار تربیت شود که ایثار و فداکار و شجاعت و بصیرت را به نحو احسن به نمایش گذاشت.

 

1
2
1 2