- ارسال کننده: رضا عباسی اقدم تاریخ: ۹۲/۰۷/۲۸

چند سوال و چند پیشنهاد

بسمه تعالی

قابل توجه مسئولین شهر میانه؛

چند سوال و چند پیشنهاد

با سلام و احترام، نکاتی چند درخصوص مسائل شهری میانه که امیدوارم به پاسخ و توجه لازم از سوی مسئولین شهر منجر گردد. بعنوان یک شهروند عادی این شهر، احساس وظیفه کردک تا چند دقیقه ای وقت و توجه  برای وضعیت شهر خود صرف نمایم. خواهشمند است شما نیز چند دقیقه به این نکات توجه فرمایید:

1-    خط تاکسی های میانه در غروب هر روز ( مسیر فرهنگیان و اندیشه و ولیعصر در میدان آزادی و میدان طالقانی) صحنه ای است بسیار تأسف آور و قرون وسطایی! اگر یکبار در ساعات پیک مسافر در این منطقه حاضر باشید صحنه های ناخوشایندی را شاهد خواهید بود که در شأن مردم و شهر میانه نیست. بخاطر افزایش مسافران در این ساعت و عدم وجود هیجگونه خط کشی و نرده، مسافران بطور نامنظم و پراکنده در خیابان می ایستند و با آمدن هر تاکسی هجوم انبوه مسافران موجب بروز صحنه های بسیار ناخوشایند و گاه زننده ای می شود. ساعات پیک سفر و تعداد تاکسی ها قابل تغییر نیست اما با اندکی تمهید می توان وجهه و انضباط اجتماعی و احترام شهروندی را صیانت نمود. پیشنهاد می گردد (مانند سایر شهرها) با نرده کشی 10-20 متری محلی ثابت برای سوار شدن به تاکسی تعبیه گردد تا شهروندان میانه بصورت محترمانه و منظم در صف واحد و مشخصی ایستاده و به نوبت سوار شوند. با چند متر خط کشی و یک تابلو می توان حرمت و شخصیت اجتماعی شهروندان را بسترسازی و فرهنگ سازی نمود. 

2-    اوقات فراغت بحثی است تکراری و نخ نما. در سال 92 و البته در سالهای اخیر چه اقدامات عملی جهت غنی سازی اوقات فراغت مردم و جوانان و کودکان میانه، از جانب تک تک مسئولین شهر انجام شده است؟ آیا شایسته نیست هر مسئول گزارشی را جهت اطلاع مردم ارائه نماید؟ در مجموع اطلاع رسانی به مردم در میانه درخصوص اقدامات شهری متأسفانه بسیار فراموش شده است. تأثیر اطلاع رسانی بر رضایت عمومی بسیار مهم و با ارزش است که البته مورد غفلت قرار گرفته است.

3-    اوایل بهار 92 وعده راه اندازی پخش تلویزیون دیجیتال در میانه شنیده شد آنهم با قول یکماهه! اما پس از گذشت چند ماه هنوز خبری از آن نیست. مهمتر از آن خبر و قول بر زمین مانده، نکته دیگری وجود دارد: هیچکس در خصوص آن وعده و زمان راه اندازی و علت چنین وعده های بی سرانجامی توضیحی به مردم ارائه نمی دهد!! این روال شایسته ای برای مردم و مسئولین میانه نیست.

 

4-    یک خیابان حدود 30-40  متری در ضلع غربی پارک فرهنگیان وجود دارد که -بخاطر دسترسی های کناری موجود- تأثیرگذاری آنچنانی بر ترافیک و حمل و نقل شهری ندارد و تنها به محلی برای جولان موتورسواران تبدیل شده است. از سوی دیگر متأسفانه در شهر میانه فضای باز برای بازی بچه ها مهجور و فراموش شده مانده است. پیشنهاد می گردد با دیوار کشی دو طرف خیابان این محوطه تبدیل شود به محیط بازی کودکان اعم از خط دوچرخه سواری، اسکیت، فوتبال، تنیس،  یا . . . 

5-    ماههاست که یک دستگاه موتورسیکلت با صدای فوق العاده ناهنجار در خیابان های میانه جولان می دهد و هیچکس هم عین خیالش نیست! این موتور با صدای عذاب آورش همه روزه به راحتی در خیابانها می چرخد و بخصوص درساعات پایانی شب و حتی بعد از نیمه شب منطقه فرهنگیان را زیرورو می کند اما متأسفانه انگار هیچ مسئولی برای این ناهنجاری در شهر میانه وجود ندارد! یعنی باید حتماً اتفاق ناخوشایندی بیفتد تا احساس وظیفه بکند؟! بحث یک هنجارشکنی نیست! این مثال بهانه ای است برای بیان بسیاری از مردم آزاری ها و هنجارشکنی هایی که متأسفانه به یک عادت تبدیل شده است!

 

با تشکر و احترام

 اقدم

رونوشت:

-        امام جمعه محترم

-        فرمانداری ویژه

-        نماینده میانه در مجلس، جناب آقای حسینی

-        نماینده میانه در مجلس، جناب آقای مددی

-        اعضای محترم شورای شهر

-        شهردار محترم میانه

1
1