- ارسال کننده: ن والقلم تاریخ: ۹۲/۰۷/۲۷

در دانشکده فنی و مهندسی شهرمان چه می گذرد؟؟؟

تابستان1390بود

کنکوری هایی که در بین کد رشته های سرنوشت ساز سنجش به دنبال انتخاب بهترین سرنوشت خود می گشتند

 

نتایج اعلام شد:           "مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز(محل تحصیل میانه)"

با هزار امید و آرزو راهی میانه شدند.اما خیلی زود فهمیدند که مطابق تصوراتشان نیست ولی بسیار امیدوار به آینده هر چه باشد دانشگاه تبریز است.

وحالا 3 سال از عمر دانشکده ی شهرمان می گذرد و خیل عظیمی از دانشجویان  که فکر می کنند یکی از اشتباهات بزرگ زندگی خود را مرتکب شده اند.

دانشجویانی که خود را می بینند در دانشکده میانه...

دانشکده ای که هنوز درسهای ارتعاشات و طراحی اجزا که از درس های اساسی رشته مکانیک است "با وجود انتخاب واحد دانشجو ها برای این ترم" را تشکیل نداده

و درسهای ریاضی مهندسی و محاسبات عددی تازه دارد تشکیل می شود!

دانشکده ای که هنوز در آن نمرات ترمودینامیک2 منتشر نشده بله منتشر نشده!!ونمرات استاتیک در اوایل این ترم روشن شد.

دانشکده ای که در آن با تعداد بسیار کم کادر هنوز هیچ کار فرهنگی صورت نگرفته و سه سال است صدای اذان بلند نشده در دنیایی که جنگ جنگ فرهنگ است.

دانشکده ای که در آن هیچ دوره ی زبان،نرم افزار،رباتیک و... گذاشته نشده و هیچ کارگاهی وجود ندارد و از ازمایشگاهش همین بس که در یک اتاق20 متری گنجانده شده و کلاس هایش اکثرا در این ترم یا برگزار نمی شود و یا با تعداد60نفر(چیزی بنام ظرفیت وجود ندارد)در کلاس های کوچک ارائه می شود.

دانشکده ای که حتی یک هیئت علمی در هیچ رشته ای انتخاب نکرده و نه تنها جذب اساتید مجرب نکرده بلکه اساتید بزرگی مانند دکتر آیت الهی{هیئت علمی دانشگاه زنجان} دکتر کسائیان {هیئت علمی دانشگاه تهران}را که بخاطر دانشجویان فهیم و باهوش ونام دانشگاه تبریز ویا هر علت دیگری امده بودند را بی خیال دانشکده کرد و آنها گفتند :نمی خواهند حضورشان به پای مسئولین گذاشته شود

و...

اقایانی که حتی به استقبالشان نیامدند حتی سرویس به آنها اختصاص ندادند در این شرایط منتظر چه استادی باید بود؟؟؟

مگر نه این است که هر بودجه و سطح آموزشی که برای دانشجویان دانشگاه تبریز در نظر گرفته شده باید در اختیار این دانشجویان قرار گیرد؟

مسولان بدانید پایه های یک دانشکده را نسل سوخته ای از دانشجویان نمی سازد که هیچ، سایه بدنامی دانشکده، آن را سالها از هدفش بدور میندازد ،پایه های یک دانشکده را دانشجویانی فعال و پویا و مقالات و مسابقات در عرصه های مختلف میسازد.حرف بنده این است چه لزومی به این همه عجله و جذب دانشجو آن هم دررشته مهندسی مکانیک(ان هم کارشناسی)قبل از بررسی های لازم و تامین امکانات ضروری بود؟

اما مسولین امر حالا شایسته است به توجه فراوان و اقدامات فوری برای حل این مشکلات واقعا بزرگ دانشکده که در غیر این صورت ظلم بزرگی در حق این دانشجویان که چشم امید خانواده هایی از سرتاسر ایران هستند و همشهریان فهیم مرتکب خواهید شد.

 

با تشکر فراوان از توجه همه ی شما عزیزان

1
2
1 2