- ارسال کننده: بین الحرمین تاریخ: ۹۲/۰۷/۲۷

قربانیان ترور/شهید محمد علی سید صدری

شهید محمد علی سید صدری    
   
 

شغل : تکاور شهربانی

سن : ۲۲ سال

وضعیت تأهل : مجرد

محل شهادت : خیابان جمهوری اسلام

تاریخ شهادت : ۱۳/۳/۱۳۶۱

زندگینامه ...

حجاب چهره جان می شود غبار تنم خوشا دمی که ازین چهره پرده برفکنم

در سال ۱۳۳۹ در شهرستان میانه در خانواده ای متدین دیده به جهان گشود . تحصیلات ابتدایی را در زادگاهش آغاز نمود و در محیط مذهبی خانواده با اسلام پیوندی ناگسستنی برقرار کرد و از همان دوران کودکی به ایام عزاداری سالار شهیدان کربلا ، علاقه ای خاص داشت و هر ساله منتظر این ایام ، که به مناسبتش هیئت عزاداری در منزل شان تشکیل می شد ، بود .

دو ساله بود که به اتفاق خانواده به تهران عزیمت کرد و تحصیلات خود را تا سوم متوسطه در این شهر ادامه داد و به شهادت اولیاء مدرسه ، شاگردی منظم و ساعی بود . به منظور استخدام در شهربانی به طی کردن یک دوره آموزشی در پادگان قزل حصار پرداخت ، لیکن با شنیدن فرمان امام مبنی بر خروج از پادگان ها ، محل آموزش را ترک و پیوستن به شهربانی را کنار گذاشت .

در روزهای حماسه آفرین پیروزی انقلاب اسلامی با تمام قوا در صفوف امت حزب الله به مبارزه علیه رژیم طاغوت پرداخت و علاوه بر پخش اعلامیه ها و نوارهای سخنرانی امام امت و تکثیر و شرکت در راهپیمایی ها و تظاهرات مردم ، در فتح پادگان های انتظامی رژیم و از جمله پادگان حر ، نقش به سزا ایفا نمود .

پس از پیروزی انقلاب اسلامی به اتفاق جمعی از یارانش به پاسداری از دستاوردهای خون شهیدان پرداخت و در کمیته انقلاب اسلامی فعالیت کرد . با گذشت شش ماه مجدداً به شهربانی که اینک به یمن انفاس انسان ساز اسلام ، هویتی نوین یافته بود بازگشت و با جان و دل به حراست از انقلاب ادامه داد .

با تشکیل تکاوران شهربانی به آن پیوست و ضمن انجام وظیفه یک بار تا مرز شهادت پیش رفت . انسانی وارسته و مهربان بود و در میان دوستان و آشنایان از محبوبیتی خاص برخوردار بود و کسی به یاد ندارد که از او رنجشی به دل داشته باشد .

در دوران خدمت و پس از آغاز جنگ تحمیلی دو بار به جبهه های نبرد حق علیه باطل عزیمت نمود و در یکی از این مأموریت ها جراحاتی نیز برداشت . به خواندن کتب مذهبی مقید بود و فرایض دینی را هیچگاه ترک نمی کرد و با رفتار و کردار نیکو مبلغ ارزش های والای اسلامی بود .

شهادتنامه ...

شهید سید صدری بارها از جانب منافقین به مرگ تهدید شده بود و این مزدوران استکبار جهانی که خود برای مطامع مادی و منافع دشمنان اسلام کار می کنند می پنداشتند که پیروان راه خونین کربلا نیز از همین قماشند و با تهدید و یا تطمیع پرچم گلگون شهیدان را بر زمین خواهند گذاشت .

شهید سید صدری علیرغم همه خطرات وظایف محوله را به خوبی انجام می داد و ترسی از دشمنان انقلاب به دل راه نمی داد . در روز سیزدهم اردیبهشت ۱۳۶۱ در جریان یک سلسله جنایات منافقین ، این تروریست ها به ماشین حامل چند تن از تکاوران شهربانی از جمله شهید سید صدری و شهید آئینه وند حمله کرده و در یک درگیری نابرابر ، که تعداد تروریست ها دو برابر تکاوران بود ، آنان را به شهادت می رسانند .

پزشکی قانونی درباره علت شهادت برادر سید صدری نوشته است :

" مردی است حدود ۲۵ سال سن فاقد آثار خفگی و خفه کردگی ... آثار سلاح شامل اصابت گلوله و مواد منفجره بشکم که قطر ورودی حدود ۵/۱ سانتی متر و خروج به صورت باریک و نامنظم ... به شرح فوق علت مرگ اصابت گلوله و مواد منفجره ..."

بدین ترتیب شهیدی دیگر از تبار حسینیان زمان به عهدی که با خدای خود بسته بود وفا کرد و در تداوم راه خونبار کربلا جان خود را فدا نمود . شهید سید صدری نماینده نسلی نو از پرسنل شهربانی جمهوری اسلامی ، نسلی که از درون فریادهای الله اکبر انقلاب زائیده شده است ، می باشد و چنین نسل پرافتخاری را جز با سعادت شهادت نمی توان ارج نهاد . یارش گرامی باد .

مزار شهید : بهشت زهرا ، قطعه ۲۶

 


 
 
1
1