- ارسال کننده: حسن طالبی تاریخ: ۹۲/۰۷/۲۱

تصاویری دیگر از لک لک های النجارق نشین

ایلر بویی دی کی بو گوزل و گویچک قوشلار کی بیز اونلارا حاجی لی لک دیروگ  بیزیم کندین ایچینده و باغچالاریندا اوزلرینه یوا تیکیب و اولاردا یاشیلار

اطلاعاتی چند در مورد لک لک ها

لک لک پرنده‌ای بزرگ با پاها و گردن دراز و منقار بلند و راست می‌باشد که آهسته به پرواز در می‌آیند و درحال پرواز پاها و گردن را کشیده و اندکی رو به پایین نگه می‌دارند. آرام و کند راه می‌روند. نر و ماده هم‌شکلند. روی درخت‌ها، صخره‌ها یا ساختمان‌ها آشیانه می‌سازند. لک‌لک‌ها یک تیره از راسته لک‌لک‌سانان هستند و گونه‌های مختلفی دارند.لک‌لک‌ها از ماهی‌ها، دوزیستان، حلزون‌ها و غیره تغذیه می‌کنند.

لک‌لک سفید پرنده‌ای به طول ۱۰۰ سانتیمتر است. این پرنده به‌وسیله پر و بال سفید، شاهپرهای بالی سیاه براق، گردن دراز، منقار و پاهای دراز برنگ سرخ و روشن به آسانی تشخیص داده می‌شود. روی درخت‌ها و ساختمان‌ها می‌نشیند و در این حالت اغلب یک پای خود را جمع می‌کند. آرام و با تأنی راه می‌رود. در پرواز آهسته بال می‌زند و اغلب بالباز اوج می‌گیرد و در ارتفاع زیاد پرواز می‌نماید. طرح بدن درحال پرواز با گردن دراز کشیده آن را از حواصیل، پلیکان و کرکس مشخص می‌کند. بصورت گله‌های نامنظم مهاجرت می‌کند. زود انس می‌گیرد.

از ویکی‌پدیا، دانشنامه آزاد

تصاویری دیگر از لک لک های النجارق نشین تصاویری دیگر از لک لک های النجارق نشینتصاویری دیگر از لک لک های النجارق نشین

1
1