- ارسال کننده: امید کوهی تاریخ: ۹۲/۰۷/۱۹

یکی من ، یکی تو !!!

یکی من ، یکی تو !!!

مشاهده ی برخی رفتارها وحرکت های نابجای سیاسی و پر از اشتباه درفضای مجازی شهرستان میانه میتواند لطمه ای بزرگ و جبران ناشدنی به پیکره ی تاریخی ،سیاسی و همچنین اجتماعی و فرهنگی شهرستان میانه قلمداد شود . قلم زدن در مورد شهرستان میانه و سخن گفتن از مشکلات پیش روی آن ، یدی طولانی داشته اما بد نیست اندکی ایستاد و به عقب نگاهی بیندازیم بعد کلاه خود را قاضی کنیم ، به راستی  انتشار چه مطالبی و با رعایت چه نکاتی توانسته  در سایت های مختلف خبری  گره از مشکلات شهر باز کند؟ میانه ی مطلوب و ایده آل به دست چه کسی و یا چه کسانی ساخته میشود ؟ سهم مردم عادی در تصمیم گیری های کلان جامعه کجاست ؟ مقایسه و اظهار نظراتی که هیچ گونه توجیه اخلاقی ندارند و به راحتی آب خوردن در فضای اینترنت منتشر میشوند برپایه ی چه استدلال هایی نوشته میشود؟

پیشرفت و تعالی شهرستان میانه آرزویی است که همگان در تلاش محقق کردن آن هستند . نمایندگان شهرستان میانه که در حکم بازوهای توانمند، برای حرکت به سمت هدفی مشخص هستند نباید در این مسیر با یک دیگر ساز مخالف بزنند و مطمعناً وجود هردو آنها برای رسیدن به اهداف مد نظر کارساز، و کاستی و کم حرکتی یکی از آن دو موجب اتلاف وقت و از بین رفتن اعتماد مردم به هریک از آنها خواهد شد . شاید در خیال برخی هواداران هر یک از نمایندگان این نکته باشد که اگر توانستیم نفر دومی را بر زمین بزنیم ، پیروز این میدان هستیم !!!  اما باید گفت ؛ مشکل شهرستان میانه در درجه ی اول قبل از مسئولین ، به خود ما برمیگردد یا به اصطلاح ؛ "از ماست که بر ماست" مردم میانه محبوس شده در یک فضای مجازی نبوده و قطع به یقین نظر مشترک برخی از همشهریان نمیتواند به حساب کل زده شود ،چرا که شاید اکثریت مردم مخالف تمسخر و تخریب شخصیت های تاثیرگذار و نمایندگان در برهه های زمانی متفاوت باشند و بی هیچ دخالتی در امور دست آخر تبعات و مضرارت برخی جوسازی ها را متحمل میشوند . در این میان نباید ذهنیت سازی ها و تخریب شخصیت ها را باتوسل به تمامی راهکارهای رسانه ای و سیاسی و همچنین بهره برداری نادرست از کوچکترین ایرادات و اشکالات ممکنه در هر یک از نمایندگان را در بوجود آمدن فضای تنش زا و ایجاد هرج و مرج در میان همشهریان میانه ای نادیده گرفت ، چرا که انتشار محتوایی ، که شاید چند ساعتی بر روی آن تفکری موشکافانه صورت نپذیرفته عایداتی جز ایجاد اختلاف و تغییر نگرش مردم وکاهش روحیه و همچنین امید به زندگانی در میان مردم نخواهد داشت .باید در نظر داشت سخن گفتن از حق و حقیقت نباید با واژه خودشیرینی تلفیق گردد ، چرا که در برهه های زمانی حساس سیاسی و زمانی که وحدت و اتحاد مردم و نمایندگان نیاز اصلی جامعه است بوجود آوردن فضای تنش و اختلاف میان مسئولین و نگاشتن مقالاتی دوپهلو و قطار وار نه تنها کمکی به حل مسائل نمیکند ،بلکه وظیفه ای سنگین تر در آینده بر دوش ما خواهد گذاشت ، چرا که هستند کسانی که میخواهند ازاین آب گل آلود ماهی بگیرند !!!

ایرادات و اشکالات موجود و کم و کاستی ها شهر بجای خود و قابل فهم و درک است اما گویی شیوه نقادی و بررسی عملکرد هنوز نتوانسته ادبیات درستی به خود بگیرد  ، یادمان باشد قبل از هر چیز، ما فرهنگ و شخصیت شهرمان را به دیگران معرفی میکنیم و فضای اینترنت نباید از برخی خطوط قرمز رد شود ، وجود مطالبی در جهت حل مسائل و مشکلات زمانی مفید خواهد بود که زیانی بر روی سایر مقوله های فرهنگی شهرمان نداشته باشد، طنز در بیان شیوه ای است که مشکلات جامعه را به گونه ای خنده آمیز و البته تلخ مطرح میکند اماهمین شیوه نگارش میتواند در برخی موارد به علت رعایت نکردن برخی نکات تبدیل به مخرب ترین عامل برای شهرستان میانه باشد . و در آخر بهتر است منتظر ماند و مشاهده کرد که دیگران راجع به ما چگونه قضاوت میکنند و خود ما چه مدیریتی بروی پیش برد اهداف از طریق فضای مجازی داشته ایم و زمان همه چیز را آشکار میسازد . از نمایندگان محترم شهر هم خواستاریم بجای موضع گیری در مقابل هر گفته و نوشته ای فکر و ذکر خود را معطوف به خدمت رسانی و حل مشکلات اساسی مردم نمایند .   

1
1