- ارسال کننده: سعید محمدزاده تاریخ: ۹۲/۰۷/۱۸

حکایت میانه از دیر باز تا امروز

شهرستان میانه با قدمت تاریخی زیاد و قرار گرفتن در شاهراههای ارتباطی بین غرب شرق از دیر باز تا چند دهه پیش مورد توجه بوده است.

اما بعد از گذشت این سالها و پیشرفت روز افزون جامعه و به وجود آمدن وسیله های نقلیه نیاز به جاده های عریض بین شهری برای حمل و نقل و بهتر و ایمن تر بیش از پیش احساس  میشد چرا که راههای ترانزیت قدیمی دیگر جوابگوی اینهمه ماشین بزرگ و کوچک را دارا نبود.

همانطور که مستحضرید آزادراههای مختلفی در سراسر کشور به سرعت شروع به ساختن شدند که یکی از این آزاد راههای مهم ، آزاد راه پیامبر اعظم(ص) است که متاسفانه در عین ناباوری و نادیده گرفتن دویست هزار نفر کیلومترها آنطرفتر از شهر میانه سبقت گرفت، اما این تنها راهی نبود که از میانه سبقت غیر مجاز گرفت ،همان فاصله ی کیلومتر چهل راکه از طرف شرق بروید درست میرسید به اوتوبان سرچم به اردبیل، انگار که میانه تو نقشه وجود ندارد و هزاران نفر در یک منطقه که نیاز به راههای ارتباطی امن دارند زندگی نمیکنند؛ اما متاسفانه کم کم میانه تبدیل به یک روستا شده امروزه هر امکاناتی که میانه دارد روستاها از آن امکانات بیشتر دارند و میانه امروز با روستا هیچ فرقی ندارد .

متاسفانه حقوق اولیه شهروندی از لحاظ رفاه اجتماعی در میانه تبدیل شده به مسئله جدی که بیکاری در جوانان و مشکل ازدواج آنان هر چه بیشتر خانواده های  میانه ای را درگیر خود کرده چرا باید شهری که با این همه قدمت و دارابودن پتانسیل های مختلف از لحاظ نیروی کاری و منابع طبیعی مختلف اینهمه با مشکل روبرو شود.

آیا میانه در عرصه سیاسی کشور مسئول تاثیر گذاری نداشت و ندارد؟

میانه شده پیشرفتگاه مسئولانی که یادشان رفته این شهر و این مردم بوده که آنهارا تا این حد به مقام های بزرگ کشوری رسانده ولی افسوس که قدر مردم خودشون را ندانسته و فقط به فکر اقلیت بودند؛ آیا نمی توانستند کارخانه های بزرگ مادر را به این شهر بیاورند و موجب شوند که جوانان این شهر به جای فکر کردن به دغدغه بیکاری به فکر زندگی بهتر در آینده و خدمت به مردم باشند.

من آوردم من آوردم!

مسئول عزیز ،آنهایی که ادعا میکنند کاری را به تنهایی انجام دادند و اگر آنها نبود کارهایی صورت نمیگرفت،این است راه پیشرفت شهر که موجب میشود اختلاف بین مسئولان بیشتر از پیش شود و باز هم سرگرم موضوعهای پوچ شوند و میانه بازهم  در خوابی دیگر مثل اتوبان برود .

بیایید در فکر پیشرفت این شهر باشیم که شبیه به روستای پیشرفته شده نه شهر پیشرفته،شهری که اثرات بی توجهی مسئولان کم کم تاثیر خود را به این شهر میگذارد .

 

1
2
1 2