- ارسال کننده: مجتبی اطهری تاریخ: ۹۲/۰۷/۱۶

همایش بصیرت حفاظتی فرماندهان و مسئولین بسیج شهرستان میانه

    حسین عراقی، مسئول حفااطلاعات سپاه میانه: وظیفه سپاه و بسیج، حفاظت از دستاوردهای انقلاب اسلامی و وظیفه حفاظت اطلاعات، حفاظت از مجموعه سپاه و بسیج است که یکی از روشهای اصلی انجام این وظیفه خطیر، مقابله با نشر اطلاعات است.  
   همایش بصیرت حفاظتی فرماندهان و مسئولین بسیج شهرستان میانه با حضور بیش از دویست نفر از ارکان بسیج در حسینیه امام خمینی (ره) سپاه میانه برگزار شد.
   در این همایش یکروزه پس از پخش مستندی از نحوه عملکرد جاسوسان دشمن برای کسب اطلاعات سپاه و بسیج، مسئول حفاظت اطلاعات سپاه میانه به تشریح اصول حفاظتی در گفتار و عملکرد بسیج پرداخته، هدف از برگزاری همایش بصیرت حفاظتی را مقابله با تهدیدات و کاهش آسیب پذیری سپاه عنوان کرد و افزود: وظیفه سپاه و بسیج، حفاظت از دستاوردهای انقلاب اسلامی و وظیفه حفاظت اطلاعات، حفاظت از مجموعه سپاه و بسیج است که یکی از روشهای اصلی انجام این وظیفه خطیر، مقابله با نشر اطلاعات است.     
   حسین عراقی، سهل انگاری در حفظ اسناد و مدارک، اعتماد بی جا به افراد دیگر، ضعف دانش تخصصی در امور رایانه و تجهیزات جانبی آن را مهمترین علل افشای اطلاعات و تلفن همراه، ابزارهای ذخیره ساز و غفلت از امکان بازیابی و ریکاوری آنها، اتصال به شبکه و اینترنت همچنین استفاده از نرم افزارهای فاقد مجوز را مهمترین ابزارهای نشر اطلاعات عنوان کرد. 
  

 
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه میانه نیز در این همایش با اشاره به ابعاد گسترده و نامحسوس جنگ نرم ، شیطان را اولین پایه گذار و آدم و هوا را اولین قربانیان این جنگ دانست و متذکر شد:  شدت جنگ نرم ازجنگ سخت بیشتر است و نجات افراد از هلاکت در این جنگ بسیار مشکلتر و بافضیلت تر از نجات اسرای جنگ سخت است زیرا در جنگ نرم، باورها، اعتقادات، دین و فرهنگ انسانهاست که مورد تهاجم شیاطین انس و جنّ قرار می گیرد و نجات ایمان از این مهلکه بسیار مهمتر از نجات جان است.
   حجت الاسلام حسن امیرنژاد، تربیت صحیح و هدایت فرهنگی و دینی جوانان را مهمترین وظیفه صاحبان خرد و در راس آن حلقه های طرح صالحین پایگاههای بسیج دانسته، برای مقابله با تهدیدات جنگ نرم، اصولی چند را متذکر شده رعایت این اصول را بسیار مثمر ثمر دانست.
   وی اصل استماع آیات قرآن و توسل به روایات اهل بیت (ع)، اصل تبیین و عدم باور شنیده های بی پایه و بدون تحقیق و بررسی، اصل دوری  از کفار، اصل تولی و تبری، اصل عدم تشابه به کفار در فرهنگ و سبک زندگی غربی مادی گرا و اصراف گرا و اصل توجه به اصول اسلامی و اعتقادی وآرمانهای شهدا  را در پایه ریزی زندگی اسلامی بسیار مهم دانسته و در ادامه ضمن تاکید بر اصول  امر به معروف و نهی از منکر و حفظ وحدت و یکدلی، شناخت حق، علم آموزی، تقوا و نهایتا اصل تبعیت از ولایت فقیه را مهمترین اصول لازم الاجرا در رسیدن به کمال و پیروزی در جنگ نرم و رویارویی با دشمن بیان کرد.
روابط عمومی و تبلیغات سپاه ناحیه میانه

1
1