- ارسال کننده: علی مددی نیا (نمایندگی بیمه نوین) تاریخ: ۹۲/۰۷/۱۵

نماینده میانه در مجلس:بیکاری میانه با توسعه کشاورزی ریشه کن می شود

با وجود یک سوم آب‌های آذربایجان‌شرقی در میانه
بیکاری میانه با توسعه کشاورزی ریشه‌کن می‌شود

نماینده مردم میانه در مجلس گفت: میانه با 40 هزار هکتار اراضی قابل واگذاری و قرار گرفتن یک سوم آب‌های آذربایجان‌شرقی در این شهرستان، با توسعه بیشتر بخش کشاورزی بیکاری در این شهرستان ریشه‌کن می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدعلی مددی صبح امروز در نخستین نشست اعضای هیئت مدیره نظام‌های صنفی کشاورزی آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: جایگاه بخش کشاورزی در اقتصاد بدون نفت بسیار مهم، بارز و برجسته بوده و با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری بر رهایی از اقتصاد تک محصولی و وابستگی به نفت، در صورت توجه بیشتر به بخش کشاورزی این هدف محقق می‌شود.

وی افزود: فرق اساسی بین کشورهای توسعه یافته و کمتر توسعه یافته به لحاظ میزان وابستگی اقتصادی است در صورت خودکفایی اقتصادی، مسیر استقلال سیاسی، فرهنگی و حتی نظامی کشور هموار می‌شود، برای اینکه درآمدهای کشاورزی جایگزین درآمدهای نفتی شود باید از اراضی و منابع آبی موجود استفاده بهینه شود.

مددی ادامه داد: میانه با 40 هزار هکتار اراضی قابل واگذاری و قرار گرفتن یک سوم آب‌های آذربایجان‌شرقی در این شهرستان، با توسعه بیشتر بخش کشاورزی بیکاری در این شهرستان ریشه کن شده و امیدوارم با برنامه‌ریزی منسجم توسط مسئولان بخش بتوانیم در تحقق منویات مقام معظم رهبری برای رهایی از وابستگی به نفت، امنیت غذایی و رفع معزل بیکاری قدم‌های موثری برداریم.

مددی با اشاره به نقش تشکل‌های صنفی بخش کشاورزی در توسعه این بخش نسبت به استفاده از نظرات کارشناسی و عملی فعالان این تشکل‌ها در تصمیم‌گیری‌های مجلس شورای اسلامی اعلام آمادگی کرد و افزود: تشکل‌هایی همچون نظام صنفی کارهای کشاورزی باید با بازمهندسی، از نگاه‌های محلی و منطقه‌ای پرهیز و به فکر آینده و جامعیت دیدگاه‌های خود بوده و در بحث‌های عمیق‌تر بخش حضور موثر داشته باشند.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: عملکرد صحیح نظام صنفی کشاورزی و ارتباط درست آن با مردم و بدنه دولت، در نهایت هم به نفع کشاورز و هم به نفع مصرف‌کننده تمام می‌شود، تشکل‌ها و نظام صنفی کشاورزی برای مطالبات خود باید صاحب برنامه بوده و در مکانیسم‌های قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی و حتی در عرصه‌های صادرات محصول حضور موثر داشته باشند.

1
1