- ارسال کننده: نویدصالحی تاریخ: ۹۲/۰۷/۰۷

به مناسبت روزجهانی ناشنوایان،همایش بزرگی با حضور جامعه ناشنوایان میانه درتبریز برگزار شد.

به مناسبت هفته جهانی ناشنوایان، به دعوت و میزبانی انجمن خانواده ناشنوایان استان آذربایجان شرقی (تبریز) در اردوگاه الغدیر فتح آباد تبریز با شرکت جمعی از اکثریت جامعه ناشنوایان استان برگزار شد.

در این مراسم که از شهرستان های تابعه استان آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی(ارومیه) حضور اجتماعی خودشان را برای گرامیداشت روز جهانی ناشنوایان به شهر تبریز رسانده بودند شرکت کردند، از ساعت 8 صبح شروع شده بود تا ساعت 6 عصر همان روز ادامه یافته بود.

به همین مناسبت انجمن خانواده ناشنوایان شهر تبریز که از شهرستان های تابعه دعوت به عمل آورده بود، اکثریت اعضای جامعه ناشنوایان تبریز با همراهی اعضای خانواده شان - کانون ناشنوایان مراغه - کانون ناشنوایان مرند - جامعه ناشنوایان شهرهای آذرشهر، گوگان، ممقان، جلفا،هریس، اهر و کلیبر - انجمن خانواده ناشنوایان ارومیه و همچنین انجمن خانواده ناشنوایان شهرستان میانه ( در شرف تاسیس ) حضور گرم و اجتماعی در این مراسم انجام دادند.

 

در حاشیه مراسم اعضای جامعه ناشنوایان هر شهر با همدیگر احوالپرسی، خوش وبش کردند و روز جهانی ناشنوایان را به همدیگر و اعضای جامعه تبریک و شاد باش گفتند.

 

 در این مراسم روز جهانی ناشنوایان اردوگاه الغدیر فتح آباد، مسابقه جام فوتسال استاد جبارباغچه بان آغاز شده بود و تیم کانون ناشنوایان مراغه به مقام برتر دست یافت و در حاشیه مراسم مسابقه طناب کشی برگزار شد  و از نفرات برتر در ساعات پایانی مراسم تجلیل و قدر دانی شد.

 

در ساعات پایانی به مراسم روز جهانی ناشنوایان در سالن اجتماعات اردوگاه الغدیر، ساعت 4 عصر به بعد با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آقای ناصر خسروشاهی قرائت شد و سپس رئیس انجمن خانواده ناشنوایان استان آذربایجان شرقی ( تبریز ) به نمایندگی از طرف جامعه ناشنوایان استان، به ایراد سخنرانی پرداخت و در ابتدای سخنرانی اش با یاد و نام خداوند آغاز کرد و از جامعه ناشنوایان شهر تبریز و استان تشکر گرم و صمیمی کرد که حضور بزرگ اجتماعی خودشان را در این مراسم نشان دادند و از همکاران انجمن و کانون شهرستان به خاطر دوری مسافت و حضور در شهر تبریز تجلیل کرد و به آنها عرض کرد که خادم شمابزرگواران با مسئولان اجرایی می باشم و از کانون ناشنوایان مرند - کانون ناشنوایان مراغه - جامعه ناشنوایان شهرهای آذرشهر، گوگان، ممقان، جلفا،هریس، اهر و کلیبر - انجمن خانواده ناشنوایان ارومیه و همچنین انجمن خانواده ناشنوایان شهرستان میانه ( در شرف تاسیس ) به خاطر حضور فعال در این مراسم بزرگ تشکر گرم کرد. 

مشروح سخنان رئیس انجمن خانواده ناشنوایان استان خطاب به اعضای جامعه ناشنوایان و مسئولان به این شرح بود :

- دعوت از هنرمندان بزرگ برای ساختن فیلمی درباره حضور فعال، گرم و اجتماعی جامعه ناشنوایان و همچنین مشکلات فرهنگی، اجتماعی جامعه ناشنوایان و پخش آن در رسانه های تصویری و شبکه صدا و سیما.

پیشرفت و زندگی اجتماعی خوبی برای مردم عادی میسر شده اما متاسفانه برای جامعه ناشنوایان پیشرف خوبی حاصل نشده و از مسئولین خواست به مشکلات بزرگ زندگی و اجتماعی جامعه ناشنوایان توجه کافی و رسیدگی شود.

- از جامعه ناشنوایان استان و ایران خواست همه باهم متحد و هم راه شویم تا با دستان سکوت و بی صدای خودشان، مشکلات بزرگ خودشان را به گوش مسئولین برسانند و از حقوق اجتماعی، زندگی و شهروندی خودمان دفاع و برای مسئولین بیان کنیم.

 

در مراسم پایانی، یک فرد نیمه شنوا میانه ای به نمایندگی از طرف اعضای هیئت مدیره خانواده ناشنوایان شهرستان میانه ( درشرف تاسیس ) از اعضای هیئت مدیره انجمن خانواده ناشنوایان استان و عوامل ارجایی به خاطر برگزاری مراسم روز جهانی ناشنوایان با هدای لوح سپاس، تقدیرو تشکر کرد.

در پایان از دوستان بزرگوار شهرم آقایان : اصغر آخوندی - سعید صالحی - مهدی نصیری و یوسف مقدمی که در این مراسم بزرگ حضور اجتماعی خودشان را از طرف مردم شهرستان میانه نشان دادند تشکر و قدردانی می نمایم.

همچنین از دوست خبرنگار و عکاس شهرم در سایت پایگاه اطلاع رسانی میانا آقای هادی نصیری، به خطر پوشش مراسم و تهیه گزارش تصویری بی نهایت متشکرم که قبول زحمت کردند.

نویسنده و تهیه خبر: نوید صالحی

عکاس : هادی نصیری

 

رئیس انجمن خانواده ناشنوایان استان ( تبریز )

 

روز جهانی ناشنوایان

 

روز جهانی ناشنوایان

 

 

روز جهانی ناشنوایان

 

روز جهانی ناشنوایان

 

روز جهانی ناشنوایان

 

روز جهانی ناشنوایان

 

روز جهانی ناشنوایان

  کپی برداری بدون ذکر نام منبع مجاز نمی باشد. !!

1
2
1 2