- ارسال کننده: MASTER OF Explosion _T.N.T تاریخ: ۹۲/۰۷/۰۵

انتصاب در ثبت احوال میانه و ترکمانچای

مدیر کل ثبت احوال آذربایجان شرقی از صدور کارت هوشمند الکترونیک در مراکز استان خبردادو گفت: بعد از تامین تجهیزات  و همیاری ها ی لازم هوشمند کردن کارتهای ملی در سطح شهرستانها نیز آغاز خواهد شد.
علی جعفری آذر روز سه شنبه در آیین تودیع و معارفه رییس ثبت احوال شهرستان میانه گفت: پالایش اطلاعات و آمار مردم  و عدم تخلف در آن با توجه به اثر انگشت و امضای دیجیتال در فضای مجازی از مزایای این طرح است.
وی اظهار کرد: با اجرای این طرح دیوارهای بین استان ها و شهرستان ها برداشته شده و هر کسی در هر جای کشور که باشد با مراجعه به ادارات ثبت احوال و دفاتر پیشخوان بدون توجه به محل صدور از خدمات ثبت احوال همان شهر استفاده خواهد کرد.
جعفری آذر افزود: برنامه راهبردی کارت هوشمند الکترونیک از اول مهر ماه سالجاری شروع  شده که پس از راهبردی شدن این برنامه چگونگی صدور این کارت برای مردم اطلاع رسانی خواهد شد. مدیر کل ثبت احوال آذربایجان شرقی کارت هوشمند الکترونیک را کلید ارتباطی بین نهادهای مختلف عنوان کرده گفت : برنامه زمانی سازمان ثبت احوال برای هوشمند کردن کارتها و توزیع آن بین 3 الی 5 سال است 
وی افزود: کارت ملی هوشمند با  سه کاربرد اصلی شناسایی، تصدیق هویت و امضای دیجیتال در اختیار مردم قرار خواهد گرفت و این امکان را فراهم خواهد آورد تا بتوان ازاین  کارت به عنوان یک ابزار چند کاره استفاده کرد.  
جعفری آذر گفت: این کارت علاوه بر سخت افزاری و فنی بودن آن دارای ضریب امنیتی بالاست چون مبتنی بر اثرانگشت ، امضای دیجیتال و پسوردهاست.
وی هچنین از بروزرسانی کدپستی ها جهت درج آن درحافظه کارت هوشمند جدید خبرداد .فرماندار ویژه شهرستان میانه در این مراسم بابیان اینکه ثبت احوال از ادارات مهم و حساسی است که هویت و ملیت مردم با آن گره خورده است گفت: سازمان ثبت احوال کشور به عنوان مرجع امور هویتی کشور، در نظر دارد تا طی یک طرح برنامه ریزی شده، کارت های ملّی هوشمند را جایگزین کارت های ملّی فعلی کند که علاوه بر کاربردهای قبلی کارت ملّی، کارت های جدید به عنوان کلید ورود به دولت الکترونیک و حرکت به سمت جامعه اطلاعاتی، این فرصت را فراهم می کنند تا افراد به شیوه ای امن وارد فضای دیجیتالی شوند.              
تقی خلفاپور اظهار کرد: کارت جدید  می تواند موجب توزیع عادلانه فرصت ها، کاهش بسیاری از هزینه های دولت، مردم و بنگاه ها شود که  این امور می توانند نقش به سزایی در پویایی اقتصاد داشته باشند.                                                                                          
وی اضافه کرد: با پیاده سازی طرح کارت ملّی هوشمند، این امکان فراهم می شود که خدمات به روشی ساده، سریع و با کیفیت بالاتر به مردم ارائه و نیز موجب بهبود سطح کیفی زندگی مردم و بالا بردن سطح رضایت آنها از دولت شود.
خلفاپور همچنین خواستار تطبیق برنامه های ادارات با توجه به ویژه شدن شهرستان شد.
در این مراسم طی حکمی حسن کاغذکنانی با 22 سال سابقه خدمت  دارای کارشناسی ارشد روابط بین الملل که پیش از این ریاست ثبت احوال ترکمانچای را عهده دار بود بعنوان رییس جدید ثبت احوال میانه منصوب  و از زحمات جواد سالک مجید نیز تقدیر شد.
گفتنی است مهران بهنام راد نیز با مدرک کارشناسی ارشد حقوق جزا که از کارمندان ثبت احوال میانه بود به سمت ریاست ثبت احوال ترکمانچای منصوب شد.

1
2
1 2