- ارسال کننده: امیر قره داغی1 تاریخ: ۹۲/۰۷/۰۲

ضرورت ایجاد خانه دوچرخه و استفاده در مبلمان شهری میانه

دوچرخه یکی از وسایل حمل ونقل ساده ، کم خرج ، سالم و از همه مهمتر پاک می باشد . فرهنگ دوچرخه سواری سالیان سال است که در بسیاری از کشور های جهان نهادینه گشته است .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا : خوشبختانه در بعضی از شهر های کشورعزیزمان ایران نیز این فرهنگ تا جدودی جا افتاده است . که می توان شهرهای تهران ، اصفهان ، تبریز ،زنجان و ... را نام برد . تبریز را می توان شهر دوچرخه سواران نامید چرا که تیم های مختلفی در حال فعالیت هستند و بسیاری از مردم اعم از پیر و جوان از این وسیله استفاده می کنند .شخصا تجربه ای در شهر تهران داشتم :  تهران پارس- خیابان تیر انداز – خانه دوچرخه تیر انداز.در این ایستگاه ها با اخذ کارت ملی و مبلغی اندک دوچرخه به مدت 24 ساعت امانت داده می شود .

پیشنهاد بنده ایجاد دو کانکس برای کرایه دادن دوچرخه شهری در میدان آزادی و میدان معلم  می باشد . استفاده  از دوچرخه در مبلمان شهری باعث زیبایی و چه بسا بالا بردن فرهنگ والای دوچرخه سواری و کاهش ترافیک و آلودگی خواهد شد . این پیشنهاد را با شهرداری ،  شورای شهر و ادراه تربیت بدنی  مطرح خواهیم کرد .ایستگاه های مخصوص پارک کردن دوچرخه به امید حمایت همشهریان فهیم و مسئولین عزیز .

خانه دوچرخه

 

 

1
1